Der er Benzin..og så er der Benzin.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Dysebestykningen er mindre kritisk for en meget mild maskine ift en der snurrer med høj effekt ved voldsomme omdrejningstal.

En rigtig hidsig totakter bør reelt dyses ind efter temperatur, luftfugtighed, højde og brændstoftype, da den ellers yder lavt eller ganske enkelt går i stykker. Men 10% sprit i benzinen på en relativt mild maskine (selv 6-7hk@50cc) er relativt ukritisk ift en smule sprit og 0,2% olie for meget/lidt.

Rent sprit til forbrændingsmotorer kræver et andet blandingsforhold end benzin, og derfor skal dysestørrelsen øges ved en tilstrækkeligt forhøjet mængde sprit i benzinen.

Hvis det hjælper at tilføre yderligere sprit til blandingen, kan jeg ikke lade være at overveje, om I er for længe om at tømme tanken, siden den kan nå at suge vand nok!!! Mehehehe! ;) :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev:
Hvis det hjælper at tilføre yderligere sprit til blandingen, kan jeg ikke lade være at overveje, om I er for længe om at tømme tanken, siden den kan nå at suge vand nok!!! Mehehehe! ;) :P
Altså at vi kører ALT for lidt km ind på tælleren..er det det du siger ??? HVA !!!

:hihi :hihi
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af FS1originalen »

kreidlerhansen skrev:Hvis det hjælper at tilføre yderligere sprit til blandingen, kan jeg ikke lade være at overveje, om I er for længe om at tømme tanken, siden den kan nå at suge vand nok!!! Mehehehe! ;) :P
Nu opstår problemet jo indtil videre kun ved vestkysten hvor luften jo er mættet af saltvand fra havet, og da havet er ramt af iltsvind, så mangler det jo til at fremme en forbrænding :thunge

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af trs »

Her er vi en 5 -6 stykker på hyggelig tur, hvor vi fik gratis Burger og sodavand.

Og så mobber i os


:crying
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Hovhov, det er ikke mobning, men derimod en opfordring til at køre mere!!! :hihi

Bare et par hundrede kilometer om ugen, så er den i vinkel!


Jeg støder kun på et ligningende problem, hvis der er kommet lidt vand i tanken efter en vask, og motoren opfører sig lidt ligesom beskrevet. Den er dog blot lidt sløjere på gassen og vil ikke rigtigt tage ved, men min 18mm vandhane (Bing anno 1975 aka 1/18/26) har også et velvoksent bundkar, og dysen er nok liiidt større. Hele de nederste 10% skal være vand, før den er umulig at køre på... Men allerede ved en mængde svarende til en 25-øre, så begynder den at gå mystisk/kun fuld gas virkernogenlunde og tomgangen er mildest talt svingende.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af OleVN »

Nu ved jeg godt at det virker som et benzin problem.. Men har du tjekket tændrøret?
Jeg har oplevet flere gange at min ikke ville reagere på gassen for derefter bare at gå ud og så skal men vente lidt før den vil starte igen, det hjalp at skifte tændrøret.

Det er bare en tanke..
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kim B S »

Kim B S skrev:Hej alle.
Ja, der var flere som havde små-problemer under vejs, min egen DXer kørte i midlertid fejlfrit hele turen, også uden kaburatorsprit. :wink: Lidt mærkeligt når så mange havde problemer med deres. :wink: Men det gør i hvert fald, at jeg er meget godt tilfreds med min egen FS1-motor, som har været meget stabil siden den blev renoveret. :(y)
Hilsen Kim.
kreidlerhansen skrev:Hovhov, det er ikke mobning, men derimod en opfordring til at køre mere!!! :hihi

Bare et par hundrede kilometer om ugen, så er den i vinkel!

Hej alle.
Det er måske forklaringen på, at jeg ikke havde problemer med min FS1 på den køretur. :wink: For de par hundrede kilometer, skal jeg nok få kørt på en uge, i hvert fald i sommer-halvåret. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Den mest stabile motor, er den, der får lov at køre jævnligt! Dvs. længere og hyppigere ture end de 2-4km til bageren hver søndag... Slut-færdig-punktum!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kai »

Og mysteriet er bestemt ikke ovre endnu for mit vedkommende.

Den har jævnligt opført sig temmelig underligt, uden jeg har kunnet finde årsagen.
Forskellige karburatorer/gasspjæld/nåle og nåleventiler har ikke givet noget endegyldig svar.
Jeg har haltet den hjem flere gange efter den er begyndt på "bååårp kørt tør", de sidste 100-200 meter med hanen lukket, og der er masser af benzin i svømmerhuset når jeg tager det af og kigger efter.
(hanen er tjekket, den er 100% tæt når den er lukket)

I dag var den HELT kulret i blæsevejret. Medvind så brummer den fint afsted, men stadig med tendens til at køre magert ind imellem og dø ud. I modvind går det nogenlunde så længe det blæser jævnt (men som så ofte før så dør den ud ind imellem) Idag var det kraftig modvind med hårde vindstød, og så sker det mystiske: så snart der kommer et hårdt pust modvind så dør den øjeblikkeligt !! BÅÅÅRP !! men lidt efter når vinden er løjet af til jævn modvind så kører vi igen :?:

Hvad er det lige der sker ? er det sidekasserne der fanger luften og laver et svagt overtryk dernede ? og hvorfor ? og hvorfor reagerer den heller ikke på at trække chokeren når den dør.

For få minutter siden var jeg lige ude og prøve en teori af :
Hvis der til tider ER overtryk i hård modvind så udligner den det den forkerte vej ud af den lille slange der giver forbindelse fra svømmerhuset til det fri, og den får sværere ved at trække benzin op.

Altså: ud i blæsevejret igen, og jo den er god nok.. hver gang der kommer et hårdt vindstød så dør den med det samme.. fat i den lille slange og rykke den den ud og afsted igen = problemet er pist væk.

Luftfilteret er nyt, og der sidder intet i vejen nogen som helst steder.
Et rent og skært tilfælde, eller er der drillenisser i den ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev: Et rent og skært tilfælde, eller er der drillenisser i den ?
Du kører på en knallert fra '70erne... hvad tror du selv?! :hihi

Og Yamaha'en hører således (måske) til i kategorien 'alternativt vindfølsomme køretøjer'! :teeth2


Hvis det nu er over-/undertryk som gør forskellen, kan det så kun relateres til maskiner med lille karburator? Altså, er problemet gennemgående, uanset karburatorstørrelse?
Tanken bag ovenstående spørgsmål er, at en 10mm karburator trods alt kvæler motoren rigeligt i forvejen, og dens følsomhed ift. vindbaserede trykforskelle er derved større end med f.eks. en 16mm karburator.

Hmmm... En lille reed-ventil på slangen, måske?

En stump rør med en bette kugle + fjeder fra en kuglepen, overtrykket kun kan udlignes i den rigtige retning?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Michael »

Ja det er sundt med dens slags diskutioner.
Der kommer nogle meget lærerige indlæg. Tak til de aktive :(y)
Jeg har også lige en lille teori: De uoriginale tankhaner giver efter min mening ikke altid nok benzin. Det kan gå hvis man luller afsted med 30 til 40 km/t og der ikke er modvind. Men hvis der er lidt modvind eller det går lidt op ad bakke giver de ikke nok ( Hvis motoren yder lidt ekstra). Dette vil bevirke at man kan starte og knallerten kører fint. Ligeså langsomt vil bezinstanden i svømmerhuset falde. Hvis man så holder ved et kryds vil det blive fyldt igen. Først når man kommer ud på et længere stræk med fuld gas, bliver svømmerhuset tømt.
På de gamle RD 350 var dette et problem da de faktisk kunne nå at brænde hul i stemplet hvis blandingen blev for mager pga. delvis stoppet bezinhane.
Det var bare min teori. :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev:
Kai skrev: Et rent og skært tilfælde, eller er der drillenisser i den ?
Du kører på en knallert fra '70erne... hvad tror du selv?! :hihi
Altså hvis det er drillenisser så kan de godt fedte af !! og først komme på besøg igen til jul..der står den nemlig i vinterhi :hihi
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael skrev:Ja det er sundt med dens slags diskutioner.
Der kommer nogle meget lærerige indlæg. Tak til de aktive :(y)
Jeg har også lige en lille teori: De uoriginale tankhaner giver efter min mening ikke altid nok benzin. Det kan gå hvis man luller afsted med 30 til 40 km/t og der ikke er modvind. Men hvis der er lidt modvind eller det går lidt op ad bakke giver de ikke nok ( Hvis motoren yder lidt ekstra). Dette vil bevirke at man kan starte og knallerten kører fint. Ligeså langsomt vil bezinstanden i svømmerhuset falde. Hvis man så holder ved et kryds vil det blive fyldt igen. Først når man kommer ud på et længere stræk med fuld gas, bliver svømmerhuset tømt.
På de gamle RD 350 var dette et problem da de faktisk kunne nå at brænde hul i stemplet hvis blandingen blev for mager pga. delvis stoppet bezinhane.
Det var bare min teori. :hihi
Idéen er fin nok, men jeg kan ikke få det til at give mening.

Motoren suger en vis mængde luft ind ved et givent antal omdrejninger ift. åbningen på spjældet samt dysestørrelsen. Det er en konstant værdi, uanset hvor meget motoren belastes. Hvis omdrejningerne falder, gør luftgennemstrømningen det samme, og hvert luftmolekyle kan kun trække et givent antal brændstofmolekyler med sig.

Motoren er blot en luftpumpe, som får tilført brændstof via karburatoren, og forbrændingsprocessen skaber energien til at holde pumpen kørende.

Hvis den sætter sig under øget belastning, skyldes det den magre blanding, ikke belastningen. De let tilstoppede benzinhaner leverer akkurat nok til, at den ikke sætter sig ved mindre belastning.
Den kører således ikke for magert, fordi den bliver overbelastet - den dør fordi den kører for magert OG bliver overbelastet. ;)
Resultatet er det samme, men vejen derhen er lidt anderledes, og løsningen er uændret!

Jeg kan også smide en lidt for lille dyse i Kreidleren, og det vil gå fint i medvind. Men vender jeg om, og motoren således bliver belastet hårdere, sætter stemplet sig. Men den suger ikke mere luft/benzin af den årsag.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kai »

Har brugt en times tid på at rode lidt igen med det. I dag blæser det ikke så meget så den er ikke så nem at provokere til at lave fejlen men:

På med den lille slange igen (den går fra svømmerhus og ud gennem luftfilterstudsen/gummiet til det fri ) og afsted det går i let modvind:
Efter lidt tid så føles den som om den kører lidt magert, trækker jeg chokeren er der ingen virkning, og koblingen ind så kan den tage 1mio omdrejninger og går temmelig højt i tomgang. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Hjemad i medvind så er der ingen problemer.

Vende om igen og hive den lille slange af karburatoren = den tramper støt imod vinden og på intet tidspunkt kan jeg få den til at køre magert.
Chokeren bliver testet flere gange: så 4takter den med det samme. Ind med koblingen og den går i 4takt ved 8-9000rpm. HVER gang.
Af med AHA dækslet og slangen på igen og videre i modvind: så snart den når sine normale 48-50km/t så føles den igen tam, og chokeren eller trække koblingen lidt bekræfter mistanken: den får for lidt at leve af.

Benzinhanen er Org, og giver masser af benzin, tankdækslet lukker ikke for tæt og benzinfilteret er nyt og der er ingen snavs i karburatoren.

NISSER !! :teeth2
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Kai

jeg følger lidt med på side linien da min 1977`r også laver numre,,,, den udluftnings slange ,,, den går jo ind imellem motor og stel,,, så den burde jo være i læ sådan nogenlunde,,, men det gør den jo til et oplagt gemme sted for et insekt / skidt af en art ,,, så er der hul igennem den slange,,,, :?:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Kai »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej Kai

jeg følger lidt med på side linien da min 1977`r også laver numre,,,, den udluftnings slange ,,, den går jo ind imellem motor og stel,,, så den burde jo være i læ sådan nogenlunde,,, men det gør den jo til et oplagt gemme sted for et insekt / skidt af en art ,,, så er der hul igennem den slange,,,, :?:
Du er velkommen :) og har du tips eller tricks eller blot en teori eller idé så hold dig ikke tilbage :)

Ja slangen er der fint hul igennem.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Michael »

Hej Kreidlerhansen.
Først tak for din tekniske support her på forum. Det er det der er med til at gøre forum spændende og godt :(y) :(y)
Jeg vil lige forsøge at uddybe min teori.
Du skriver
Motoren suger en vis mængde luft ind ved et givent antal omdrejninger ift. åbningen på spjældet samt dysestørrelsen. Det er en konstant værdi, uanset hvor meget motoren belastes. Hvis omdrejningerne falder, gør luftgennemstrømningen det samme, og hvert luftmolekyle kan kun trække et givent antal brændstofmolekyler med sig.
Det kan du godt have ret i hvis man har den "Perfekte" karburator, men vi har jo alle prøvet det at have en knallert der måske får lidt for meget benzin, således at den 4 takter, når den så bliver lidt belastet eks op ad en bakke så holder holder den med at 4 takte til den kommer opad igen. Der er jo også forskel på hvor meget man skal holde spjældet åben for at køre 40 i mod og medvind.
Men det jeg mente var at når man kører normalt ( 30-40 km/T) så kan benzinhanen følge med, men når man "lukker op" er det ikke sikkert den kan følge med. :whew Min Kreidler bliver lidt tørstig når man har travlt :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af kreidlerhansen »

Diskussioner er hyggelige :)

I samme øjeblik, man kører op ad bakke, ændres forudsætningerne. Motoren går således fra max. hastighed med fuld gas på flad vej til at skulle accelerere op ad bakke. Omdrejningstallet falder og ligger således ikke på max., længere. Om vi så skal dykke blot 2rpm, er for så vidt ligegyldigt, da det stadig er en ændring af motorens omdrejningstal! :)

Det er trods alt kun en knallert,som skal have FULD gas for at køre op ad bakke under normale forhold. Det forholder sig noget anderledes med en RD350, for nu at holde fast i sammenligningen. ;) Men samme forhold gør sig gældende for RD'en, hvis du sammenligner dens topfart med fuld gas på flad vej, og hvad der så sker på en tilstrækkelig stigning! Altså, hvis den når sit max. ift., hvad den leverer af kræfter.

Men det ændrer IKKE ved den mængde luft, motoren pumper gennem systemet ift. omdrejningstallet! Det kan sagtens ændre ved motorens behov for en federe blanding, idet acceleration groft set kræver en lidt federe blanding end konstant hastighed.
Alt andet lige, afhængigt af forholdene, og hvad maskinen bruges til, blablabla... Og nej, jeg tager ikke højde for totakterens evne til overfyldning, stort set uanset omstændighederne. Dén værdi er for omstændig og uhåndgribelig at holde styr på!

Den federe blanding sænker forbrændingstemperaturen, således motoren ikke overopheder. Det skyldes, at forbrændingen er ufuldstændig og varmeudviklingen begrænses derfor. Bemærk jeg ikke nævner 'køling', da det nok er det eneste, benzinen ikke gør i forbrændingskammeret...


Du får mig IKKE til at tro på, benzinhanen ikke kan følge med, når den er dimensioneret til 5-6hk og noget nær 10.000rpm gennem et 16mm hul. Ikke i dette tilfælde, i hvert fald... Og slet ikke, når Kai har pointeret, hans tank er ren og benzinhanen ok. :P
Der skal eddermagemig en alvorlig tilstopning til førend én liter i timen er 'for meget'! ;)

Perfekt karburering til gadebrug = fed blanding ved max. og karburatoren er selvfølgelig i så god stand som muligt. Slidt spjæld, nål og dyserør gør KUN livet mere besværligt!



Vacuum i udluftningsslangen lyder plausibelt. Men hvad er lige årsagen?!

Og hvordan pokker kan sådan en bette stump slange dog overvinde det relativt store vacuum fra motoren?! :o
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Michael »

Du har nok ret Jesper :(y)
Det var også bare en teori.
MEN de der uoriginale benzinhaner er nu ikke ret gode. Hvis man spænder dem så de er tætte, så virker reserven ikke og der kommer meget lidt benzin ud på normalen. Så skal man have pakningen ud og forsigtigt bore hullerne lidt op så virker de nogenlunde.
Men lad det nu ligge. Er der ikke andre der har en teori :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.

Indlæg af Michael »

Hov forresten Jesper
Bil:
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed LTD. 165 ps. :(y)
Vore interesser falder ikke langt fra hinanden :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"