Side 1 af 2

RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 11:29
af Michael
Så er vinterens projekt kommet undervejs. Yamaha RD 350 lc årg 80 med et stelnummer under 1000.
Jeg mangler en cancelbox til blinklysene på sådan en. De sad stort set på alle Yamaha MC i den periode.
Er der nogen herinde der har en sådan i overskud. Det er sådan en lille boks der sidder på ledningsnettet nede på stellet som selv slukker for blinklysene når man har kørt ca 200 m.
Selvfølgelig er der også plads til et FS1 projekt til vinter: Rød Hest DX :hihi
cros 003 (Medium).jpg
cros 003 (Medium).jpg (90.96 KiB) Vist 13050 gange

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 11:49
af strynboen
uha den blink cancler box koster 2500 til kawasaki 650 man skal vist skifte hele el nettet..så håber du finder en billigere...måske fup kan bygge en elektronisk juster bar. den måler kørt afstand. ikke tid faktor mener jeg.

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 12:21
af Michael
strynboen skrev:uha den blink cancler box koster 2500 til kawasaki 650 man skal vist skifte hele el nettet..så håber du finder en billigere...måske fup kan bygge en elektronisk juster bar. den måler kørt afstand. ikke tid faktor mener jeg.
Den kan sagtens blinke uden. men den sad der jo originalt. Den snakker med en lille måler der sidder oppe ved triptælleren.

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 12:48
af strynboen
på kawa"en er blink knappen vistnok en impuls knap..så man kan ikke ret godt køre uden dimsen..jeg tror han vil skifte håndtaget med knappen min makker med kawa..så den bliver "gammeldags"men har ikke tjekket det ...kun hørt jammeren fra ham

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 13:51
af Kai
Gør dig selv og andre en tjeneste og kør uden blink boksen.. hvis den er lige så umulig som på visse andre Yamahaer og Kawa fra den tid.
Den er da virkelig en plage i bykørsel, hvis man sniger sig ind af flere små gader kan man køre og blinke gennem hele byen.

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 21:01
af Jensmc
Hvis du har en ekstra tændingsbox, startende med 31K-xxxxx-xx, har jeg måske en køber.

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 21:06
af ejn
Kai skrev:Gør dig selv og andre en tjeneste og kør uden blink boksen.. hvis den er lige så umulig som på visse andre Yamahaer og Kawa fra den tid.
Den er da virkelig en plage i bykørsel, hvis man sniger sig ind af flere små gader kan man køre og blinke gennem hele byen.

Der er da intet som forhindrer dig i at slå blinket fra selv.

Da jeg kørte RD slog jeg det da selv fra.

Mvh


Esben

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 23:15
af Michael
Kai skrev:Gør dig selv og andre en tjeneste og kør uden blink boksen.. hvis den er lige så umulig som på visse andre Yamahaer og Kawa fra den tid.
Den er da virkelig en plage i bykørsel, hvis man sniger sig ind af flere små gader kan man køre og blinke gennem hele byen.
Man kan da stadig slå blikket fra ligesom på alle andre cykler

Re: RD 350 lc

: ons 24. aug 2011 23:38
af Kai
Jeg skrev også "hvis" den er som på visse andre, og nej så kan du ikke selv slå det fra som på "alle andre".
Jeg kan ikke huske alle, men en bekendt havde bl.a en yamaha 400 (vist nok en seca) , den var da til at blive idiot af. Blinklyskontakten var kun en impuls højre eller venstre, der er ikke nogen "klik retur til nul stilling". Der er istedet en tilt sensor / trip sensor der selv slår blinket fra efter du er rettet op / kørt xxx meter..når den er blevet kulret så blinker den de næste 2km.
Kawasaki har/har haft noget lignende, den kan du heller ikke bare trykke på, enten blinker du til højre eller venstre..

Re: RD 350 lc

: tors 25. aug 2011 08:41
af Michael
Hmmm. jeg har da vist været heldig.
Det der var på Seca´erne 400 og 750 var ligesom det der er på RD 350.
Jeg har selv haft en Seca og adskellige XJére og her havde jeg aldrig problemer.
Desuden har jeg de sidste mange år altid haft enten en Z,ZX, GPZ, ellerZ-ELR ( Det er altid rart at have en grøn stående :) )og her er jeg endnu ikke rendt i nogen problemer. Faktisk har der ikke været nogen canseler på nogen af de cykler.
På min Ducati var der canseler-Det er der automatisk med et italiensk ledningsnet :hihi
Nå lad det nu ligge. Sagen er at jeg mangler sådan en boks og den dukker vel op på et tidspunkt. :whew Sensoren i Speedometret virker. :teeth2

Re: RD 350 lc

: fre 26. aug 2011 14:43
af CrazyCatman
En god anbefaling hvis du ikke allerede er derinde; http://yamaha-rd.dk
Super godt forum for os med RIGTIGE motorcykler ;) Ang. cancelation-boks, så kontakt Yambits i England - men jeg tror at de er så godt som umulige at finde - især original...
Mange af de elektriske dele brænder sammen på RDerene på grund af rystelserne (som jeg siger til veninden, så er en RD en rigtig pigecykel: rystelserne gør hun bliver helt fugtig efter en tur bagpå), vi har nogen i klubben der har en tandbørste monteret på CDI og YPVS boksene - og det fungere :-O

Min tillykke med din Elsie. Tag eventuelt et kig på min Lille Sorte Samba ('92/'94 RD350-R LC YPVS af Yamaha, Brasilien) og min gode gamle luftkølede og voldtunede RD "350" B fra '77 :)

Re: RD 350 lc

: fre 26. aug 2011 20:11
af Michael
CrazyCatman skrev:En god anbefaling hvis du ikke allerede er derinde; http://yamaha-rd.dk
Super godt forum for os med RIGTIGE motorcykler ;) Ang. cancelation-boks, så kontakt Yambits i England - men jeg tror at de er så godt som umulige at finde - især original...
Mange af de elektriske dele brænder sammen på RDerene på grund af rystelserne (som jeg siger til veninden, så er en RD en rigtig pigecykel: rystelserne gør hun bliver helt fugtig efter en tur bagpå), vi har nogen i klubben der har en tandbørste monteret på CDI og YPVS boksene - og det fungere :-O

Min tillykke med din Elsie. Tag eventuelt et kig på min Lille Sorte Samba ('92/'94 RD350-R LC YPVS af Yamaha, Brasilien) og min gode gamle luftkølede og voldtunede RD "350" B fra '77 :)
Tak for linket.
Jeg har lige meldt mig ind.
Jeg har haft elsien i flere år hvor jeg bare har samlet reservedele. Jeg har lige som dig en tunet RD 350 fra 74. Min er flaskegrøn metalic stort set original.
Desuden har jeg en DT 125 lc. Så det er ikke lige totaktere jeg mangler.......... det skulle da lige være en tzr eller rgv, men jeg synes ikke lige økonomien er til det lige nu.

Re: RD 350 lc

: man 29. aug 2011 09:52
af Michael
Nå så kom jeg lidt videre. Ledningsnettet blev færdigt og alt fungerer.
RD2 001 (Medium).jpg
RD2 001 (Medium).jpg (78.37 KiB) Vist 12834 gange
Næste skridt er bremse cylinder og og renovering af kalibre.
Hmmm fælgene skal jo også laves. det bliver værre med alle de polerede flade op mod de lakerede flader

Re: RD 350 lc

: tirs 25. okt 2011 08:04
af Michael
Ja så er der sket lidt mere.
Hjulene er sendt til maler efter de har fået poleret kanterne.
Jeg har fået fat i et sæt helt nye Micron potter fra den gang.
Så nu mangler jeg næsten bare at få lavet motor.
FS2 002 (Medium).jpg

Re: RD 350 lc

: tirs 25. okt 2011 16:46
af Stub
Den bliver rigtig flot Michael og jeg glæder mig til at se den færdig ,, :(y)

når den er køreklar kan vi jo køre en aften tur på 2 takt mc ,, dog ikke en onsdag den er forbeholdt knallerterne !!! :teeth2

Re: RD 350 lc

: tors 10. nov 2011 08:23
af Michael
Ja så kom jeg da lidt videre med RDén.
RD2 001 (Medium).jpg
RD2 002 (Medium).jpg
RD2 003 (Medium).jpg
Jeg havde lidt problemer med at den ikke ville slippe igen når jeg bremsede.
Efter at have renset den ellers nyrenoverede hovedcylinders returhul med et "hår" fra en stålbørste (Mortens gode forslag) Virkede det hele igen

Re: RD 350 lc

: tors 10. nov 2011 15:36
af FS1originalen
Den ser jo ski...... godt ud Michael :(y)

Og ja, de returhuller kan godt drille - der skal ikke meget ir eller skidt til at stoppe det til :oops:

Erik

Re: RD 350 lc

: tors 10. nov 2011 16:35
af Morten - Webmaster
Den bliver godt nok feed.. som ny !

Re: RD 350 lc

: tors 10. nov 2011 16:42
af strynboen
har vist bremse calibre til sådan en..men mener at vædske beholderen er rund..til bag bremsen..så ikke helt den samme

Re: RD 350 lc

: tors 10. nov 2011 19:09
af Henrik N
woov :what2 super flot, elegant lavet :dust