honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

ved ikke rigtig om jeg tør...der kommer jo nogle rokker typer.... :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Frandsen »

Hmmm det ser sgu godt, som sædvanlig når du laver noget lars :)
glæder mig til at se og ikke mindst høre den i levende live.....
hvor når er den klar til at komme ud at rulle.... det jo snart 1. marts.... så MÅ vi kører....
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

ja på suzuki..gn 250"eren starter 1 martz...men hondaerne må først komme ud den 15 marts..det er noget med de kraftige motore i hondaer...så vejene skal være helt tørre..suzuki har ikke de problemer :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

jeg får de sidste dele hjem fra holland..støvtætninger til forgaflen..gummi til gearskifterens kugleled...så er klar den 15 marts..hvis vejret ellers er pænt...har dog ikke fundet tændspoler..men kan måske lime revnerne..så de lige kan bruges her i starten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:ved ikke rigtig om jeg tør...der kommer jo nogle rokker typer.... :hihi
Nu siger du Rockere, de Rockere er de samme som os to at være, eller mener du nogle af Haèrne eller Bandidosèrne, for de kommer ikke det sted jeg nu snakker om, det er det samme sted som jeg var ved at lokke dig med til sidste år mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

hej ja "rockere" er hvad man gør det til...selv yamaha træffet er en rokker fest..vi ved det bare ikke selv..men dem ude fra ryster,, når vi kommer..måske af grin...der er spørgsmålet om mit helbred som er problemet...jeg ved ikke hvordan jeg har det i morgen...så alle ture ud er en chance at tage
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:hej ja "rockere" er hvad man gør det til...selv yamaha træffet er en rokker fest..vi ved det bare ikke selv..men dem ude fra ryster,, når vi kommer..måske af grin...der er spørgsmålet om mit helbred som er problemet...jeg ved ikke hvordan jeg har det i morgen...så alle ture ud er en chance at tage
Ok Lars, meen nu er det jo også først til Juli, du sejler bare over ved Bøjden, Fynshav, så er der max 10 km at køre på Als til den tid, hvor varmen helst skulle være bedre
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af olebole »

Ha ha :rocks Alle tror at man er rocker , når man kommer på en mc med lædertøj :hihi Mc.folket er for det meste flinke menesker de hilser på henanden på landevejen og møder man en som er kørt i stykker , holder man ind og hjælper 8)
Tak for besøget i dit tempel i går :(y) Det er dejligt at se en som kan " renovere " :dust :dust Det er jo ikke alle som har MØNT og bare bestiller det hjem i original poser !! Og det er der jo heller ikke meget sjov i . Her er lige et godt produgt til en voksen Honda :(y) Husk at hælde rigeligt på når seson`en starter :thunge Mvh. Ole
Vedhæftede filer
Castrol olie 1.jpg
Castrol olie 1.jpg (22.39 KiB) Vist 16765 gange
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Dirtyold »

olebole skrev:Ha ha :rocks Alle tror at man er rocker , når man kommer på en mc med lædertøj :hihi Mc.folket er for det meste flinke menesker de hilser på henanden på landevejen og møder man en som er kørt i stykker , holder man ind og hjælper 8)
Tak for besøget i dit tempel i går :(y) Det er dejligt at se en som kan " renovere " :dust :dust Det er jo ikke alle som har MØNT og bare bestiller det hjem i original poser !! Og det er der jo heller ikke meget sjov i . Her er lige et godt produgt til en voksen Honda :(y) Husk at hælde rigeligt på når seson`en starter :thunge Mvh. Ole
det inde under billedet, hvor Honda står.. ser nu ikk så ring ud :thunge :thunge
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af olebole »

Ja :D Jeg har desvære glemt hendes mobil nr :hihi :offtopic Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

har taget forgaflen af..skal have nye støvhættetætninger...(fedt navn) på..og skiftet olie..der kan jo være kondens vand i olien..det var også grimt og lugtede af meget gamle sokker :hihi..
har også købt nye tætninger til 550"eren..den lækker lidt..fra rørene..så får lige orginale dele

har malet sidedæksler til 550..men klarlakken klumpede..den billige fra jem fix..er ikke god...bliver nødt til at gøre dem om næste vinter..eller finde et sæt i rigtig farve og med de rigtige guld bogstaver..mon ikke e bay kan skaffe det rigtige.....engang
Vedhæftede filer
adskildelse af cbx forgaffel.jpg
paknings sæt cbx.jpg
cbx uden forgaffel.jpg
sidedæksel med mærkat-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

he he...det er en måned siden den komentar blev vedhæftet...det danner allerede skole...har set en som sender fra en kommendore 64


så er der kommet forgaffel på igen..forhjuls lejerne klemte lidt..så måtte chimse lidt
Vedhæftede filer
chims bag leje..for frigang til lejet-250.jpg
polerede cbx ben-250.jpg
forgaffel monteret igen-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Frandsen »

Hvad så Lars er du snart ved at være kørerklar... skal vi ud og kører på lørdag hvis vejert tillader det.....
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

las os lige ringe sammen fredag..hvis vejret er godt..jeg mangler bare at fylde bensin på...og skifte olie ..når den har været varmet godt op..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

så gik der ild i cbx"en..roede i lygten ..der var nogle u orginale ledninger..til et ur..
da jeg træk i dem ,kortsluttede det hele..og røgen stod ud af lygten...utroligt så meget det kan brænde....uden at sikringen sprang..men heldivis var det kun det u orginale som brændte,,men måtte pille alt flex af kabel bunderne for at tjekke for smeltede ledninger...

når jeg aligevel skulde have det hele adskildt..polerede og rensede jeg alle ure og instrumenterings lys...det er ret pænt af 1978 at være,,næsten for godt..mon det ikke er skiftet..spedo står kun på knapt 40,000. motoren har gået ca 70,000.alle gummi dæmpning til urene var mørnet væk..måtte dreje et nylon bøs..og montere urene i gummi ringe fra brændstof filtre fra traktore..de passede lige uden på urene..og dæmper vibrasioner..voltmeteret fik en 50mm o ring..
Vedhæftede filer
instrumentering cbx1-250.jpg
instrumentering cbx-250-2.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

tak for kaffe ..frandsen..det var en fin tur til lohals og spodsbjerg..dejligt med selskab på årets første test tur..den køre fint..men piber lidt i for caliberen..
skal nok have skiftet gummi tætningerne..de vil ikke rigtig trække stemplet nok tilbage..så klodserne lægger lidt an på skiven...
vi må have flere ture..når jeg har fået justeret bremserne ind.. :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Frandsen »

Selv tak Lars
ja det var en go tur og dejligt at se den gamle i så flot stand..... øh altså CBXéren
så nu må du lige se og få noget rutine så vi kan komme til syndertyskland og drikke nogle billige øl :teeth2
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af olebole »

Hvad !!! Ingen billeder :evil: Dejligt at høre i havde en god tur drenge :(y) Jeg regner med at kigge over på øen (på kawa) til færge mødet ! så kigger jeg lige forbi Lars :wink: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af Frandsen »

Hej Lars
Hvis du nu skulle gå og kede dig en dag og du syntes din cbx er lidt sløv, kunne du jo mofidicere den lidt .... måske :hihi
http://www.magacin.dk/motorcykler/honda-v12/ar550/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cbx 1047 6 cyll 24 ventilet+ dem i hjulene

Indlæg af strynboen »

har set videoen..den lyder desvære ikke som en v 12..det er sgu svært at lave en perfekt motor bedre...måske bare sætte 2 mere cylendre på enderne af motoren..og få en række 8...
tror hvis jeg skunde ændre noget,,var det insprøjtning fra kawa 1300..de siger godt nok at den med kaburatore..første årgang...går bedst..men at slippe for 6 kaburatore er nok en lettelse
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"