Inden jeg skriver noget vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg har brugt jeres søgefunktion meget flittigt, men ikke fundet havd jeg søgte
Bare lige for at sige at jeg ikke er helt grøn - jeg kender forskellen på K1 og DX men har et par andre spørgsmål.
Jeg har gang i nogle Yamaha projekter, har et stel og nogle motore til at ligge, nummermatch til stellet er adskildt og er under renovering, jeg kom helt tilfældigt i snak med en der mente at der var forskel på ophængehullerne i motorblokken alt efter årgang, det måtte jeg selvfølgelig teste, og ganske rigtigt, den første motor passede perfekt, men de andre jeg prøvede på var hullerne en 5 - 10 fra at passe, jeg kunne lige tvinge de to huller til at passe da jeg brugte en spændestrop, men så passede luftfilteret overhovedet ikke på, - så tænker jeg bare på, kan det virkelig passe ? om det er en drejeventilsmotor eller ej, burde de da passe uanset årgang ?
Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Hilsen Nicolaj Arp
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har både en drejeventilmotor fra 72, 1stk 75 i skrotdyngen, en 76, og 2 x 77 og et par JT1 drejeventilere også.
Der er forskel i godstykkelsen ved motorophæng, og undersiden af krumtaphuset er ikke ens fra den gamle drejeventiler og på de nyere membranmotorer, men bortset fra det, så "passer" de sammen og hullerne til boltene/ophæng sidder samme sted.
Der er forskel i godstykkelsen ved motorophæng, og undersiden af krumtaphuset er ikke ens fra den gamle drejeventiler og på de nyere membranmotorer, men bortset fra det, så "passer" de sammen og hullerne til boltene/ophæng sidder samme sted.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Hvis du har mulighed for at ligge nogle billeder op, så kan vi helt sikker bedre bedømme det
Mvh. Christian
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Jeg kan med 100% sikkerhed afkræfte at tingene ikke passer sammen? De to typer blokdele kan uden problemer bruges sammen og monteres i et hvilket som hels FS1 stel man ønsker. Grunden til at man valgte at forstærke bloksidene ved monterings-øjene har meget sandsynligt været at de gamle blokke kan knække ved øjet, det har jeg set et par gange...
Dokumentationen på at de to blokdele fungerer sammen kan bl.a ses her: http://www.dorte-johnny.dk/side1.html" onclick="window.open(this.href);return false; ... den fik nemlig en NOS ny type drejeventilsside da den gamle var slidt helt op hvor drejeventilen kører...
Dokumentationen på at de to blokdele fungerer sammen kan bl.a ses her: http://www.dorte-johnny.dk/side1.html" onclick="window.open(this.href);return false; ... den fik nemlig en NOS ny type drejeventilsside da den gamle var slidt helt op hvor drejeventilen kører...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
ja de passer fint sammen ,,, den forskel som kan være i bredden i ophænget på motoren,,, skyldes med 99% sikkerhed ,,, at en eller anden har kørt med løse ophængsbolte,,, så motoren har kunnet bevæge sig,,, ligmed slid,,, derfor ses der også ovale ophængshuler i motorblokkene,,, og hvad sker der så når man spænder stelet sammen om et slidt ophæng på motoren ,,,, joe ,,, man bøjer stelet og du har problemet med de "friske" ophæng på motoren,,, den kan ikke gå op i stelet,,, den sidste % skyldes nok at et eller andet fjols,,, har filet i ophænget på motoren så den kunne gå i stelet,,, i stedet for at rette ophænget i stelet,,, efter evt. tab af det eller hvad der nu har bukket det,,,, og uanset årsagen til at motor ophænget er slidt eller bøjet så har du startet nedbrydningen af yamaha`n eller hvilken maskine det nu er,,, skæv træk på kæden ligmed skæv træk på hjullejer og i bagsvingeren osv,,, og det giver så mere bøjede og slidte ting,,, så forsætter man egentlig nedbrydningen ved ikke at rette et slidt ophæng på motorblokken og det bøjede stel,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
har fundet ud af det, det var koblingsskjoldet der var synderen
Hilsen Nicolaj Arp
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
Hvorledes?...Billeder tak!NIcolaj a skrev:har fundet ud af det, det var koblingsskjoldet der var synderen
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Yamaha fs1 årgangsforskelle.
har nu fundet ud af at det var noget vrøvl det med de huller, koblingsskjoldet gik på lige bagved kickstarteren på TO af mine motore, pga en form for lappeløsning. skidt, nu skal skidet renoveres
tråd lukket.
tråd lukket.
Hilsen Nicolaj Arp
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"
- Yamaha fs1 4 gear DX 78"