Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Indlæg af Kris6861 »

Hej igen, Min ven har fået et underligt problem som vi ikke kan løse. Han får simpelthen for meget benzin i karburatoren så den drukner sig selv tror vi da, den vil kun køre med choker oppe, der vil den gerne køre men ikke 100% ordentligt. Den begynder også selv at tage høje omdregninger når den ikke har choker oppe, så gasser den bare fuld op tror gasser op til 5000-6000 rpm. Vi ved ikke om det er karburatoeren der er noget galt med. Jeg har også hørt at det kunne være noget med nembranen tror jeg det hedder, det er ihvertifald den der blander benzin ned i karburatoren. Vi har ført prøvet at have den igang så da vi slukkede for benzinhanen på off så efter 5 sek så lød moteren fint i tomgang ligesom den ikke får for meget benzin så den ikke drukner sig selv.
Mange tak for hjælpen. :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Indlæg af juhl-drengen »

hmm kunne det evt. være at karburatoren fik for meget benzin altså den skal have en anden dyse/ eller luftskruen/luftnålen skal justeres :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Indlæg af Kris6861 »

Hej igen, vi har prøvet og skifte dyse, men vi har sendt knallerten op til en forhandler, som mener han kan lave det :)
sander142
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 7. feb 2013 11:57
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Indlæg af sander142 »

Hvad fandt han ud af? -Har samme problem.. Vh S
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear karburator problem HJÆLP

Indlæg af Kris6861 »

Jeg kan ikke huske det, da han ikke har knallerten mere/det er så lang tid siden. Vi fik den op til en bekendt knallertforhandler som lavede den. Jeg kan ikke huske om det var nålen, der var fra thansen af som slet ikke passede til en Yamaha 4gear, også var membranen utæt så den fik heller ikke korrekt luftmængde. Mvh Kris :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"