Hammerite eller lign..

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Hammerite eller lign..

Indlæg af Christian M »

Hej.

Jeg søger noget hammerite i sort blank eller mat, uden hammer effekt, eller et andet mærke det skal hvert fald bare være sort og lige så stærkt.

Hvor køber i det?, jeg har nemlig haft problemer med at finde Hammerite sort blank i byggemarked. :whew

Håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hammerite eller lign..

Indlæg af Kai »

Jem&fix plejer at have det.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Hammerite eller lign..

Indlæg af lars69 »

chri792m skrev:Hej.

Jeg søger noget hammerite i sort blank eller mat, uden hammer effekt, eller et andet mærke det skal hvert fald bare være sort og lige så stærkt.

Hvor køber i det?, jeg har nemlig haft problemer med at finde Hammerite sort blank i byggemarked. :whew

Håber i kan hjælpe.
chri792m skrev:Hej.

Jeg søger noget hammerite i sort blank eller mat, uden hammer effekt, eller et andet mærke det skal hvert fald bare være sort og lige så stærkt.

Hvor køber i det?, jeg har nemlig haft problemer med at finde Hammerite sort blank i byggemarked. :whew

Håber i kan hjælpe.
chri792m skrev:Hej.

Jeg søger noget hammerite i sort blank eller mat, uden hammer effekt, eller et andet mærke det skal hvert fald bare være sort og lige så stærkt.

Hvor køber i det?, jeg har nemlig haft problemer med at finde Hammerite sort blank i byggemarked. :whew

Håber i kan hjælpe.
silvan har hammerite i sølv og sort det skal være den den smoth effekt den er super god
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hammerite eller lign..

Indlæg af Tottenham »

Og Stark fører dette , ligesom Silvan , som begge ejes af Danske trælast :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Hammerite eller lign..

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Christian

Hvis du bruger laken,skal du være opmærksom på,at det er en form for silicone lak,så for at bruge et andet lak produkt,på et andet tidspunkt skal alt maling fjernes for overfladen ellers bobler det op,persolinligt vil jeg finde et andet produkt
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hammerite eller lign..

Indlæg af kreidlerhansen »

Selv hvis det ikke bobler op, når man påfører en klarlak (mat eller glans), bliver overfladen svækket og dratter af efter noget tid.

Hammerite er fint nok - snarere blødt/fleksibelt end stærkt, vil jeg dog mene.

Giver man så tynde lag, at farven først dækker efter 8-10 lag, udebliver hammereffekten. Til gengæld bliver den 'nopret'...

Jeg har droppet Hammerite og lakerer i stedet udsatte områder, når de er blevet grimme.
Venstre sideskjold på Kreidleren er ret tæt på kickstarteren, så det får altså bare slidmærker fra skosålen på et eller andet tidspunkt - ergo er dyr lak penge i kloakken, hvis køretøjet for alt i verden ikke må se ud til at blive brugt til andet end udstilling. :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"