høje omdrejninger

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

høje omdrejninger

Indlæg af jens.o. »

jeg synes motoren kører med alt for mange omdrejninger 9 tands for,43 bag,lovlig kaburator,lovlig indsugningsplade,lovlig udstødning,den er nærmest ved at løbe løbsk motoren,kan man gøre noget specielt for at få den til at køre med mindre omdrejninger,en tyk toppakning hjælper vel ikke noget ?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af Kim B S »

jens.o. skrev:jeg synes motoren kører med alt for mange omdrejninger 9 tands for,43 bag,lovlig kaburator,lovlig indsugningsplade,lovlig udstødning,den er nærmest ved at løbe løbsk motoren,kan man gøre noget specielt for at få den til at køre med mindre omdrejninger,en tyk toppakning hjælper vel ikke noget ?
Hej Jens.
Hvis en Yamaha FS1 står som da den blev solgt som ny, havde den både den tykke toppakning og en 381 cylinder, som jo kun har 2 skyllekanaler, og ellers med samme opsætning som din, og så køre den kun 32 km/t på lige vej. På den måde kommer den også lidt ned i omdrejninger. Det er så den lovlige måde. :wink: En anden måde er at sætte et større fortandhjul på 11, 12 eller 13 vil passe fint, men desvære ikke godkendt af ordensmagten. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af jens.o. »

har lige pillet det 11 tands af,til fordel for 9 tands, må prøve at måle hullet i plumpen,hvis det evt er 8-9 mm vil dette kun gøre de mange omdrejninger,eller evt medvirke til det også
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af malte39 »

smid et 11 - 13 tands på :D så skal den nok komme ned i rpm ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af jens.o. »

har lige målt plumpen til 6,5 mm så den er god nok,vil helst have den lovlig,kan da huske den nye jeg købte i 79 den fik en tun udst og tre skyller så gik den 42 den kørte da ik med alle de omdrejninger mærkeligt ?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af Tottenham »

Måske den " Hænger" lidt i kabuen ?? :(y)
Hvis din tomgangspind er skæve, kan den opføre sig meget mærkeligt
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af kreidlerhansen »

Altså, hvis gearingen er lovlig og den kører omkring de 32-35km/t, så tager den da de omdrejninger, den skal?

Jeg ser i det hele taget ingen grund til bekymring, idet jeg tvivler på, den pisker rundt ved 8-9.000rpm som en tunet motor fint kaperer.

Og jeg vil i den sammenhæng helst undgå ævl om, at en større karburator leverer mere benzin, som køler motoren.
:hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af FS1originalen »

Med 9 tands og tunudstødning så kører du nok i nærheden af 40 som du nævner - og med rimeligt mange omdrejninger :mrgreen:

Tunudstødningen har i mine øjne ikke noget at gøre på en ellers lovlig knallert da den fuldstændig taber moment og bundtræk - den lovlige udstødning er afstemt til gode køreegenskaber ved lovlig fart. Mit bedste bud er: lovlig udstødning og 11 tands fortandhjul. Det er ikke lovligt, men giver en maskine der kører godt, har bundtræk og kører omkring 38 - 40 hvilket ikke er for meget hvis der skulle stå en betjent med et rullefelt.

Etik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

Re: høje omdrejninger

Indlæg af jens.o. »

jeg har lovlig udstødning på,man kunne måske lave en bøsning og montere oven på gasspjældet så det ikke åbnede helt,enda nu med tyk toppakning i
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"