Må slettes

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Må slettes

Indlæg af mulenet »

Hej

Har købt den her fs1 4 gear projekt. "Skal lige siges at jeg aldrig har haft den startet" Jeg har sat nyt sylinder og stempel samt pakninger også ved insugning, der er gnist nen den starter ikke, tændrøret bliver ikke våd sel efter at have fået en snaps, karburatoren er renset. Har haft en finger for indsugning men syndes ikke den suger?? hvad er der galt :whew Help :D
Senest rettet af mulenet man 24. sep 2012 15:38, rettet i alt 1 gang.
Jan Christiansen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af juhl-drengen »

kunne det ikke ske at der var kommet en skade på pakfladen så den ikke har kompression prøv at få en til at jogge på kick starteren mens du lægger hånden udfor de forskellige pakflader på cylinderen og topstykket
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af mulenet »

Pakninger virker til at være tætte, har haft liv i den i dag men den går meget op og ned i gas og går ret hurti ud, og er svær at få igang igen. tænrøret bliver lidt våd efter nogle forgæves forsøg på at starte den :whew kan det have noget med menbramen at gøre, har suget og pustet i insugningen og det virker rigti. skal siges at den er boret til 16 mm i insuning og karborator..
Jan Christiansen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af juhl-drengen »

du har vel ikke tilfældigvis unbraco skruer eller lignende i ved membranen ? og det er heller ikke en uoriginal membran ? det er nemlig tit det er en af de ting det er galt med ? og hvis pakfladen ikke har det for godt gør det det jo ikke ligefrem bedre.. :shock: prøv at plane de trætte pakflader og skift skruerne ud hvis det ikke er de rigtige
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af mulenet »

Der er ikke unbraco skruer ved membranen, ved ikke om det er en uorginal membran. Men jeg vil lige se til pakningerne i morgen, selv om jeg lige har skiftet dem.
Jan Christiansen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af juhl-drengen »

hmm hvis det ikke er membranen var det da underligt hvad der var galt :whew har du prøvet at gennemremse alt i karburatoren med trykluft :?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af Morten - Webmaster »

mon ikke det er en skod-hansen boreplade som er pil-skæv og utæt ?? Det er set 1.000.000 gange
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af mulenet »

juhl-drengen skrev:hmm hvis det ikke er membranen var det da underligt hvad der var galt :whew har du prøvet at gennemremse alt i karburatoren med trykluft :?
karburatoren har jeg lige haft af i dag og renset. Jeg ved ikke om når du suger i indsugningen om der ikke må kunde komme luft igenem membranen?
Jan Christiansen
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af mulenet »

Morten - Webmaster skrev:mon ikke det er en skod-hansen boreplade som er pil-skæv og utæt ?? Det er set 1.000.000 gange
Jeg ved ikke om det er en hansen eller en pedersen :teeth2 men jeg har en lovli plade jeg kan prøve med, men har ikke en lovli karburatoren :whew så ved ikke hvor godt det bliver :D
Jan Christiansen
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: Start problemer

Indlæg af mulenet »

Så skete miraklet endelig, jeg fik gang i svinet :D Efter at have prøvrt alt. jeg fik fat i en lovlig karburator og sideplade og så kom der liv, viste sig at sidepladen var skæv. nu har jeg så et nyt spørsmål, jeg har været ved at monter bobelt støttefod men kan ikke finde ud af hvor fjederen skal side, der er montert raser bagsvinger "tror jeg den heder", men har fået en fjeder der kun er 7 cm og kan ikke få den til at nå til noget.. er der nogen der har et link til en monterings beskrivelse. Håber på et svar :whew
Jan Christiansen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"