Blæsning af stel osv

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Blæsning af stel osv

Indlæg af Hansenturbo »

Hej er igang med min fs1'er og vil godt
Ha blæst en masse stumper men hva har
I fået gjordt, lavablæst glasblæst eller sandblæst .
Og evt hvem hvor og hvor meget :-)
Tænker at sandblæsning er for hård ved de gamle
Yamaha stumper!
Billede
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af olebole »

Sandblæsning er meget efektivt . Man skal bare sige , at de ikke må blæse det for hårdt . Det justere de ved at skruge ned for blæsetrykket . Så tager det ganske vist lidt længere at blæse. :roll: Blæsning med stål kugler :? Så er man helt sikker på at delene er ødelagt ! Man kan også få det "trumlet" Det kender jeg ikke meget til . Men jeg har fået det gjort på et stel , og det ser godt ud ! Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Michael »

Dan-strip ved Silkeborg kan afrense kemisk og herefter sandblæse. Så sidder malingen ikke ret fast og så skal de ikke blæse ret hårdt. Jeg har aldrig været ude for at de ha ødelagt noget der ikke var gennemtæret i forvejen. De kan også lægge pulver på. De er ikke de billigste men det er også pænt arbejde. Jeg har brugt dem i over femten år uden at miste noget eller andre problemer.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Krelleh »

Jeg har selv blæst min ting. Med en lille kompresser som ikke var optimalt til at sandblæse da den ikke kunne holde trykket oppe. Men så var der en pauser til mig :(y)

Jeg har brugt sand fra Harald Nyborg, det fine sand de har. (Mener det er 10 kg sæk?) Resultatet har jeg selv været fint tilfreds med.
Mvh. Christian
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af strynboen »

jeg har bygget en stor kabine..men ikke fundet et godt håndtag/dyse..det kniber med at suge sandet/glasset op
har en 5 hk og en 2 hk kompressor koblet sammen...men det har kostet en del penge og tid at bygge..det er ikke alt maling som kan glasblæses..hvis det er tykt og blødt i overfladen..bider glasset ikke så godt....min dt 175..måtte jeg brænde malingen af først..og så blæse den bagefter
Vedhæftede filer
blæse kabine færdig-2.jpg
blæse kabine færdig-3.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Peterma »

olebole skrev:Sandblæsning er meget efektivt . Man skal bare sige , at de ikke må blæse det for hårdt . Det justere de ved at skruge ned for blæsetrykket . Så tager det ganske vist lidt længere at blæse. :roll: Blæsning med stål kugler :? Så er man helt sikker på at delene er ødelagt ! Man kan også få det "trumlet" Det kender jeg ikke meget til . Men jeg har fået det gjort på et stel , og det ser godt ud ! Mvh. Ole

Alt mit har jeg selv slyngrenset med stålkugler - ved ikke hvor ødelagt det er.
(har desuden en aftale med den lokale autolakerer, om at slyngrense mc-stel for ham, så helt dårlig må det da ikke være...)
Vedhæftede filer
slyngrenset.jpg
IMG_6837.jpg
DSC00710.JPG
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Hansenturbo »

strynboen
den ser fin ud din kabine :(y)
Peterma skrev:
olebole skrev:Sandblæsning er meget efektivt . Man skal bare sige , at de ikke må blæse det for hårdt . Det justere de ved at skruge ned for blæsetrykket . Så tager det ganske vist lidt længere at blæse. :roll: Blæsning med stål kugler :? Så er man helt sikker på at delene er ødelagt ! Man kan også få det "trumlet" Det kender jeg ikke meget til . Men jeg har fået det gjort på et stel , og det ser godt ud ! Mvh. Ole

Alt mit har jeg selv slyngrenset med stålkugler - ved ikke hvor ødelagt det er.
(har desuden en aftale med den lokale autolakerer, om at slyngrense mc-stel for ham, så helt dårlig må det da ikke være...)
Det du har gjordt der spiller max :dust :dust :dust :dust :dust
Billede
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af olebole »

Den kabine ser godt nok fin ud ! Lars :(y) Jeg har en masse på stjernegade du kan øve dig på :thunge
Til Peter ! Jeg har før set noget som var blevet helt vind og skævt ! Fordi det var blevet blæst med stål kugler . Men kan du ikke forklare os hvordan det foregår , når noget bliver " Slyngerenset " ? Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Krelleh »

Jeg havde et Puch Maxi projekt sidste år. Jeg skulle også have taget maling af stellet. Så havde jeg hørt om slyngrensning som bare var godt!

Min far er maskine/smed arbejder på et sted hvor de laver alt fra Brint-biler til fejekoste og plæneklipper til større traktor. Han tog stellet med ud til deres lokale maler. Maleren mente at det var for "hårdt" for stellet at blive slyngrenset. Det vil slå ind i metallet. :whew

Peter, det du har der ser super lækkert ud! :dust :dust :dust
Mvh. Christian
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Peterma »

olebole skrev:Den kabine ser godt nok fin ud ! Lars :(y) Jeg har en masse på stjernegade du kan øve dig på :thunge
Til Peter ! Jeg har før set noget som var blevet helt vind og skævt ! Fordi det var blevet blæst med stål kugler . Men kan du ikke forklare os hvordan det foregår , når noget bliver " Slyngerenset " ? Mvh. Ole
Det kan også meget nemt blive vind og skæv - vi har to store kabiner, som slyngrenser med stålkugler.
Stålkuglerne fåes i forskellige størrelser og jo mindre, jo finere bliver overfladen af det slyngrenset emne.
Jeg plejer at bruge den lille af vores kabiner, som kan indstilles fra 1 til 12 i hvor hårdt den skal slynge kuglerne af sted.

Emnet hænges på en krog - eller i en kurv, hvis emnet er lille. Krog eller kurv drejer rundt inde i maskinen, hvorpå der sidder 3 store elmotorer,
som slynger kugler ind i kabinen i forskellige vinkler - inde i kabinen sidder der kraftige stålplader, som også er placeret i forskellige vinkler, så kuglerne flyver i alle retninger. Det tager ca- 5 min fra jeg kører emnet ind i kabinen, til det kommer ud på den anden side.

Jeg vil sige at 1 og 1.5 mm. emner har stor chance for at blive skævt, hvis det ikke er runde eller bukket/pressede emner.

En kort beskrivelse af slyngrensning - vil gerne tage billeder, så det er lettere at forstå.
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Peterma »

Lidt billeder af maskineriet....
Vedhæftede filer
fotoq.JPG
fotom.JPG
foton.JPG
fotop.JPG
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Blæsning af stel osv

Indlæg af Dewil »

Sjovt lige at se "dyret".. :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"