hurtigere om natten

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

hurtigere om natten

Indlæg af soren517 »

dav
jeg har en et spørgsmål som ingen i min familie kan svare på. jeg har lagt mærke til at hvis jeg kører sammen med min ven om dagen så kører han hurtigere end mig. men om natten så har jeg ingen problemer med at overhale ham. min far siger at der også er noget med gamle lastbiler og biler osv. og at det kun sker hvis teperetur og fugt er "rigtig". men hvorfor sker det???
det er bare noget jeg har gået og tænkt lidt over.

ved ikk lige om det er det rigtige sted at spørge med det er der jeg tror der passer bedst ind
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Dewil »

Du har faktisk dit svar her: http://da.wikipedia.org/wiki/Intercooler" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af soren517 »

tak :D det er bare svært at forklare folk det når man ikk ved hvad der faktisk gør at den kører hurtigere.
så tak for svaret :rocks
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Dewil »

Rigtigt, men nu kan du fortælle dem hvorfor... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Nikolaj Y »

Hvis du kører en vinter morgen hvor graderne ligger lige omkring 0 så kan du mærke en stor forskel både optræk og topfart :hot min puch maxi kører 15 km/t hurtigere :what2 :lol:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Krelleh »

Jeg kørte på et tidspunkt ind til byen. Det havde været tåget/fugtig i luften. Jeg kørte 10km/t hurtigere end hvad jeg "normal" kunne. Som Nikolaj skriver, det kunne virke mærke forskellen i optræk og fart. :(y) :dust
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Dewil »

Så prøv at gå den anden vej....... 40 tons vogntog med en defekt intercooler, det er ikke sjovt... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af trs »

Hvis du bor tæt på Sverige kan du drage derover efter E85 "benzin" og dyse ind efter det, så får du også mere fart "lovligt"

Edit: skal helst gøres i de varme måneder da der er mere benzin i E85 her om vinteren
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af bonde søren »

hmm, Dewil det redegører da ikke for at søren kan overhale sin ven om natten, vennen må da opnå samme effekt som ham ? og desuden opnåes der først en rigtig effekt ved intercooler hvis det er et problem med for varm indsugningsluft, hvilket skyldes turboen, men der er jo ikke noget problem med varm indsugningsluft på yamahaen ?
Det i siger er at hvis en fs1 kører 50 km/t ved 20 grader så kører den 55 km/t ved 10 grader og 60 km/t ved o grader
er indsugningstemperaturen proportional med hastigheden, vil da gerne køre i miinus 50 grader så iklædt læder hansker og haboørehabit :P
fuskeren
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af Dewil »

Nu tror jeg måske at det hele skrider lidt..... det der fra linket kunne bruges i denne sammenhæng var: "Da kold luft fylder mindre end varm luft, og der derfor kan være mere luft/brændstof i motorens cylinder når luften er kølet ned". Men du har ret i at det er interessant at hans motor reagerer mere end kammeratens, men det kan der jo være flere årsager til??? Glem alt om hvad der står om selve intercooleren og turboen, det har for os ingen relevans.
Og så er det vel nok begrænset hvor meget det kan ændre sig med blot 49cc??
Senest rettet af Dewil tirs 13. dec 2011 08:53, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: hurtigere om natten

Indlæg af trs »

Hvis blandingen ligger lidt til den fede side vil den godt kunne lide kold og fugtig luft.

Du kan også blande lidt karburatorsprit i. Hvis den kører bedere med det kan det let tænkes den er lidt for fed.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"