Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
KevinWest
Junior knallert
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 21. jan 2012 17:15
Kontakt:

Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af KevinWest »

Hej igen!:)

Min ''Forhåbentlig'' FS1'er DX'er fra 1978

(Hvad tidligere ejer sagde)

Jeg kan ikke finde ud af de der tabeller til årgangsbestemmelse..
Kan i sige hva' årgang disse numre er?

Stel: WYA - D DK - K - 0**

Motor: DK - M - 0**

Stel: 3EE - 0018**

Motor: 3EE - 0018**


:hihi
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig! :)

Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering :)

Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret :)

Kevin West
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Dewil »

KevinWest skrev:Hej igen!:)

Min ''Forhåbentlig'' FS1'er DX'er fra 1978

(Hvad tidligere ejer sagde)

Jeg kan ikke finde ud af de der tabeller til årgangsbestemmelse..
Kan i sige hva' årgang disse numre er?

Stel: WYA - D DK - K - 0**

Motor: DK - M - 0**

Stel: 3EE - 0018**

Motor: 3EE - 0018**


:hihi
Den siger 2-gear, så du er blevet snydt... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
KevinWest
Junior knallert
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 21. jan 2012 17:15
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af KevinWest »

Den har 4 gear? Kan man godt ligge en 4 trins i en 2 gear blok?
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig! :)

Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering :)

Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret :)

Kevin West
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Dewil »

Det lader da til at være det din motor beviser.... :lol: men jo, det kan man godt...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af T.B. »

Ja det kan man godt,men du ryger lige på synshallen med den :(n) :D
Brugeravatar
KevinWest
Junior knallert
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 21. jan 2012 17:15
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af KevinWest »

Flot.. Må man godt offentlig gøre personer her?

Der er nemlig MEGET mere ved den knallert, og han tager ikke telefonen, eller svarer på mails, eller sms'er..

Krejler i allerhøjeste grad..
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig! :)

Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering :)

Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret :)

Kevin West
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af T.B. »

Det er en konstruktiv ændring at køre med 4 gear på et 2 gears stel. Med hensyn til at udlevere en privat sælger så er det ikke noget der plejer at blive brugt på Forum
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af strynboen »

det er ikke nok at skifte motorens nummer..dit stelnummer er også 2 gears..så du skal finde en helt anden knallert...eller sætte 2 gear i motoren igen...husk det hvis du forsøger at sælge den igen....og nej vi hænger ikke navn givende enkelt personer ud herinde...vi advare hinanden over pm...så sorteper kan blive straffet
det er nemt at sætte en 2 gear gearkasse i din motor...de koster nok ca 300 kr
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af jeppex »

Dewil skrev:Den siger 2-gear, så du er blevet snydt...
Argh men det er sgu så ærgeligt at nogen vælger at opfører sig sådan overfor andre, sikke en kedelig historie. Har du ikke et par billeder af knallerten? Det bedste du nok kan gøre er at få sat en 2gear kasse i den og siden vælge om det er stadig er "din" knallert eller om den skal have ny ejer.
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
KevinWest
Junior knallert
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 21. jan 2012 17:15
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af KevinWest »

http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=907200" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig! :)

Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering :)

Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret :)

Kevin West
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Guess who »

Det er selvfølgelig super ærgeligt at blive snydt, når man tror man køber en 4gear Yamaha - at stelnummeret siger det er en 2gear..

Fra den ene side af sagen må man sige: Sætte sig ind i sagerne og søge info - inden købet foretages. F.eks. med en bekendt fra forum eller søge hjælp her.

Fra en anden side er det jo ikke værre end hvis du kører ulovligt?? Det er jo ikke alle knallerter der kommer i synshallen, desuden kører der flere hundrede Yamaha'er rundt med et 2gears nr og 4 gear i motoren.Endeligt er det jo muligt at finde sig et 4gears stel og blok, hvis man ikke partout SKAL ha' et match.For en fornuftig penge.


Tendensen peger desværre mere og mere imod man ikke kan køre på en Yamaha 4gear hvis den ikke har match :(n)

Det er synd, det blæste ALLE sgu på for 20 år siden og knallerterne kørte alligevel.

Igen er det et spørgsmål om hvor meget den enkelte går op i detaljerne.

Til gengæld kan du jo så tilbyde at bytte med et meget tidligt 2gears match!!!

Mvh
Benny
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af jeppex »

Billede

Hvis det er en 2gears, ligner det for mig som om en eller anden har gjort sige store anstrengelser for at få den til at ligne en 4gears - Eller findes der "transit" maskiner som i en kort periode lignede 4gears men var 2gears deromkring 1979...? - Ja, man kan jo ikke diskutere med stel/motor nummer, men...
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af nielsfup »

Ja hvis du hellere vil ha en 2G så har jeg en rigtig fin blok og gearkasse..
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Guess who »

Ved ikke hvor kendt det er, men en midtjysk gammel knallert/cykel forhandler har fortalt om hans Yamaha salg i 80-90'erne. Dengang kunne de ikke så nemt komme igang med salget af de nye 2gears, så de kiggede på loftet og fandt nye 4gears tanke i original farver, monterede dem på de 2gears modeller sammen med flere af deres gamle varer fra Larsen trim osv.
Lagde 4gear i motoren og solgte knallerterne som "NYE" 4gears Yamaha'er. Han havde i et par år en mand der ikke lavede andet.... Så mon ikke der stadig kører nogle af de knallerter rundt i DK...

Derfor har han indtil for ganske få år siden haft nye originale tanke, skjolde, bagskærme i plastik og sæder til 2gears liggende..

Sorry for off topic.. Måske!

Mvh
Benny
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Dewil »

Jeg erindrer tydeligt at da 2-gears modellen kom, gjorde både T-hansen og Moto-Leoni sig store anstrengelser for at gøre opmærksom på at man hos dem kunne købe stort set alt hvad der skulle til for at ændre udseendet totalt fra 2-gears til 4 gears... hvad de ikke måtte stå igennem... :?

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af strynboen »

måske benny...men ulovlig er ulovlig..og ikke lovlig sorry for :offtopic ligesom en tysker ikke er dansk..selv om man skifter nummersiden i motoren..
nogle ting kan ikke gradbøjes..som næsten lovlig..ikke når den tages til kontrol..og det gør de jo nu om dage..med de skærpede regler mod knallert/sccoter bøller
der er stor forskel på at lave konstuktive ændringer(bore) tune,,,,,og så at ændre på en knallerte inditet..og typegodkendelse..det svare til at køre på en cross maskine alså ingen gældene lovlig forsikring..også selv om der er tegnet en..på falske forusætninger..som det jo er når man laver bedrageri på inditeten af køretøjet
så man er på skideren hvis der sker noget...
at en cykel smed også har gjordt det,,hjælper dig ikke i en ret sag..kun hvis han er frikendt i en ligende sag..og det er der nok ikke nogen som er
ps vi skal ikke have en kæmpe diskosion her i tråden..alle er ikke enige og det bliver vi heller ikke..så please ikke andet end saglige svar..som måske kan bruges konstruktivt
er der overhoved afsakt nogen domme i ligende sager..eller konfiskere de bare køretøjet og sender et bødeforlag..som med crossere..og har forsikrings selskaberne
kunne godkende forsikringen hvis man ringer og forklare at det er en svensk godkendt knallert man vil køre på i danmark...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
basseger
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 28. mar 2012 01:05
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af basseger »

ved godt dette er en gammle tråd men kevinwest som lavede denne tråd valgte så at røvrende en igen nemlig mig som købte denne knallert i troen om at det var en 4 gear model. DUMME SVIN. ikke nok med det overholdte han ikke aftalen med at sende kviteringer på defekte dele.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Dewil »

WAUW, dit første indlæg og du bryder forums retningslinier.... det er en ret uheldig start. :(
Når det så er sagt, er det selvfølgjelig en kedelig sag, som jeg bestemt synes at du bør få løst med sælger. Men man kan nok bare konstatere at af skade bliver man klog men sjældent rig.. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Jeg mangler lidt hjælp til stelnummer! :)

Indlæg af Poul-Erik A. »

basseger skrev:ved godt dette er en gammle tråd men kevinwest som lavede denne tråd valgte så at røvrende en igen nemlig mig som købte denne knallert i troen om at det var en 4 gear model. DUMME SVIN. ikke nok med det overholdte han ikke aftalen med at sende kviteringer på defekte dele.
Hej og velkommen til
og tillykke med en "4 gears" - men det er vel som at smide "salt i såret" ? Jeg er dog ikke sikker på, at have forstået det helt ret, for har du købt den omtalte 2 gears stel med 4 gear, som sælger selv var blevet narret med ? Under alle omstændigheder er det nok ikke det heldigste sted at "svine" en anden bruger til... :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"