Importering af knallert?

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
nufc
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 30. nov 2008 10:30
Kontakt:

Importering af knallert?

Indlæg af nufc »

Hej, jeg går og overvejer at købe en Kreidler RMC i Tyskland. Men det kan man vist ikke, hvis det ikke er en importør der henter den, fordi den mangler nogle numre i stelnummeret, ik? Men så er der jo kommet en ny Kreidler forhandler. Tror i man kan få ham til at hente den og sætte de numre på stellet?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af strynboen »

du kan kun hjemtage den som mc,ellers skal du have den typegodkendt ..det koster 25,000.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af hybber »

Kunne det være en ide at hente en fin kreidler (eller anden knallert)i f.eks. tyskland, og så finde et dansk stel hvor numrene er ok, og så komme til at bygge dem sammen? Eller er det for "fuskeragtigt"??
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af FOLVA »

En kreidler er ellers en rigtig dejlig, og meget slidstærk knallert, især motoren er nærmest uopslidelig.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af strynboen »

det er da en fin ide at genopbygge en med en tysker reservedels knallert,,helt ok
det er der mange dax,som har gjort,,jeg har købt et honda -cd stel af erik,som jeg håber at klone med en ss-50 fra holland engang..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af the eagle »

jeg har også tænkt på at gøre det samme . at hente en i tyskland og så bygge den op på et dansk stel .der er en lige nu men den er lige dyr nok syntes jeg :( 890 euro
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af hybber »

hmmm, ja det er da en slags penge, men hvad med sverige, er der noget at komme efter derovre? Den svenke krone gør det gunstigt at handle hinsidan! Jeg har lige bestilt en tur til thailand og sparet en del via sverige!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af Jensmc »

Jooh, men i f.eks. yamahagodkendelsen staar der bare, at motoren KUN maa bruges i originale stel. Og det er et tysk stel da osse - eller? Saa laenge den er maerket, hvor den skal (Udst, cyl. motorblok etc) er det vel ikke noget problem. Problemet kommer foerst, hvis det er en anden model end vores egne.
Ved evt. registrering, har de snu altid oplyst, at det er en tidligere knallert og vupti: intet toldsyn og ligende. Herligt. Dette oplyste jeg osse, da jeg fik min kreidler TM indregistreret. Og den er endda fra Schweiz - altsaa ikke et EU land.
Jeg vil lige pointere, at det med import til 30 km knallert er helt min egen mening/tro.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af strynboen »

det er nok en fordel at yamaha på mærkelig vis har samme tum nr i alle lande,,178,puch og honda og alle andre har særlige danske nr,,så måske kan man
godt bruge udenlandske yamaha stel,,gad vide om yamaha har fået en særlig tiladelse til at få lov at beholde dette nr,,honda havde i 71 nr tum 173,senere fik den tum 197,,så yamahas passer ikke i forhold til årgangen den blev typegodkendt
den burd4e også have haft et nyt ,da den fik reed ventil,,men det fik den måske også :?: :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af Jensmc »

Jamen, der der da ikke TUM nr. i stellet, så man kan da bare sætte en dansk motor på, så er problemet da overstået. :wink:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af stefan »

strynboen
kan man kun hente dem hjem så må mc'er men man kan da ikke få plader på en knallert
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af strynboen »

det er kun knallerter som er typegodkendt specielt til at køre 30 kmt,,som mc er der ikke samme krav at opfylde,,så de skal ikke typegodkendes,,det er alt den neddrosling,de er født med som gør det umuligt,,eller urimeligt dyrt,,så man er nødt til at finde et stel som er med dansk godkendelses nummer,,så er den jo typegodkendt,,og problemet er løst..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Importering af knallert?

Indlæg af stefan »

Når okay helt iorden
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"