Membramen.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Membramen.

Indlæg af Dibii »

hej.

Jeg har tænkt mig at skifte min indsugningsplade fra en ulovlig 18mm til en lovlig 6,5mm, og i den forbindelse ville jeg også lige udskifte membramen.
Hva for en kan i anbefale,...den fra benny (yamahafs1.dk) til 100,- kr ? eller den fra t.hansen i carbon til 379,- kr? eller har i et andet forslag.?
Ville godt have en original hvis muligt.

MVH.
Dibi.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Dewil »

Originalt er nummer et, brugt er fint når bare den er iorden.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Kai »

Original hvis du kan finde en, brugte er som regel også lette at få iorden, alt andet Uorg er noget skrammel.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Nikolaj Y »

Nu har jeg uoriginal membran på en af mine yamaha'er.. hvordan kan man mærke på motoren om membranen er dårlig? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Dewil »

Jeg prøvede en dårlig membran på Thoms grønne 78 K1, den havde lidt problemer med at gå ordentlig i tomgang plus at optrækket var ualmindeligt sløvt.... meget langøret at køre på, ingen fornøjelse. :? Menbranbladene var så deforme at de ikke sluttede tæt mod huset, resulterende i at kompressionen fiser baglæns ud af karburatoren.... sjov lyd det kan lave...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Nikolaj Y »

Dewil skrev:Jeg prøvede en dårlig membran på Thoms grønne 78 K1, den havde lidt problemer med at gå ordentlig i tomgang plus at optrækket var ualmindeligt sløvt.... meget langøret at køre på, ingen fornøjelse. :? Menbranbladene var så deforme at de ikke sluttede tæt mod huset, resulterende i at kompressionen fiser baglæns ud af karburatoren.... sjov lyd det kan lave...
Ok, syntes nemlig ikke min plade slutter helt tæt... men den går godt i tomgang og trækker ok (næsten lovlig) :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Membramen.

Indlæg af Dibii »

Tak for jeres svar.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"