1984 Honda CR 500R "bæstet"

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » man 15. nov 2010 20:25

Så har jeg i aften været ude og hente endnu et projekt....en gammel honda cr 500r fra
1984, som har stået stille de sidste mange år.

Den trænger til en kærlig hånd, men synes at den er værd at rede, da den tidligere ejer
ringede til mig og spurgte om jeg vil have den, for ellers ville den blive smidt ud.

Der skal laves meget på den, men elsker at sidde og støvsuge ebay for stumper,
så det bliver der jo rig mulighed for med dette projetk.

Desværre giver det ikke så meget i løn, at være voksenlærling, så det bliver et
projekt, som løber over nogle år.

Peter
Vedhæftede filer
DSC00290.JPG
DSC00290.JPG (81.08 KiB) Vist 4316 gange
DSC00292.JPG
DSC00292.JPG (143.15 KiB) Vist 4316 gange
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf strynboen » man 15. nov 2010 22:05

det må bare være fedt med sådan en et benet stamper..med masser af moment..lige noget for os halvgamle..som er lidt trætte af de skrigene 2 taktere,,,min dt"er køre perfekt,,men ville hellere have en 4 takt,,,for den er da 4 takt :?: :?: :?:
nej den har da expantions udstødning så må den være 2 takt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Henrik Fs1 » man 15. nov 2010 22:20

Kan love dig for det helt sikkert ikke er en med masser af moment, men når der først kommer ild i den, så! :hihi
strynboen skrev:det må bare være fedt med sådan en et benet stamper..med masser af moment..lige noget for os halvgamle..som er lidt trætte af de skrigene 2 taktere,,,min dt"er køre perfekt,,men ville hellere have en 4 takt,,,for den er da 4 takt :?: :?: :?:
nej den har da expantions udstødning så må den være 2 takt
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » man 15. nov 2010 22:21

Ja, det er en 2-takter med små 62 hk.
Suzuki´en ved siden af er en 450 4-takt med ca. 56 hk

Men de kører meget ens, da de begge har et enormt moment.....

Nu bliver den skilt ad og stellet sendt til sandblæsning og pulverlak, og
så begynder jeg der....
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Henrik Fs1 » man 15. nov 2010 22:25

Så tog jeg fejl.. :thunge Har bare prøvet flere 1980ér maskiner der ingen moment har, i forhold til nye maskiner.. :hihi
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf strynboen » tirs 16. nov 2010 11:29

min gamle 70" maskine var en suzuki rm-125,,den var tung og uden moment,,den var også luftkølet..men med 500cc er der masser af moment,,u anset 2 eller 4 takt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

laursen
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 21. dec 2009 21:58

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf laursen » tirs 16. nov 2010 15:58

Dejlig maskine du fik..

Har selv skiftet min DT175 ud med en Suzuki DR650R, 1 benet motor med temmelig meget moment og kickstart. En rigtig mande cykel. Tror ikke den kan startes af en under 90kg :what2

Tillykke med den. Er du medlem i TKD (TenereKlubDanmark)

Lige et billede af dyret..

Mvh Laursen
Vedhæftede filer
Billede 011.jpg
Billede 011.jpg (18.42 KiB) Vist 4233 gange
Nuværende legetøj/motoriske sager...


SEARAY 180 Bowrider. 4,3L V6 Mercury 200+HK
Yamaha FS1 1976 DX rød 2HK
SUZUKI DR 650R 1993 Hvid 48HK
VW Passat 3BG Variant '05 Sort 130HK

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » tirs 16. nov 2010 16:57

Ja er faktisk medlem, men det er så lang tid siden at jeg hverkan kan huske medlems navn eller password...
sidst jeg var der, var for at drille en masse offroad-folk, da jeg vandt et løb hvor der var utrolig mange af dem
tilmeldt...og de kan jo kun holde i vejen... :teeth2 (jeg bliver altid drillet den anden vej, som et medlem af
moto-cross folket)

En 125 kubik skal holdes i de høje omdrejninger HELE tiden, ellers kan den absolut intet....hvor imod 450 og 500,
bare lige have en finger på koblingen, og så er den ude af hullerne.
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf YamahaKTM » lør 25. dec 2010 14:16

Det med omdrejningerne er rigtig :( har en 125 ktm 2008, men når først omdrejningerne er der kan den næsten følge med 450-f :wink:
to-takt for de "rigtige" cross kørere :hihi

Hilsen Alexander

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf bonde søren » lør 25. dec 2010 15:41

der vil jeg så ikke give dig ret yamahaktm, har haft en kammerat der kørte 125 suzuki i flere år hjemme på gården og på bane når lejligheden bød sig, var så tilfældigvis til motorværksted i ungdomskolen for nogle år siden hvor jeg kom til at snakke med nogen jeg mente jo to takt var vejen frem, meen de havde en kammerat som kørte prof 250 ktm og han havde en 4 hjulet 450cc suzuki til at holde også der ingen ting vejer, der var jeg solgt :O hold kæft de arbejder ;) "du kan køre i 4 gear og vrikke lidt med håndtaget og hilse på gud ;) sådan kan det bedst beskrives :P"
Vedhæftede filer
839913_l.jpg
839913_l.jpg (78.08 KiB) Vist 4165 gange
894760_l.jpg
894760_l.jpg (39.7 KiB) Vist 4165 gange
fuskeren

Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf YamahaKTM » lør 25. dec 2010 18:51

To-takt er der hele sporten stammer fra :o En 125cm er den maskine der kræver mest talent at køre hurtigt på, derfor er den maskine det rigtige crosser mener jeg ;) . Men vil godt indrømme at de fleste på fire-takt kører køre hurtigst, men langt de fleste er ikke nær så tekniske gode :hihi ...

Denne fine honda cr 500r (som sikkert køre fra alle nutidens crossere i fart) er jo, fra dengang at 4-takt ikke var til cross :) ...

(Er det ikke synd at sige en 4 hjulet 450cm er let ;) )

MVH Alexander

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf bonde søren » lør 25. dec 2010 20:37

der vil jeg give dig ret, en 125er er indbegrebet af cross og efter min mening den bedste kombi af vægt og krafter, og dens ydelse ligger jo i top omdr så det gælder om at kører den der hele banen rundt og det er en kunst ;)
hvorimod 250ern 4 takt, kan du bare køre i et højt gear for den trækker fra bunden - groft sagt
hvis du sammenligner med en fs1 så har ltren 45 hk til at slæbe 170
hvorimod en fs1 har 7-8 hk til at slæbe 75-80 kg;) den vejer intet ift kræfter den kan nem smækkes 5-8 m over et hop
fuskeren

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » lør 5. apr 2014 21:33

Så er starten gået med at genopbygge den gamle CR500 - stellet var så medtaget, at jeg har skiftet halvdelen ud at de to nederste rør på stellet ud (dvs. dem under motoren) de har slæbt i jorden mange gange og havde derfor mange huller og lige så tynd som avispapir, så de blev flækket på langs og varmebukket nogle nye, som jeg har svejst sammen og slebet ud. Alle motorophæng var brækket af stellet, så der er blevet laserskåret nogle nye og svejst på.
Bagdæmper er blevet pakket om og har fået nyt gas, olie og lejer. Bagsvinger har fået nye nålelejer og pakdåser - det samme gælder linksystemet. Forgaffel har fået nye pakdåser, skraberinge, teflonbøsninger og olie.

Denne model er kun produceret i 1984 og gør det uhyr svær at finde stumper til - f.eks. har jeg netop fundet nye org. sidetavler til den - pris 400 Euro og sådan kan jeg desværre blive ved.
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (192.36 KiB) Vist 4045 gange
2.jpg
2.jpg (242.6 KiB) Vist 4045 gange
3.jpg
3.jpg (232.87 KiB) Vist 4045 gange
4.jpg
4.jpg (176.4 KiB) Vist 4045 gange
5.jpg
5.jpg (230.44 KiB) Vist 4045 gange
6.jpg
6.jpg (198.75 KiB) Vist 4045 gange
7.jpg
7.jpg (204.78 KiB) Vist 4045 gange
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Nikolaj Y » søn 6. apr 2014 09:09

Det sku i orden det der Peter - flot arbejde :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf claus olieklud » søn 6. apr 2014 09:19

hejsa peter... det ser bare godt ud, jeg tror den bliver pænere end ny... man kan slet ikke se du har reppet stellet så det må betragtes som perfekt arbejde, det er ellers flot lakeret... og ja - jeg vil godt tro det er dyrt at renovere sådan en på den måde du gør, du har sikkert ikke tænkt dig at bruge den til cross, men nok mere som en udstillingsgenstand

hilsen olieklud

fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf fdc » søn 6. apr 2014 12:51

ja det bringer minder,jeg kørte mod de hondaer dengang,jeg kørte yamaha yz465 og senere 490
mvh.Flemming

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » søn 6. apr 2014 15:59

Nikolaj Y skrev:Det sku i orden det der Peter - flot arbejde :(y)


Tusind tak Nikolaj og i lige måde med din nye Yamaha DT´er.


claus olieklud skrev:hejsa peter... det ser bare godt ud, jeg tror den bliver pænere end ny... man kan slet ikke se du har reppet stellet så det må betragtes som perfekt arbejde, det er ellers flot lakeret... og ja - jeg vil godt tro det er dyrt at renovere sådan en på den måde du gør, du har sikkert ikke tænkt dig at bruge den til cross, men nok mere som en udstillingsgenstand

hilsen olieklud


Takker - ja jeg har også brugt meget lang tid på stellet, da de er meget svære at finde og synes at det ville være sjovt at redde - malerarbejdet kan jeg takke Michael herinde fra for og det ser sku ret godt ud. Den vil blive startet op efter færdiggørelsen og rullet en tur på vejen, bare for at tjekke alt fungerer.
Motoren har fået nye lejer, pakdåser, koblingsplader, koblingsfjedre, koblingsskål fræst ren af Jacob (j.i.m. herinde) gearkasse renoveret ved EB Slib i Randers og nyt stempel.


fdc skrev:ja det bringer minder,jeg kørte mod de hondaer dengang,jeg kørte yamaha yz465 og senere 490
mvh.Flemming


det er også nogle fede maskiner du har kørt på - især 490´eren synes jeg godt om - jeg har også lige købt en 89´ Kawasaki KX500 i Kansas USA som også
vil blive et projekt i fremtiden.
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » søn 6. apr 2014 16:07

Lidt flere billeder.
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (146.46 KiB) Vist 3967 gange
2.jpg
2.jpg (151.12 KiB) Vist 3967 gange
3.jpg
3.jpg (141.4 KiB) Vist 3967 gange
4.jpg
4.jpg (168.04 KiB) Vist 3967 gange
5.jpg
5.jpg (147.97 KiB) Vist 3967 gange
6.jpg
6.jpg (167.96 KiB) Vist 3967 gange
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf strynboen » søn 6. apr 2014 16:14

ja super arbejde..det er også en klassic maskine som aldrig vil tabe værdi..


vi får også kørt noget cross på langeland,,,dvs drengene gør...jeg er bare mekaniker...kan klare en omgang på banen..så er jeg banan mos...men skide være..bare man er med..er lidt skuffet over yamaha 250 4 takt..de virker ret tunge og har ikke bundtræk som jeg forventede..".føles som en 2 takter" havde forventet lidt mere bund..men kort slaglængde giver jo ikke bundtræk..men nu var banen lille så fik aldrig den kørt ud..men ellers en "stor cykkel" som er stabil..i forhold til 85 og 125..suzuki som drengene ellers køre på de er 14 år..så yamahaen 250 er for stor..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38

Re: 1984 Honda CR 500R "bæstet"

Indlægaf Peterma » søn 6. apr 2014 19:36

strynboen skrev:ja super arbejde..det er også en klassic maskine som aldrig vil tabe værdi..


vi får også kørt noget cross på langeland,,,dvs drengene gør...jeg er bare mekaniker...kan klare en omgang på banen..så er jeg banan mos...men skide være..bare man er med..er lidt skuffet over yamaha 250 4 takt..de virker ret tunge og har ikke bundtræk som jeg forventede..".føles som en 2 takter" havde forventet lidt mere bund..men kort slaglængde giver jo ikke bundtræk..men nu var banen lille så fik aldrig den kørt ud..men ellers en "stor cykkel" som er stabil..i forhold til 85 og 125..suzuki som drengene ellers køre på de er 14 år..så yamahaen 250 er for stor..


Nu har en yzf 250 heller ikke mere end 35-37 hk og hører til i klassen med 125 ccm 2-takt og den skal køres som en 2-takter for at få det maksimale ud af den.

En KX500 som jeg netop har købt har standard 65 hk og med en anden udstødning, portet cylinder og andre membraner, kommer den let over 70 hk
og så begynder der at ske ting og sager.

-men fedt at drengene kører cross.... :(y)
Vedhæftede filer
photo 1.JPG
photo 1.JPG (154.35 KiB) Vist 3944 gange
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede


Tilbage til "Motorcykler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster