Ny MC - Yamaha R6

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Ny MC - Yamaha R6

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej forum, jeg var forleden ude og købe hvad jeg vil kalde næsten ny mc. En Yamaha R6 fra 08' med 11.000 km på klokken. Grunden til indkøbet var at jeg ville have en mc der kunne køres en længere tur på uden konstant at være bange for et nedbrud, og også ville kunne parkere ude en enkelt nat eller to :wink:
Planen er at den gamle 350 RD'er skal på pension, men at Fs1 Mc'en fortsat skal være på plader.

Mange af jer vil sikkert mene den er for ny og uden sjæl, men hold kæft den er flot og kører bare kanon!

Mvh en MEGET glad dreng!
Vedhæftede filer
20171006_161324.jpg
20171006_161324.jpg (626.4 KiB) Vist 4872 gange
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ny MC - Yamaha R6

Indlæg af claus olieklud »

hej.

jeg syntes det er et godt valg med den motorcykel, helt sikkert en af de bedste i 600 ccm klassen, og mange siger endda at det er den bedste.
meget god årgang og km, den ser helt ny ud - det er jo lige der hvor man netop er skiftet til indsprøjtning i stedet for karburator.
kan se mange beskriver den lidt som en 2 takter på den måde den kører, ellers en fed effektkurve, den skal bare lige over 11000 omdrejninger så bliver den sindssyg.

jeg syntes godt om meget omdrejningsvillige motorer, så jeg tror bestemt jeg ville kunne lide sådan en R6
også fedt at den ikke vejer mere end den gør - måske lidt for moderne i udseende, men helt sikkert at den kan styre & bremse.

og så koster sådan en brugt en jo ikke ret meget mere end en Yamaha fs1 som er sat godt i stand med originale dele.

så pænt tillykke med den nye Yamaha til Yamaha familien.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Ny MC - Yamaha R6

Indlæg af Twinsport »

Hej Nikolaj
Nikolaj Y skrev:... Grunden til indkøbet var at jeg ville have en mc der kunne køres en længere tur på uden konstant at være bange for et nedbrud, ...
Hvilken mc har du, som er så ringe? Det kan da ikke være din RD, kan det?

/Steen (som har kørt sin RD 30.000 kilometer uden nedbrud).
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Ny MC - Yamaha R6

Indlæg af Nikolaj Y »

claus olieklud skrev:hej.

jeg syntes det er et godt valg med den motorcykel, helt sikkert en af de bedste i 600 ccm klassen, og mange siger endda at det er den bedste.
meget god årgang og km, den ser helt ny ud - det er jo lige der hvor man netop er skiftet til indsprøjtning i stedet for karburator.
kan se mange beskriver den lidt som en 2 takter på den måde den kører, ellers en fed effektkurve, den skal bare lige over 11000 omdrejninger så bliver den sindssyg.

jeg syntes godt om meget omdrejningsvillige motorer, så jeg tror bestemt jeg ville kunne lide sådan en R6
også fedt at den ikke vejer mere end den gør - måske lidt for moderne i udseende, men helt sikkert at den kan styre & bremse.

og så koster sådan en brugt en jo ikke ret meget mere end en Yamaha fs1 som er sat godt i stand med originale dele.

så pænt tillykke med den nye Yamaha til Yamaha familien.

hilsen olieklud
Tak for det Claus, en gang Yamaha altid Yamaha :wink: ang omdrejninger så var også det jeg kunne læse mig til på nettet - og har erfaret efterfølgende! Den trækker helt vildt og tosset når de 10.000-11.000 omdr. er passeret - hvilket jo er som det plejer på to-takterne, men alligevel er det ikke nødvendigt at skifte ned i gear såfremt man ønsker at øge hastigheden.
Ang. standen så er der kun meget få ting som jeg vil have rettet op på - blandt andet har tidligere ejer prøvet at åbne lydpotten for at få mere lyd, hvilket ikke er gået efter planen og derfor mangles nogle enkelte popnitter. Derudover skal den have nyt fordæk (nedslidt og mørnet en smule), samt den skal til service ved en forhandler som kan gå den helt igennem.

Prisen er til at overkomme og jeg synes selv jeg fik den billigt i forhold til resten på markedet, med samme antal km.
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Ny MC - Yamaha R6

Indlæg af Nikolaj Y »

Twinsport skrev:Hej Nikolaj
Nikolaj Y skrev:... Grunden til indkøbet var at jeg ville have en mc der kunne køres en længere tur på uden konstant at være bange for et nedbrud, ...
Hvilken mc har du, som er så ringe? Det kan da ikke være din RD, kan det?

/Steen (som har kørt sin RD 30.000 kilometer uden nedbrud).
Det var nok lige så meget til de andre motorcykler jeg har haft i tiden - her også at nævne Rd'eren, hvilken bestemt har forvoldt mange problemer gennem tiden :D

"Problemet" med Rd'eren er blot at alle fejl er blevet udbedret, og jeg derfor kun kan køre ture på den. Jeg synes den kører rigtig godt på små landeveje, men så snart den skal ud på hovedvejen, mangler den overskuddet - hvilket R6'eren og sikkert også mange andre 4-taktere har. Men betvivl ej, den kommer ud og køre igen en gang når pengene kan række - ikke kun fordi jeg har brugt al for mange penge på den men også fordi der nu engang er noget fedt over lyden og lugten af en stor knallert blive fyret af! :mrgreen:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"