Forskel på Dx hjulnav 78"

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
NIcolaj a
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 20:52
Kontakt:

Forskel på Dx hjulnav 78"

Indlæg af NIcolaj a »

Hej knallertforum!

Jeg er ny herinde og kommer i fremtiden med en masse spørgsmål omkring yamaha fs1.

tager den lige fra starten af, jeg begyndte pludselig at få interesse for de gamle fs1ére for lidt siden, da jeg har en masse gamle stumper (rigtig mange endda) er jeg begyndt at bygge en yamaha op, jeg har aldrig samlet sådan en før, men er ved hjælp af tegninger fra yamahafs1 og thansen faktisk fået samlet en hel yamaha

jeg fandt så et sæt hjul jeg havde stående som jeg ville montere, baghjulet var der ingen problemer med, men forhjulet synes jeg virkede ret underligt, Navet er til en DX da der er huller til skive på den ene side, men kunne simpelthen ikke få samlet speedometerdrevet - siden, den kobling jeg havde købt til drevet passede slet ikke .. jeg gik så ned i mit "lager" hvor jeg fandt en masse nav der så helt anderledes ud inde i drev siden, drevet passede lige i og det virkede, jeg gik så ind på yamaha fs1.dk og købte nogle eger og fælge så jeg kunne samle to nye hjul..

Men ja selve spørgsmålet.. en dx er originalt med 12 mm lejre, i det her hjul er det kun 10 mm, navet er magen til de andre jeg har, undtagen i drev siden, der er ikke de "riller" som speedometerkoblingen skal gribe fat i, derimod to udfræsninger ned i ? - er bare lidt nysgerrig om det skulle være til en anden årgang, da de yamaha nørder der har hjulpet mig aldrig har set det hjul før.


jeg siger på forhånd tak skal nok komme op med nogle billeder snarrest da de gamle maskiner er begyndt at fange min interesse- og der skulle vel nok være penge og stumper nok til at samle en anden også :hihi
Vedhæftede filer
20120917_175204.jpg
20120917_175211.jpg
Hilsen Nicolaj Arp

- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
janL1978
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 17. sep 2009 19:04
Kontakt:

Re: Forskel på Dx hjulnav 78"

Indlæg af janL1978 »

Hej. Det nav passer til en Suzuki K50 DB/DN model, den med skivebremse. Suzukis skivebremsenav, anvender 10mm lejer, og speedodrevet der sidder på yamaha fs1 passer derfor ikke til navet. Det skal også lige siges, at der er lidt forskel i positionen af hullerne til skiven, imellem yamahas fs1 DX nav og suzukis K50 DB/DN nav. Man kan derfor næsten ikke få en yamaha skive til at passe på et suzuki fornav og omvendt. Hvis du har yderligere spørgsmål, så bare skriv en pb til mig.
mvh Jan
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"