Startproblemer efter adskillelse af karburator
Startproblemer efter adskillelse af karburator
Hej
Min FS1'er havde problemer med at stå i tomgang, dvs at den kunne starte og køre et par sekunder hvorefter den gik ud.
Så skilte jeg karburatoren ad, hvor jeg så fandt ud af, at hoveddyssen ikke var skruet fast, dvs. at den lå løst.
Så den fik jeg skruet fast og samlet karburatoren igen - Nu kan den bare ikke starte? Og der løb benzin ud af overløbsslangen i bunden samt ved karbudator-dækslet.
Hvad kan problemet være? Jeg har lige skilt karbuen ad og samlet igen, men uden det hjalp noget..
Min FS1'er havde problemer med at stå i tomgang, dvs at den kunne starte og køre et par sekunder hvorefter den gik ud.
Så skilte jeg karburatoren ad, hvor jeg så fandt ud af, at hoveddyssen ikke var skruet fast, dvs. at den lå løst.
Så den fik jeg skruet fast og samlet karburatoren igen - Nu kan den bare ikke starte? Og der løb benzin ud af overløbsslangen i bunden samt ved karbudator-dækslet.
Hvad kan problemet være? Jeg har lige skilt karbuen ad og samlet igen, men uden det hjalp noget..
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Kan det tænkes at du ikke har fået sat svømmerhuset helt på plads så det ligger imod en af alukanterne der skal styre det i stedet for at ramme på pakningen???
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Hvordan sikres det? Er det ikke bare at sætte svømmerhuset på 'lige' også skrue det fast?
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Jooe... Men især hvis man monterer det mens resten af karburatoren sidder på motoren er det nemt at komme til "ikke at ramme det lige på" og så ligger svømmeren skævt og rammer ikke nåleventilen rigtigt
Prøv lige at sikre dig at svømmeren kan bevæge sig HELT FRIT i svømmerhuset. Er det et uoriginalt svømmerhus eller svømmer er det meget sandsynligt at der er grater på delene der kan få svømmeren til at gå trægt og hænge fast så den ikke kommer op og trykker på ventilen -det giver overløb.
Erik
Prøv lige at sikre dig at svømmeren kan bevæge sig HELT FRIT i svømmerhuset. Er det et uoriginalt svømmerhus eller svømmer er det meget sandsynligt at der er grater på delene der kan få svømmeren til at gå trægt og hænge fast så den ikke kommer op og trykker på ventilen -det giver overløb.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Har prøvet at sætte ny pakning på og montere det uden at karburatoren var monteret.
Vil i morgen prøve at fjerne hoved-dyssen, måske er det den der er defekt..
Vil i morgen prøve at fjerne hoved-dyssen, måske er det den der er defekt..
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Det viser sig, at der nu ikke er gnist på knallerten, så der må være en form for løs forbindelse. Mærkeligt at afmontering og påmontering af karburatoren har gjort, at der nu ikke er gnist på - Men nu må jeg jo så lede efter den løse forbindelse.
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Der er altid en nisse med i spillet når man reparerer Yamaha. Specielt den der lægger en ekstra møtrik i kassen, som man så kan stå og undre sig over når man tror man er færdig med at samle
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Hellere en skrue i overskud end en for lidt, for HVOR er den manglende skrue så blevet af?! Krumtaphuset?!?kalbaek skrev:Der er altid en nisse med i spillet når man reparerer Yamaha. Specielt den der lægger en ekstra møtrik i kassen, som man så kan stå og undre sig over når man tror man er færdig med at samle
Pil tændingens stelledning fra, så du ved, den ikke får stel nogen steder. Tjek så platinafstanden, skift tændrør og tændrørshætte.
Prøv så igen.
Hvis gnisten kun savnes sporadisk, er kondensator, platiner og tændspole næste bud i rækken.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Det bringer minder frem... Bare ingen gode desværre.kreidlerhansen skrev:Hellere en skrue i overskud end en for lidt, for HVOR er den manglende skrue så blevet af?! Krumtaphuset?!?
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Startproblemer efter adskillelse af karburator
Well... jeg har en enkelt gang oplevet sveden perle frem, da jeg netop var vendt hjem efter at have pint motoren rundt over en strækning på 25km med omdrejninger over 10.500rpm for så vidt det var muligt, og da jeg kom hjem fandt jeg en af låseclipsene til krydspinden i lommen!!!kalbaek skrev:Det bringer minder frem... Bare ingen gode desværre.kreidlerhansen skrev:Hellere en skrue i overskud end en for lidt, for HVOR er den manglende skrue så blevet af?! Krumtaphuset?!?
Der skete ingenting, men altså...!
Og en enkelt gang har jeg tabt en låseclips ned i krumtaphuset på en Puch Monza. Den kunne LIGE lirkes ud med en bøjet hårnål! Og jeg skylder vist stadig min mor den hårnål...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!