?? Honda side vogns crosser ??

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

Hej har lige købt den her mest for sjov da den store af drengene køre cross :D Fik den tilbudt af min nabo, som har fået afvide at det er en honda, så hvis der er nogen der ved noget om hvad det er for noget høre jeg gerne fra jer :D Tror nemlig den er rigtig gammel...
Vedhæftede filer
bb.jpg
bb.jpg (52.53 KiB) Vist 14049 gange
aa.jpg
aa.jpg (59.45 KiB) Vist 14049 gange
ww.jpg
ww.jpg (55.73 KiB) Vist 14049 gange
YAMAHA FS1 DX 78
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af Reedvalve »

Hej

Hjulene ligner dem på en dax. Ellers en sjov og fin maskine :D

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af strynboen »

har set denne tank på en diesella og stellet ligner et sachs,,tror den er en hjemmelavet,,men den er da flot,,en honda mand vil nok gerne købe de hjul,,hvis de ikke er de tyske,,,sædet ser lidt hårdt ud,,er det kryds finer..med 1 cm skum..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

Ja det en sjov maskine og har fået den ud og køre, den køre faktisk rigtig godt :D og ja sædet er lidt hårdt hehe der er ikke meget polstring i hehe, men tror ikke helt på at den er hjemme lavet men nu må vi se om der dukker nogen op på banen som evt ved lidt...

Mvh Kenneth.
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

Men det kan jo sagtens være at jeg tar fejl, i plejer jo at ha styr på de gamle knallerter :lol: Nogle der ved hvad motor er fra med det tilkoblings system som sidder på baghjul ?
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af strynboen »

mon ikke at motor/ hjul/ fremdrift er fra en lille honda.det er vist bare stellet og tanken forgaffel som er noget andet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

strynboen skrev:mon ikke at motor/ hjul/ fremdrift er fra en lille honda.det er vist bare stellet og tanken forgaffel som er noget andet
Jo kunne meget nemt være, men nu er der selvfølgelig problemer med den, ungerne havde ligget og kørt på den det meste af dagen uden problemer overhoved gik pænt i tomgang trak fint osv, men lige pludselig var det som om den ikke kunne tage gas uden at dø stod fint i tomgang, slukkede den så og nu er den umulig at få liv i :( Har tjekket at der er gnist på og det er der samt at den får benzin har renset karburator og givet det flydende pakning samt renset tænding tændrør osv, men det hjælper ikke ØV...
Der er masse kompration på den så det heller ikke det HJÆLP MIG :(

P.s er der forresten nogen der ved hvor man skaffer dele til sådan en motor? Motor nummeret er PA50E-G 1093005 har googlet det lidt og det er noget lille honda, men syntes ikke motoren er helt den samme?
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af Kai »

Honda Camino tror jeg passer dele sammen med den.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af claus olieklud »

hej. hvis det er en camino, har jeg en fed cylinder at ligge - jeg vil tro den kan bores til 47mm. hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

claus olieklud skrev:hej. hvis det er en camino, har jeg en fed cylinder at ligge - jeg vil tro den kan bores til 47mm. hilsen claus olieklud...
Det lyder da spændende hvis jeg kan få gang i den igen :( Er det til at få stempel til den? og er det fordi den er smadret at den skal bores?

Mvh Kenneth
YAMAHA FS1 DX 78
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af claus olieklud »

hej 325... nej cylinderen er ikke smadret. den er helt fin 40 mm, men skørtet er enormt tykt på sådan cylinder så jeg tror den kan bores til et meget stort stempel. protuna har vist store stempler. jeg plejer at få boret ved køge mc center - de kan også levere stempler i mange tilfælde... claus olieklud...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af strynboen »

hej prøv med et nyt tændrør,,det er ikke sikkert at den kan tænde når der er kompresion på,,så springer gnisten dårligere,,,selv om den kan uden på cylenderen
gnisten skal være blålig,,hvis den er hvid er der ikke knald nok på..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af claus olieklud »

strynboen skrev:hej prøv med et nyt tændrør,,det er ikke sikkert at den kan tænde når der er kompresion på,,så springer gnisten dårligere,,,selv om den kan uden på cylenderen
gnisten skal være blålig,,hvis den er hvid er der ikke knald nok på..
hej strynbo. det fænomen kender jeg godt. det er lidt mærkeligt at tændrøret godt vil tænde udvendigt, men ikke under tryk... sådan er det bare når tændrøret kører på det sidste - det er oftest i forbindelse med vand i brændstoffet tændrøret står af, måske fordi vandet ødelægger isolatoren i tændrøret, så gnisten ikke springer i gnistgabet... hilsen olieklud...
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

claus olieklud skrev:hej 325... nej cylinderen er ikke smadret. den er helt fin 40 mm, men skørtet er enormt tykt på sådan cylinder så jeg tror den kan bores til et meget stort stempel. protuna har vist store stempler. jeg plejer at få boret ved køge mc center - de kan også levere stempler i mange tilfælde... claus olieklud...
Ok ellers har jeg jo også den der sidder på, den fejler ikke noget så kan den jo bare bores :D
Må prøve med et andet tændrør men har prøvet med et andet jeg havde liggende, men det var godt nok brugt, så det kan være jeg har været så uheldig at det heller ikke dur :( Gnisten er blå-lilla...
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

Det hjalp desværre ikke med nyt tændrør er der andre ideer?
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af strynboen »

prøv at tjekke tændings tidspunktet,,måske er der knækket lidt af platin løfte knasten,,eller svinghjulet har flyttet sig,,nu den har været godt varm..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af 325power »

strynboen skrev:prøv at tjekke tændings tidspunktet,,måske er der knækket lidt af platin løfte knasten,,eller svinghjulet har flyttet sig,,nu den har været godt varm..
Svinghjulet har ikke rykket sig for det sidder på en ret speciel måde, men tjekker lige op på platiner bare sværtnår mna ikke ved hvad tændingspunt er samt hvor meget de skal åbne :D
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af strynboen »

det er ikke så vigtigt hvor meget de åbner,,men hvornår de gør det,,et par milimeter før stemplet er i top,,der er nok mærker i svinghjulet,,når det er honda
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af Kai »

Der er et F og et T mærke på svinghjulet, og et mærke på krumtaphuset. Når F er udfor stregen åbner platinerne.
Stregen på krumtaphuset er midt mellem pinbolte ved bunden af cylinderen.

Det at den er hel død kan være at der er knækket et hjørne af membranen eller der sidder noget i klemme så de står åbne.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ?? Honda side vogns crosser ??

Indlæg af claus olieklud »

hej - ja eller lidt snavs i en dyse... prøv at holde hånden for luftindsugningen giv gas og start. du kan også bare skille kaburatoren fra start af - der er altid lidt snavs/vand, så selv om det ikke hjælper, vil det være gavnligt. hilsen claus olieklud...
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"