Mine andre knallerter :)

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Mine andre knallerter :)

Indlæg af CrazyCatman »

Her vil jeg skrive lidt om de forskellige andre knallerter jeg render og pusler med :)

1976 Suzuki K50 B
Dette er min lille Suki. Den er ikke helt færdig - dog.
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1966-Motobecane-Mobylette-AV42S.jpg (184.62 KiB) Vist 3895 gange
Jeg har forsøgt at holde den så original som muligt.
Skal have skiftet dæk, forskærm, bagskærm, baglygte, udstødning og karburator :)
Selvom styret ikke er originalt beholder jeg det på: det er et oldschool, sort, snoet engle-styr - syntes det ser rimelig fedt ud.

2000 Aprilia Classic 50
Av! Denne her kræver næsten en tråd for sig selv :( Men giver en kort beskrivelse her - så må I jo vurdere om I vil høre mere?
Tja, gammel er den jo ikke (sådan da: Den er da snart ca 10 år), men den hedder jo Classic ;)
Da jeg købte den så den ud som de fleste andre Aprilia Classic'er
Den vedhæftede fil 2000-Aprilia-Classic.jpg er ikke længere tilgængelig
Men den havde nogle fejl i bremsesystemet og muligvis andre ting også der gjorde den kørte ufatteligt langsomt (ca 30 km/t) - så jeg fjernede nummepladen på vej til arbejde - og afmeldte den så snart jeg kom hjem!
Nu er den ved at blive lavet - og lavet om!
Jeg vil ikke vise Jer den endelige plan (der er desværre et andet forum jeg har lovet at de har førsteret til alle opdateringer før alle andre), men I kan få lov at se hvordan den ser ud lige nu?
2008 Yamaha TZR 50
2008 Yamaha TZR 50
DSC00126.JPG (111.41 KiB) Vist 3894 gange
Af dele der er kommet på kan nævnes:
  • Forgaffel (+ forhjul, bremsesystem) = Ledow 250
  • Risere = Harley-Davidson
  • Styr = Suzuki VZ1400 Intruder
  • Konsoller = Suzuki LS 650 "Savage"
  • Baglygte = Harle-Davidson Sportster
  • Håndtag = Harley-Davidson
  • Spejle = Moto Detail (universal)
  • Lædersæder
  • Sissybar med rygpude
  • Sadeltasker
  • Kopholder
  • Stål nummerplade ramme
  • Styrtbøjle
Derudover er der lidt ekstra dele der skal monteres når tiden bliver til det.
Billedet er ikke helt nyt så nogle ting er tilrettet.

1966 Motobecane Mobylette AV42 S
En fin gammel dame jeg købte :) Kun kører - men ikke så længe af gangen, men nu har jeg fået luftfilter og luftfilterkasse - så kører hun forhåbentligt lidt bedre :)
Den vedhæftede fil 1966-Motobecane-Mobylette-AV42S.jpg er ikke længere tilgængelig
1985 Puch Maxi KL
Min kommende hygge-knallert :) Årgangen er estimeret til at være en 1985er og knallerten er under en større renovering. Motoren er blevet renoveret og mange originaldele er monteret. Regner med at den i 2011 får den sidste omgang med sandblæsning, rustreperation og omlakering (i den originale rød-metallic farve).
Billedet er efter der er arbejdet lidt på den:
1976 Suzuki K50 B
1976 Suzuki K50 B
DSC01902.JPG (182.15 KiB) Vist 3894 gange
Opsætning: Standard motor (E50 / Kickstarts-motor) inkl. begrænsning og original udstødning

1976 Honda PF50-E Amigo
Sådan en havde jeg... Eller offcielt har jeg den stadig, men rent fysisk har jeg den ikke mere :( Den er nemlig blevet stjålet fra mig.
Med undtagelse fra en Puch sadel stod den fakrisk originalt og med forhandlermærkat på. Og jeg er sikker på bagskærmen ikke er skiftet ud: der var rester af et mærkat på selve stellet også. Så knallerten er fra mit eget nabolag :)
Billede
Jeg håber på at få den igen i lige så pæn stand som den var da den blev stjålet.

1974 Casal K197
Ja det er faktisk det nyeste skud i parken. En gammel 2-gearet portugiser med en tysk Zündapp motor. Motoren lader til at være i fin stand og med kompression. Det meste er til den (også et fint speedometer takket være Benny/GuessWho), men der mangler lidt før den kan komme ud at køre - men det skal nok komme.
Billede
Siden billedet er blevet taget har jeg fået 1½ sæt originale sideskjolde med patina - det komplette sæt er endda i knallertens oprindelige farve.

Ud over de ovennævnte har jeg haft:
2008 Yamaha TZR 50
Var min første knallert nogensinde. Den kostede rundt regnet 24.000,- og fik 20.000 for den efter et styrt senere samme år :( Savner den faktisk utrolig meget. Efter at have kørt den de første 20 meter var det slået fast! Jeg skulle have motorcykel! TZRen har en italiensk motor med 6 gear - men kørte nu godt... Og servicen var som Yamaha er kendt for: Helt i top :)
Den vedhæftede fil DSC00126.JPG er ikke længere tilgængelig
Opsætning: Standard
Topfart: 85 km/t (Vmax: 75 km/t)

1979 Suzuki K50 DB
Købte mig en Suzki K50 jeg ville bygge op. Havde læst noget om at den passede med en Sachs motor, men det var en Hercules KS50 ;) Noget tid senere købte jeg så min 1976er hvor der fulgte nogle dele med til så jeg havde to næsten komplette K50ere. Blev dog aldrig færdig med denne her inden jeg solgte den videre.
På trods af at det er en 1979er så er det en B-model (gammel model): Den nye type sideskjolde passede ikke til så havde altså et sæt originale skjolde jeg ikke kunne få glæde af, da det var en 1978er der først kom "hjem" i 1979.
Har ikke noget ordentligt billede af den.

2007 Aprilia RS 50
Sød racer jeg købte for nogle skattepenge... Har kørt på ferie på den og ellers brugte den til at komme til og fra arbejde. Motoren på sådan en (2006-) er lavet af spanske Derbi.
Opsætning: Malrossi udstødning (EU-godkendt) - ellers som original
Tophastighed: 95 km/t (Vmax = 90 km/t)

1989 Puch Maxi-2
Made in Italy - denne Maxi er fra efter Piaggio overtog Puch-koncernens knallert/MC-produktion. Det var meningen at den skulle bygges om så den lignede sig selv igen - fik den som vist, men ende med at sælge den da jeg mistede interessen for italieneren...
Borte havde taget skjoldet bagerst i potten, så den larmede som en hel børnhave!
Opsætning: Standard (Z50 / 2 gear motor).
Jeg viser nu kun billede af Yamaha'en fordi det er en Yamaha - de andre jeg ikke har mere må I altså klikke på navnet for at se ;)
Senest rettet af CrazyCatman man 2. aug 2010 23:03, rettet i alt 2 gange.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Mine andre knallerter :)

Indlæg af Kim B S »

Hej Mr. Yuri.
Jeg skal da lige love for at du har, og har prøvet lidt for en hver smag. :D Men ellers flere gode projekter, som kan være interessant at følge. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"