Endelig gnist men.....

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
thebigmis
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:47
Kontakt:

Endelig gnist men.....

Indlæg af thebigmis »

Nu fik jeg gnist på yamsen, men den starter ikke. Tændrør er tørt og ser fint ud, benzin i filter og slange, men alligevel ikke nok til at starte.
Får den en snaps direkte i cylnder starter den kort og dør igen. Hvad kan så være galt?

Karburator, tænding eller??
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af Dewil »

Tært tændrør???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
thebigmis
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:47
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af thebigmis »

Mener bare at tændrør er tørt og ikke vådt af benzin eller sodet. Fin klar gnist når der trædes.
Den starter jo godt nok op hvis den får lidt direkte i cylinder men dør så med det samme igen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af FS1originalen »

Hvis den starter "med en snaps" så har du tænding...

Så er der karburator og membraner tilbage. Hvis dine membraner er utætte så får du ikke benzinen suget den rigtige vej ind fra karburatoren. Hvis membranerne er skruet på indsugningspladen med unbrakoskruer så kan pakningen lige præcis ikke blive tæt rundt om indsugningspladen - det kan også være problemet... Prøv evt. at søge på membran her på forum...

Og inden du bliver træt af det hele, så er der garanteret en "nørd" i nærheden som vil hjælpe dig, men det kræver at du lige sætter område/landsdel ind i din profil!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af Dewil »

Ja, lad os høre hvor "TheBigMiss" hører hjemme....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af Kim B S »

Hej thebigmis.
Umiddelbart lyder det som om den får for lidt, eller slet ingen benzin. Jeg vil tro at du skal prøve at rense karburator og måske også benzinhane. Samtidig kan du måske sætte et nyt benzinfilter på. :wink: Jeg mener der er en guide angående adskillelse af karburator her på forum. :wink: God arbejdslyst. :wink:

PS. Erik`s indlæg kan helt sikkert også være en mulighed.

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
thebigmis
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:47
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af thebigmis »

Startede med at sætte ny hane på da den ikke gav benzin, så den del startede projektet med :D . Kan se at der er benzin i slangen ned til karburator så den er ok. Må prøve at rense karburator osv men er samtidig usikke på om den nye cyl og den gl dyse/karburator passer sammen o om det evt er det der er problemet. Har skrevet før at tidligere ejere har fusket en del på den men uden at den kom ud at køre.

Bor 9541 i Suldrup
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af Kim B S »

Hej thebigmis.
Dysestørrelsen kan også sagtens være relevant. Hvordan er din opsætning? :?: En lovlig FS1 køre normalt med 110 dyse, og jeg kan forestille mig at den nok skal være større. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
thebigmis
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:47
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af thebigmis »

Kan se jeg mangler chokeren, omløber er der men selve "pinden" er væk. Muligvis det har en stor del af skylden?

Kan også se at Fup ikke har noget på hans shop og at Thansen har noget. Er kvaliteten god nok hos Hansen?
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af hybber »

thebigmis skrev:Kan se jeg mangler chokeren, omløber er der men selve "pinden" er væk. Muligvis det har en stor del af skylden?

Kan også se at Fup ikke har noget på hans shop og at Thansen har noget. Er kvaliteten god nok hos Hansen?
Lige for at rette op på lidt misforståelser, så har Niels Fup ikke nogen shop, han har barelavet en del rigtigt gode guides til renovering af Yamaha!

Benny har shoppen og siden her, og jeg kan da se en chokerpind i hans sortiment! Eller skriv til Benny (guess who), så har han uden tvivl noget liggende du kan bruge!

Ellers kan du jo søge en hel karburator på Forum, så er der nok nigen der har noget i gemmerne der kan bruges!

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
thebigmis
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:47
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af thebigmis »

:oops:

Det var flovt - troede det var ham fup da jeg fandt lnket under hans profil. Beklager.
Ellers er det nogle gode info man finder på de 2 guides jeg har læst af hans....og kommentarer fra jer :D
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Endelig gnist men.....

Indlæg af nielsfup »

:hihi :hihi :hihi :hihi
Nej det er Benny der er Yamaha gud når det gælder dele. Eller også når det gælder dele :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"