Kan ikke starte når den er varm

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af o0nodland0o »

Hej jeg har lige fået min yamaha sat ordenligt i stand og den starter/kører som en drøm, selvom den står hele dagen og natten i den her kolde temperatur kan den starte dagen efter i første eller andet hug uden chok. Problemet er at når den bliver godt varm (efter 10-15km) så kan jeg uanset hvad ikke få liv i den, den eneste måde er at købe den igang så den kommer godt op i omdrejninger. Er det tændingen der skal indstilles? karburatoren står så motoren starter og kører bedst så jeg tror ikke det er den det er galt med, knallerten er 100% lovlig
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Morten - Webmaster »

dødt tændrør ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Kai »

Det undrer lidt at du kan starte den dagen efter uden choker..det er absolut ikke normalt.
Det ville også være en go ting hvis du beskrev _hvordan_ den opfører sig når du så må løbe den i gang...
Skal du løbe langt med den med fuld gas før den langsomt kommer til live (druknet) eller er det uanset hvor du holder gashåndtaget og så BUM tænder den (tændingsproblem) ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Morten - Webmaster »

det lyder som det vi oplevede i gamle dage med dårlige tændrør.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jørgen Birk
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. dec 2011 17:16
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Jørgen Birk »

det med tændrøren er riktig men jeg kan nu huske at når tændrøren var kølet lidt af kunne man køer lidt i gen ellers kommer den til at line en puck der sage man jo pukkel ud og træk hjem .men det kan være en af spolerne der driller når de bliver varme så kan de kortslutte lidt i vikklingerne.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af o0nodland0o »

tændrøret er fint, jeg må indrømme at det undrede også mig at den kunne starte uden chok men det ser ud til det bare lige var 2 heldige gange det skete for jeg kunne ikke få den igang i skolen idag uden chok, når den er varm og den skal løbes igang skal den bare lidt højere i omdrejninger end den kan komme med kickstarteren og det er helt lige meget hvor meget eller hvor lidt gas jeg giver den og det føles bestemt ikke som om at den er druknet
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af roberthandvask »

prøv med et nyt tændrør, det koster ikke meget :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af o0nodland0o »

har prøvet med et nyt, det er derfor jeg siger det er fint ;)
Jørgen Birk
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. dec 2011 17:16
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Jørgen Birk »

prøv at rense karburatoren. der sker mange ting når det hele bliver varm,det kan også være falsk luft den får et sted fra,når den bliver varm side plade plus cylender.ellers vil jeg sige at den ikke står helt riktig i tænding ,men start nu med kaburatoern.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af o0nodland0o »

vil tjekke tingene imorgen men er dog sikker på at alt er tæt og karburatoren er ny renset men det skader vel aldrig at tjekke igen?. Knallerten har nu været skruet sammen i 1 års tid og har både haft tun af og på et par gange så ville det være en god idé at smide et nyt stempel i?
Jørgen Birk
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. dec 2011 17:16
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Jørgen Birk »

prøv neste gang den er varm at trykke på kikstartern 3 til 4 gange ,efter det så prøv at kikke på tændrøren om den er våd husk at den er varm.jeg har en jeg kan spøre der roder med gokart han siger at det gådt kan ligge i blandingen mellem bensin eller luft husk at at dysen ikke må være for stor når den er lovlig
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af o0nodland0o »

dyse størrelse 105 original skulle være 110 men den er lige lidt forstår og 100 er for lille så det skulle passe, har lige smidt et nyt tændrør i her idag, så må vi se hvordan det virker
Jørgen Birk
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. dec 2011 17:16
Kontakt:

Re: Kan ikke starte når den er varm

Indlæg af Jørgen Birk »

husk at tændingen ikke står ens når den er lovlig eller ulovlig
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"