Mærkelig karburator???

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Mærkelig karburator???

Indlæg af o0nodland0o »

Hej alle!
jeg har et problem med min standard karburator, den kører fint uden problemer men hvis jeg lige pludselig rammer et bumb eller noget der giver et "hop" i knallerten "dør" den nærmest, jeg kan give fuld gas men den vil ikke tage omdrejninger hverken uden eller med chok, hvis jeg så lukker for benzinen kan det godt komme op i omdrejninger lige inden den løber tør nede i karburatoren, hvis jeg så puster i karburatoren med en kompressor kører den fint igen bagefter, den har nu ikke gjort det i lang lang tid men her idag begyndte den igen og jeg var på vej i skole (25 km strækning) og der er langt at gå lige pludselig. . . kan det være noget med at svømmeren hopper og så laver rod i den i karburatoren? jeg har ingen plumb i lige nu, det er det eneste der ikke er standard, den gør det også selvom der er plumb i, jeg eksperimenterede med det sidst den gjorde det og lige pludselig holdte den bare op med det, aner ikke hvad der skete men ved i hvad der er galt? vil helst ikke ud og købe en ny karburator hvis der bare skal en ny svømmer til.
P.S. det er en størrelse 110 dyse der sidder der i og jeg har også prøvet med andre men der sker det samme hvis jeg rammer et hul i vejen eller noget.

Med venlig hilsen David
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Mærkelig karburator???

Indlæg af Kai »

Lyder som om nåleventil eller svømmeren kan sætte sig fast.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Mærkelig karburator???

Indlæg af Tottenham »

Tror problemet er at der måske er lidt skidt i studsen , hvor benzinslangen sidder på kabu.
Skru den af og rengør. Den lille lukkemekanisne skal virke. Prøv at puste iden og tryk på den lille nål, der sidder i enden.
Det er svømmeren`s niveau/højde der åbner og lukker for benz :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Mærkelig karburator???

Indlæg af FS1originalen »

Du får også lige mit bud:

Din karburator,din svømmer eller begge dele hedder Mokini og ikke Mikuni...

Mokini karburtorerne er "lige smalle nok til svømmeren" - det kan løses ved at slibe en smule af de ribber indvendig i svømmerhuset der styrer svømmeren med feks. en dremel...
Er selve svømmeren fra "fy butikken" så er der sikkert støbegrater på den som lige skal files væk så den er glat udvendig...

Ovenstående er en relativt simpel øvelse der som regel kan få en uoriginal karburator til at fungere rimeligt fint!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"