Utæt FS1 motor?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
KevinWest
Junior knallert
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 21. jan 2012 17:15
Kontakt:

Utæt FS1 motor?

Indlæg af KevinWest »

Jeg har fået opstartet Yamahaen for første gang, hældte benzin i den, gav den choker, og så startede den i 1. hug.
Imponerende, men den kører ikke helt tilfredsstillende..
__________________________________________________________________________________________________

Jeg lod mærke til at mellem membran, og studs var der en sprække, skal der være det?
Membranen er sprit ny, studsen er i perfekt stand, og der er en ny pakning imellem.. Men den er utæt alligevel..
__________________________________________________________________________________________________

Kan det være på grund af det at den har en høj tomgang, og at det tager 4-5 sekunder for den at komme ned i tomgang, efter den har fået fuld gas?
__________________________________________________________________________________________________

Og så lige et sidste spørgsmål: Når den rammer ca. 5000 rpm, og derover ''ryster'' den MEGET, det får jo alle tingene til at rasle, så hvad kan man gøre her? :/
__________________________________________________________________________________________________
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig! :)

Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering :)

Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret :)

Kevin West
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Utæt FS1 motor?

Indlæg af Nikolaj Y »

Ja, det er ret sikkert at den er gal med membranen.. når den får falsk luft tager den nemlig flere omdrejninger. Hvor er den membran købt? hvis den er købt i thansen, vil jeg nok forslå dig at købe en brugt original, eller måske i første omgang prøve at slibe den plan med noget sandpapir, som ligger på en plan overflade (evt. noget glas).

Ang. rystelserne.. har du så spændt alle skruer helt?.. især boltene til motoren. Ellers kan det være du har en krumtap, som enten har slør eller er slidt :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Utæt FS1 motor?

Indlæg af strynboen »

prøv at start motoren..og spray noget caramba.wd 40 startgas..et eller andet uden på kaburator og indsugnings pladen...hvis der er utætheder vil motoren suge det ind..
og begynde at ryge eller gå i stå..men det kan vi tjekke på mandag..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Utæt FS1 motor?

Indlæg af strynboen »

hov forresten du fortalte mig at du skiftede melbranen...hvis du spænder melbranen fast på indsugenings pladen..med umbrakko skruer..kan det ikke tætne..da hovederne på umbrakko er for høje..de vil støde på motor blokken..og indsugenings pladen/studsen vil så svæve en mm ude..og give stor utæthed..
tjek lige det..brug nogle flade skruer med kryds eller flad kærv..jeg har nogen hvis du ikke kan finde nogen...men vi mødes bare på elektro mandag..hvis du ikke får den til at køre perfekt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Utæt FS1 motor?

Indlæg af Dewil »

viewtopic.php?f=23&t=7387" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Utæt FS1 motor?

Indlæg af strynboen »

ja en klassisk fejl...jeg ville nok selv være faldet i...de umbrakko passer bare så fint ind der...men det duer bare ikke
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"