Flydende parkning fra

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Flydende parkning fra

Indlæg af lars69 »

Flydende parkning fra
plastic padding (gasket) det er rødt kan det tåle benzin er der nogen der ved kunne tænke mig at bruge det ved indsugningspladen men ikke hvis det ikke kan tåle benzin
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af juhl-drengen »

hej det er ikke ligeså godt som en rigtig pakning men jo det kan tåle benzin og fungere skam fint nok men er der lidt hul eller er låget åbnet størker hele massen i tuben ret nemt :shock: men ved ik om det kan fungere men du kan muligvis købe noget pakningspapir og skære en pakning ud selv :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af hybber »

juhl-drengen skrev:hej det er ikke ligeså godt som en rigtig pakning men jo det kan tåle benzin og fungere skam fint nok men er der lidt hul eller er låget åbnet størker hele massen i tuben ret nemt :shock: men ved ik om det kan fungere men du kan muligvis købe noget pakningspapir og skære en pakning ud selv :)
Hvorfor ikke bare købe en pakning der rent faktisk er fremstillet til formålet tænker jeg??
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af juhl-drengen »

hmm jeg ved det ærligt talt ikke :whew der ville jo ikke være noget galt i der var det :whew

men kunne jo være man skulle købe noget sodpaknings papir og skære en ud selv for jeg kan ikke set hvad der skulle være galt i det andet end at man undgår falsk luft...

ved suzukien f.eks så ved en helt ny og uskadet studs og cylinder kan det faktisk godt gå uden pakning men ved den mindste ridse, skævhed eller skramme så suger den falsk uden en pakning :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af lars69 »

hybber skrev:
juhl-drengen skrev:hej det er ikke ligeså godt som en rigtig pakning men jo det kan tåle benzin og fungere skam fint nok men er der lidt hul eller er låget åbnet størker hele massen i tuben ret nemt :shock: men ved ik om det kan fungere men du kan muligvis købe noget pakningspapir og skære en pakning ud selv :)
Hvorfor ikke bare købe en pakning der rent faktisk er fremstillet til formålet tænker jeg??

mit problem er at den suger falsk luft omkring indsugnings pladen har sat en original parkning på samt ny boreplade og membran alt sammen nyt og originalt hvis jeg så spøjter startgas omkring indsugning pladen går den op og ned i tomgang og går ud
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af Dewil »

Tjek lige Johnnys meget fine guide om emnet: viewtopic.php?f=23&t=7387" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af lars69 »

Dewil skrev:Tjek lige Johnnys meget fine guide om emnet: viewtopic.php?f=23&t=7387" onclick="window.open(this.href);return false;
Dewil skrev:Tjek lige Johnnys meget fine guide om emnet: viewtopic.php?f=23&t=7387" onclick="window.open(this.href);return false;
det er lige præcis sådan jeg har gjordt og prøvet på 2 skjolde nu
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af Dewil »

Tag lige nogle billeder af det...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af lars69 »

Dewil skrev:Tag lige nogle billeder af det...
af min indsugnings plade
Vedhæftede filer
IMG_2735.jpg
IMG_2735.jpg (45.94 KiB) Vist 10400 gange
IMG_2736.jpg
IMG_2736.jpg (45.87 KiB) Vist 10400 gange
IMG_2737.jpg
IMG_2737.jpg (39.63 KiB) Vist 10400 gange
IMG_2738.jpg
IMG_2738.jpg (58.39 KiB) Vist 10400 gange
Senest rettet af lars69 ons 20. jun 2012 21:59, rettet i alt 1 gang.
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af Dewil »

Af med karburatoren, af med indsugningsplade, af med membranhus. Gør det rent. Tag billeder. Lig dem i tråden. Så skal du få at vide hvor fejlen er.... (cross your fingers).. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af hybber »

lars69 skrev:
hybber skrev:
juhl-drengen skrev:hej det er ikke ligeså godt som en rigtig pakning men jo det kan tåle benzin og fungere skam fint nok men er der lidt hul eller er låget åbnet størker hele massen i tuben ret nemt :shock: men ved ik om det kan fungere men du kan muligvis købe noget pakningspapir og skære en pakning ud selv :)
Hvorfor ikke bare købe en pakning der rent faktisk er fremstillet til formålet tænker jeg??

mit problem er at den suger falsk luft omkring indsugnings pladen har sat en original parkning på samt ny boreplade og membran alt sammen nyt og originalt hvis jeg så spøjter startgas omkring indsugning pladen går den op og ned i tomgang og går ud
Indsugningspladen kan godt være skæv, selvom den er ny. Prøv at lægge en vinkel på den og se om den "bananaer" Det har jeg bæret ude for!! Så blir det aldrig tæt!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af lars69 »

den er helt lige er blevet rettet af Niels Fup
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af Dewil »

Helt enig. Tag det fra hinanden og ridt det over med et stykke sandpapir der ligger på en plan plade, køkkenbordet i værste fald... :shock:
Tag eksempelvis og tegn nogle steder på fladen med en tusch, så skal det jo blive ridset når du pudser det på den plane flade..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af T.B. »

[quote="juhl-drengen"]hmm jeg ved det ærligt talt ikke :whew der ville jo ikke være noget galt i der var det :whew

men kunne jo være man skulle købe noget sodpaknings papir og skære en ud selv for jeg kan ikke set hvad der skulle være galt i det andet end at man undgår falsk luft...

ved suzukien f.eks så ved en helt ny og uskadet studs og cylinder kan det faktisk godt gå uden pakning men ved den mindste ridse, skævhed eller skramme så suger den falsk uden en pakning :whew[/quot

:(y) Gud bevare Knallertforum,et sted for knallertentusiaster. Tror jeg vil til at gemme alt vores gavepapir,det kunne jo være at det kunne bruges til at lave en reperation på min knallert med. Hvis altså ikke naboens bindegarn og hegnstråd rækker. :offtopic Tror jeg vil daffe ud og se om ikke min 3 hjuletcykel trænger til at blive pudset :D
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af T.B. »

lars69 skrev:Flydende parkning fra
plastic padding (gasket) det er rødt kan det tåle benzin er der nogen der ved kunne tænke mig at bruge det ved indsugningspladen men ikke hvis det ikke kan tåle benzin
Hej Lars
Prøv at skille delene ad igen. Tag bagsiden af en skydelærer"den smalle" og læg den mod indsugningspladen, hold det så op mod en lampe så kan du se om din plade er skæv. Der næst gør du det samme med membran huset. Er de begge lige så prøv at sætte dem sammen uden pakning og se om de "gaber" Der skal selvf.være lidt lys mellem dem til pakningen,men ikke meget og helst lige meget hele vejen over :D
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af FS1originalen »

Prøv lige at checke om de 4 unbrakoskruer der spænder pladen fast på motoren er måske er en anelse for lange!

Monter pladen med skruerne løse og spænd så en ad gangen og se om den "strammer pladen til" - løsn igen, og prøv det samme med de 3 øvrige skruer...

Og mht. flydende pakning, så synes jeg faktisk at et tyndt lag på pakningen ind mod motorsiden har sin berettigelse i dit tilfælde - aluminiumen ser ud til at være blæst til en temmelig grov overflade!!!

Erik

Ps. Når du laver "startgas testen" så er det en fordel at sætte 10 - 20 cm slange på karburatorens indsugningsstuds så den "suger frisk luft" et stykke væk fra den startgasmættede luft.
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af Dewil »

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af T.B. »

Fornuftigt Erik :(y) Eller en spændskive på hver skrue,og så check om de evt.kan dreje rundt :D
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Flydende parkning fra

Indlæg af bonde søren »

Jeg plejer at tage en kraftig lommelygte og så i et helt mørkt lokale også lyse inde på membran siden, også se om det gaber en smule. det trick kan med fordel også benyttes ved at teste om en membran er tæt lys ind i indsugningshullet ;)

Mvh Søren
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"