Gammel Classic SuperBike

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Så fik jeg startet den gamle racer op efter vinterhi og den spinder stadig som en mis :D

Det er en Suzuki GSXR 1100 R fra 1986 den første model i 1100 ccm med olie/luftkølet motor , da jeg købte den havde den kun gået 32500 km den havde stået stille i 13 år og havde aldrig været lukket op i motoren men alt gummi i karburatorene var mørnet væk og det var en temlig dyr rep at få dem til at virke igen da C Reinhardt ikke forærer stumperne væk :(n)
men efter den store karburator rep og et stort service samt justering på rullefeldt så kørte den som ny igen ,

Mvh Stub
Vedhæftede filer
1987_GSXR1100_MI-1_900m.jpg
1987_GSXR1100_MI-1_900m.jpg (189.81 KiB) Vist 11608 gange
1987_Swantz-1.jpg
1987_Swantz-1.jpg (53.39 KiB) Vist 11608 gange
1987_Swantz-2.jpg
1987_Swantz-2.jpg (63.23 KiB) Vist 11608 gange
suzuki gsxr.jpg
suzuki gsxr.jpg (177.93 KiB) Vist 11608 gange
suzuki gsxr 1100.jpg
suzuki gsxr 1100.jpg (200.93 KiB) Vist 11608 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af strynboen »

en fin klassisk dinusauer..den må være en af de sidste med sacs køling system..de blev vel vandkølede lige efter..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Tak Lars ,, ja de blev vandkølet bagefter og fik pannelejer i stedet for rullelejer hvilket undre de fleste mc folk ,, motoren fra den gamle er meget eftertragtet iden for dragrace og classic roadrace da den kan tunes ret voldsomt og holde til det ,, jeg har nu ikke tænkt mig at tune min da den køre som ny og sagtens kan følge med i den klasse den køre i nu ,, den yder 111,6 hk på bagdækket nu og vejer kun 196 kg så der er stadig skub i den ,, jeg kørte selv race på den i 2 år før en af mine kører fik den lokket fra mig så nu køre jeg på Yamaha i stedet ,, :(y)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Michael »

Stub skrev:Tak Lars ,, ja de blev vandkølet bagefter og fik pannelejer i stedet for rullelejer hvilket undre de fleste mc folk ,, motoren fra den gamle er meget eftertragtet iden for dragrace og classic roadrace da den kan tunes ret voldsomt og holde til det ,, jeg har nu ikke tænkt mig at tune min da den køre som ny og sagtens kan følge med i den klasse den køre i nu ,, den yder 111,6 hk på bagdækket nu og vejer kun 196 kg så der er stadig skub i den ,, jeg kørte selv race på den i 2 år før en af mine kører fik den lokket fra mig så nu køre jeg på Yamaha i stedet ,, :(y)
Hej Stub.
Fed Klassiker. Den stinker jo langt væk af mand :(y) :(y) :(y)
Det er også en af mine drømmecykler.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Hej Michael

Mange tak og ja det kræver lidt erfaring at køre på den fordi den bla gerne vil op med forhjulet men med lidt øvelse kan den stadig følge med de nyerer ,, da jeg selv kørte race på den satte de mig op mod en 7 måneder gammel kawasaki og regnede med at min gamle havelåge skulle blive rent til grin ,, men de havde vist glemt at jeg har kørt i mange år og ikke var bange for gashåndtaget så det gik ikke helt som de havde håbet ,, he he

her er et par billeder fra løbet
Vedhæftede filer
Hrishals%20018_JPG-for-web-normal.jpg
Hrishals%20018_JPG-for-web-normal.jpg (27.07 KiB) Vist 11531 gange
fo292842_l.jpg
fo292842_l.jpg (52.5 KiB) Vist 11531 gange
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Michael »

Stub skrev:Hej Michael

Mange tak og ja det kræver lidt erfaring at køre på den fordi den bla gerne vil op med forhjulet men med lidt øvelse kan den stadig følge med de nyerer ,, da jeg selv kørte race på den satte de mig op mod en 7 måneder gammel kawasaki og regnede med at min gamle havelåge skulle blive rent til grin ,, men de havde vist glemt at jeg har kørt i mange år og ikke var bange for gashåndtaget så det gik ikke helt som de havde håbet ,, he he

her er et par billeder fra løbet
Classic superbikes rules :(y) :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

helt enig det er også derfor at jeg samler lidt på dem , :D , men jeg nyder nu lige så meget at tage min gamle knallert og lunte rundt med 30 kmt ud i naturen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Allan M »

Fantastisk flot!
Du skal ikke handle stumper til den ved C Reinhard (importøren herhjemme). Det kan gøres langt lavere pris over nettet med 2 dages levering. Det gør reinhard sikkert selv og ganger derefter prisen med 3 :o]

Been there, done that med en GSX400 fra 1981. Og en Yams RD350 fra 1989, hvor stumper også er noget, man finder på nettet. Eller betaler tripple op.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af strynboen »

uhm..jeg går nu efter en cbx 1000..den har ingen sports historie..men er en historisk maskine..nok en sidste maskine hvor honda fik sig forrest efter at have sløvet sig gennem 70"erne uden nyt..men efter den..blev det ikke til de store tekniske forspring..udover de ovale stempler..og turbo på cx"eren..som ingen rigtig vidste hvorfor de lavede...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af strynboen »

strynboen skrev:uhm..jeg går nu efter en cbx 1000..den har ingen sports historie..men er en historisk maskine..nok en sidste maskine hvor honda fik sig forrest efter at have sløvet sig gennem 70"erne uden nyt..men efter den..blev det ikke til de store tekniske forspring..udover de ovale stempler..og turbo på cx"eren..som ingen rigtig vidste hvorfor de lavede...
suzuki har altid lavet effektive maskiner til en god pris..min første suz var en 1979 rm-125..en tung sag på 37 hk...
her er et klip med en.....
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Vi kan hurtigt bliver enige om at den gamle 6 cyl ,, cbx er en rigtig fed mc og sjov at køre på og så har den er lækker lyd ,, så pyt være med at det ikke er en racer det er stil og komfort i stedet ,,, mine rasere sidder man kun godt på hvis man vil køre race hvis jeg skulle køre ned til dig en tur så ville jeg også foretrække cbx ´en

sjovt nok så var min første crosser også en suzuki rm 125 fra 1979 ,, sjov maskine :(y)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Michael »

Stub skrev:Vi kan hurtigt bliver enige om at den gamle 6 cyl ,, cbx er en rigtig fed mc og sjov at køre på og så har den er lækker lyd ,, så pyt være med at det ikke er en racer det er stil og komfort i stedet ,,, mine rasere sidder man kun godt på hvis man vil køre race hvis jeg skulle køre ned til dig en tur så ville jeg også foretrække cbx ´en

sjovt nok så var min første crosser også en suzuki rm 125 fra 1979 ,, sjov maskine :(y)
Sjovt nok min anden crosser var også en rm 125 , men det var godt nok en 76'er. Den er nu sat istand men desværre solgt
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Mange tak for ros Allan ,,, vi kan hurtig blive enige om at C Reinhardt´s priser er langt ude i skoven det hjalp dog lidt at trække stumperne gennem en suzuki forhandler jeg kender men stadigt dyrt ,, membranerne i gaspjældene ville han have 1240 kr PR STK + moms og eksp , gebyr ,,for og der sidder jo lige 4 stk ,, han skulle skamme sig


Mvh Stub
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Morten - Webmaster »

Stub skrev:membranerne i gaspjældene ville han have 1240 kr PR STK + moms og eksp , gebyr ,,for og der sidder jo lige 4 stk ,, han skulle skamme sig


Mvh Stub
Det er jo sygt !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Gammel Classic SuperBike

Indlæg af Stub »

Ja det er helt ude i skoven ,, jeg fandt lige regningen og kan se de små nåleventiler i svømmehuset kostede 461 kr + mons pr stk ,, dem sidder der jo også 4 stk af ,, så et rigtigt godt råd hvis der er nogen af jer som vil køber en gammel superbike ,,, vær sikker på at motoren virker 100 % for stumperne er temlig dyre og det er ikke kun suzuki der koster kassen i stumper :(n)
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"