Hej alle.
Jeg er lige bleven færdig med at renovere min Yamaha, har fået den til at køre helt godt, og den starter i første forsøg, men den køre altså bedst med chokerpinden oppe. ?
Den kan godt kører med chokkerpinden nede hvis ikke jeg har skjoldet på ind til karburatoren.
Hvis jeg har skjoldet på til karburatoren, og chokkerpinden nede, virker det som om den ikke får benzin nok.
Håber det er til at forstå.
Køre bedst med choker
-
- Junior knallert
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: man 23. jul 2012 23:26
- Kontakt:
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Køre bedst med choker
Jeg synes du har forklaret meget fint hvordan en knallertmotor typisk opfører sig når dysen er et nummer for lille!!!
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: man 23. jul 2012 23:26
- Kontakt:
Re: Køre bedst med choker
Jeg har 5,3 udstødning ingen plump, 16 mm karburator, 43 mm cylinder, der sidder en 170 dyse i. Har ikke forstand på om det er for meget eller for lidt.