Afmontering af Yamaha fs1 tank

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Triple-M »

Hej folkens.
Nu står jeg og skal til at skifte tændspolen på min vens yamaha, og har fået afvide den er skruet fast under tanken inde i stellet.. Men så kom jeg til de punkt hvor jeg skulle have tanken af, kan det passe den ikke sidder fast med nogle skruer eller har jeg overset noget et sted? OG hvordan sidder den så fast?..
Tænkte at jeg ikke lige ville begynde at rive løs i sådan en fint knallert, og så endda min vens, så tog den sikre vej her igennem forrumet.
Håber i kan hjælpe mig, den skal som sagt bare afmonteres (benzintanken).
Mvh Mark
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Dewil »

Tanken skal ikke af
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tanken skal ikke af, du skal løsne 2 m6 møtrikker på venstre side af stellet foran sidedækslet og stikke en arm ind gennem hullet i stellet under sidedækslet og trække tændspolen ud.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Dirtyold »

Triple-M skrev:Hej folkens.
Nu står jeg og skal til at skifte tændspolen på min vens yamaha, og har fået afvide den er skruet fast under tanken inde i stellet.. Men så kom jeg til de punkt hvor jeg skulle have tanken af, kan det passe den ikke sidder fast med nogle skruer eller har jeg overset noget et sted? OG hvordan sidder den så fast?..
Tænkte at jeg ikke lige ville begynde at rive løs i sådan en fint knallert, og så endda min vens, så tog den sikre vej her igennem forrumet.
Håber i kan hjælpe mig, den skal som sagt bare afmonteres (benzintanken).
Mvh Mark
Du skal ind i hullet ved Bat, og have batteriholderen afmonteret, tændspolen sidder oppe inde i stellet, skruet fast udad på venstre side af stellet under tanken, med 2 skruer, ved ikk om du kan bruge det til noget Mvh. Per
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Triple-M »

Okay super, så tanken behøver ikke at blive afmonteret... så takker jeg, lækkert at jeg ikke begyndte på det pjat så :D
Tak og god weekend folkens! :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Afmontering af Yamaha fs1 tank

Indlæg af Dirtyold »

Triple-M skrev:Okay super, så tanken behøver ikke at blive afmonteret... så takker jeg, lækkert at jeg ikke begyndte på det pjat så :D
Tak og god weekend folkens! :)
i lige måde, du må også ha en fortsat go weekend :(y)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"