Uorg membraner = skrot.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Uorg membraner = skrot.

Indlæg af Kai »

Jeg har før været fremme og sige at Uorg membraner "kan" blive ok hvis de bliver hjulpet med nye membranblade og ellers finpudset lidt.
Membranbladet der sidder på dem fra ny er nemlig ikke 10øre værd.

Den påstand vil jeg nu trække tilbage, efter at min ven TRS nu efter få km kørsel har kasseret nogen helt nye Uorg membraner indhandlet fra et kendt firma.

Jeg havde tilfældigvis nogen i skuffen fra et andet kendt firma, de har kun været monteret i en motor men aldrig kørt eller været startet op.
Det viser sig at begge membraner lider af nøjagtig samme syndrom: Gummiet kan ikke tåle benzin.

Membranhuset har nu i dag lagt i en lukket plastikbøtte i 5 dage, og badet i frisk ny benzin og 2% olie. Inden de kom i lukkede begge blade 100% tæt som de skulle, og gummiet var plan med aluhuset.

Det er synd at sige at det er nu, det er vel vokset noget der ligner 3/10 mm.
Kort sagt, nogen af dem man kan købe nu er ikke intet værd, så ser jer for.

Billede
Billede
Billede
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Uorg membraner = skrot.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tankevækkende :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Uorg membraner = skrot.

Indlæg af Kai »

Morten - Webmaster skrev:Tankevækkende :(n)
Ja man fristes lidt til at tro at de kommer fra samme kinabiks uanset hvor man så køber dem nu om dage.

Jeg ved de Uorg førhen var ok hvis de fik et nyt membranblad, fx fra en Yamaha Jog/Aerox da det har samme størrelse som et til FS1
Sådan en har jeg selv kørt en del km med, og fikset en del af for andre og aldrig haft eller hørt om problemer med dem.
Men det ligger 4-5år tilbage, og der kan være sket meget siden da.
En ting er i hvert fald sikker, visse membraner man kan købe i dag 2012 er intet værd.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Uorg membraner = skrot.

Indlæg af trs »

Kan kun bekræfte det Kai siger her, og tilføje at min så er gået tilbage til normal, efter den har lagt i værkstedet en uge.

Min membran er købt i Holland og har således ikke noget med Benny at gøre. Jeg er blevt tilbudt en "NY" fra gammelt lager fra butikken

Jeg var så heldig at købe en fin original membran af JesperJ.

Så nu fik jeg da kørt en lille tur på den blå, indtil det blev for træls med et benzinvådt venstre ben. Fandens til uorg. skrammel benzinhane. (sparede jeg 200 eller satte jeg 100 til??


:sad
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"