Heps - Sad og rodede lidt med batteriholderen på Yamahaen og efter længere tid lykkedes det mig at finde ud af hvordan den skal sidde - Men jeg er lidt forvirret omkring hvordan ledningsførring skal gå (både ind og ud) samt hvor blinkrelæ skal sidde - Er der nogen der har et par billeder med forklaring på dette? Og er der nogen der kender funktionen på de markerede huller?
Nogen der ligger inde med en af de der værktøjskasse beslag ting, der måske er til salg?
Og så prøvede jeg lige at sætte et sideskjold på, men jeg synes godt nok ikke at det passer særligt godt... Skal der være så meget luft og kommer sideskjold ikke med en eller anden form for gummikant, så de slutter tæt
Puha der er meget man ikke ved som førstegangs bygger Batteri kassen i stellet
Batteri kassen i stellet
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Batteri kassen i stellet
Her er et bille af min 76´under adskillelse, ledningen udenfor stellet er stel til baglygten (sidste årgang med den løsning)
Det stykke blik der sidder inde i stellet, tror jeg bestemt ikke hører til der? Hullet hvor din tændrørsledning kommer ud igemmen skal heller ikke være der, ledningen skal gå nedenud af stellet og så gå mellem motor og luftfilterkasse. Ellers ser det meget rigtigt ud..
Det stykke blik der sidder inde i stellet, tror jeg bestemt ikke hører til der? Hullet hvor din tændrørsledning kommer ud igemmen skal heller ikke være der, ledningen skal gå nedenud af stellet og så gå mellem motor og luftfilterkasse. Ellers ser det meget rigtigt ud..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Batteri kassen i stellet
De fire huller "i en gruppe" har noget med den gamle sidetændingslås at gøre... Mener dog kun det er 2 af dem, men de øvrige kunne jo være til en type lås vi ikke kender herhjemme!!!
Plastskjoldende sidder ikke ret godt til stellet - sådan er det bare
Erik
Plastskjoldende sidder ikke ret godt til stellet - sådan er det bare
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Batteri kassen i stellet
Her får du lige et billede af mit gamle projekt .. du kan se blinklysrelæet ved siden af batteriet den sidder i en gummi-strop og så sådan et bøjet stykke jern som er spændt fast til batteriholderen
Håber det hjalp lidt
(stellet på billedet er fra en tysker)
Håber det hjalp lidt
(stellet på billedet er fra en tysker)
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Batteri kassen i stellet
Tak for alle jeres gode svar og billeder - Er blevet en del klogere Men kan også konstatere at nogen af stellets huller er ubekendte, selvom de går igen...
Nikolaj: Hvad holder den skrue du har oppe til højre på? Det er spændende, da man kun kan se skruen på billedet.
Nikolaj: Hvad holder den skrue du har oppe til højre på? Det er spændende, da man kun kan se skruen på billedet.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Batteri kassen i stellet
Jeg mener taktisk ikke den holdt noget som helst .. aner ikke hvorfor den var derjeppex skrev:Tak for alle jeres gode svar og billeder - Er blevet en del klogere Men kan også konstatere at nogen af stellets huller er ubekendte, selvom de går igen...
Nikolaj: Hvad holder den skrue du har oppe til højre på? Det er spændende, da man kun kan se skruen på billedet.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Batteri kassen i stellet
Som Erik skriver gaber plastskjoldene (1977-79) ud over stellet - jeg blev også meget nervøs første gang og spurgte Erik (som jeg havde købt skjoldene af) om det nu også passede at de skulle det - men efter at se andre byggede herinde kunne jeg godt se at sådan er det bare...
God's speed and good luck!
God's speed and good luck!
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)