Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af 12V »

Check artiklen:
http://www.magacin.dk/motorcykler/servi ... nu/ar7718/

Det må vel betyde at ombygningen fra knallert til MC, ikke er muligt fra næste år. Da den aldrig har været indregistreret som MC i DK før.

:what2
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

for 7-10 år siden var der samme problematik.
Dengang kom det senere frem, at det kun gjaldt helt nye cykler. Og det er vores jo ikke. Dengang gjaldt det ikke cykler, der havde været brugt til banekørsel, for så var den brugt, og hvis det kunne sandsynliggøres, at den havde været brugt til f.eks. race, var registrering ikke noget problem.
Mon ikke det bliver således igen?
Jeg tror ikke, du skal være urolig. Med mindre du har 10 spritnye cykler uden ABS osv stående. Husk desuden på, at cykler under 125cc stadig IKKE skal have ABS. (så vidt jeg husker)
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

I MCTC' s 2016 årbog står der flere steder, at de gamle lagre kan sælges ud.
Har lige kigget på MCTC' s hjemmeside, og der er ikke nævnt noget.
Er det mon agurketid for Megacin? Måske det er en and. Måske de er først med nyheden. Måske....... noget helt tredje.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Nikolaj Y »

Tror jeg skal have afgift på DT'en inden jul... :roll:
Vedhæftede filer
IMG_8380.JPG
IMG_8380.JPG (997.97 KiB) Vist 16834 gange
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Allan M »

Pågældende medie har haft flere nyheder, hvor de vist ikke lige havde fået faktatjekket eller havde draget deres egne (ikke korrekte) konklusioner.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af kreidlerhansen »

I værste fald køber man vel bare et udenlandsk stel med registreringsattest...?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af knallert »

det er kun mc..som ikke har været registeret før...så hvis du har en gammel reg attest til maskinen... er der ingen problemer..

men en skole maskine som nic..vil jeg nok se og få den synet...for en sikkerheds skyld...eller finde et stel med attest..og have det til ombygning af delene senere
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af juhl-drengen »

Det rammer vel egentlig ikke min RD eftersom den tidligere har været indregistreret i et EU land? (også selvom jeg skal have søgt om papirerne derfra igen)

Men som flere skriver som kommentarer til artiklen savner jeg lidt kilder osv. da artiklen er skrevet i bedste Ekstrabladet eller BT stil...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... er der nogen der kan finde den udmelding fra skat/crm som artiklen er skrevet ud fra ?

hvis det der står virkeligt er sandt, ja så er det vel slut med at lave en knallert om til mc ? ( har godt set jens mc`s udmelding om grænsen ved 125 ccm )

det burde undersøges hvad der er sandt - hvem gør det ?

for mit vedkommende har jeg et kreidler racer projekt liggende som jeg ikke ved om skal blive til en baneracer eller mc - jeg kunne jo bare søge om indregistreing lige nu, men er det nødvendigt ?

hilsen olieklud
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

Jeg er helt sikker på, at vi ikke skal være urolige.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Guess who »

Måske har du ret Jens!

Men det vil fand'me være surt der ikke kan indregistreres en knallert efter 1/1-17

Jeg har 3 køretøjer som kommer igennem syn nu! Blot for at være på del sikre side og fordi der var planen i fremtiden.

Hvor er fakta omkring fritagelsen af ABS på maskiner under 125cc?
Den kendte jeg ikke? Samt er det kun et forslag Magazin har fået fat i og ikke en reel beslutning ??

Hvis der er sandt og bliver virkelighed, så er de heldige maskiner som ER synet som MC'ere jo mega interessante.
Mvh
Benny
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

Mener jeg har læst det i Touring nyt's nyeste blad, der udkom for 14 dage siden.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Allan M »

Det er altså et problem med Magacin at de (han?) ikke tjekker noget efter. Jeg aner aldrig, hvornår det bare er et rygte eller noget, han har "videretænkt" ud fra nogle løse fakta. Derfor undgår jeg Magacin.

MEN: Når nu vi er ude i at skulle lave hans research for ham: De knallerter, vi evt skal indregistrere, de har været taget i brug (som knallerter). Det kan have betydning. Og: Brugte køretøjer skal opfylde de krav, som var gældende på første registreringsdato. Første registreringsdato angives for indregistrerede FS1´er 31.12 det år, det er produceret.

Det blev lidt rodet fortalt. Pointen er, at artiklen rejser flere spørgsmål end svar.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

Guess who skrev:Måske har du ret Jens!

Men det vil fand'me være surt der ikke kan indregistreres en knallert efter 1/1-17

Jeg har 3 køretøjer som kommer igennem syn nu! Blot for at være på del sikre side og fordi der var planen i fremtiden.

Hvor er fakta omkring fritagelsen af ABS på maskiner under 125cc?
Den kendte jeg ikke? Samt er det kun et forslag Magazin har fået fat i og ikke en reel beslutning ??

Hvis der er sandt og bliver virkelighed, så er de heldige maskiner som ER synet som MC'ere jo mega interessante.
Mvh
Benny
Har fundet artiklen, og har taget et udpluk.
Kilde: Touring Nyt 8/2016
Så umiddelbart er den skriveren fra Megacin forkert på den.
Vedhæftede filer
TN.jpg
TN.jpg (356.1 KiB) Vist 16721 gange
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af juhl-drengen »

Igen sætter EU en kæp i hjulet for den frie udvikling...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: RE: Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af 12V »

juhl-drengen skrev:Igen sætter EU en kæp i hjulet for den frie udvikling...
Idéen er vel at sænke emissioner og øge trafik sikkerheden, det kan man da kalde udvikling ;-)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af Jensmc »

Ja, jeg har nu heller ikke de store bekymringer.
Der er dog andre steder, hvor en indsats kunne være vigtigere. F.eks. kunne man ophøre med de hersens flyshows rundt omkring. Der er ofte uheld, og DET er da spild af brændstof. Også DSB togene sviner ad H.... til. Det er som om, folkene i parlamentet ikke har andet at lave.
Men derfor er det stadig OK med Euro4.
Selvom jeg selv kører Harley, har jeg aldrig forstået, hvorfor de maskiner absolut skal larme så meget, og at politiet gør så lidt for at stoppe det.
Jeg bor i et område med hele 3 mc klubber indenfor en radius af 500 m, så hele sommeren er der gang i knaldpotterne herude.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af knallert »

ja havde det været en puch klub som pillede potterne af..ville politiet være der efter 1 time.
.eller en motor cross klub..som kørte 2 minutter efter lukketid....sååå falder hammeren
til egeskov Harley træf..sikken en larm..næsten som torden vejr..når 50 harlyer buldre ind....ikke en lovlig...men politiet tør ikke røre dem..
strynboen på test profil
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af F5B »

Har lige fundet denne

Ny Euro4-norm vil ikke ramme ældre motorcykler
Indførelsen af Euro4-norm for motorcykler og knallerter fra 2017.
Dette emne har på det sidste medført adskillige henvendelser til Motorhistorisk Samråd fra bekymrede medlemmer, ikke mindst på baggrund af artikler i medier om emnet.

Formuleringen som afstedkommer de bekymrede henvendelserne er følgende:

Euro 4 og 5 norm for knallerter og motorcykle (pkt. 7.06.031, 7.06.032 og 7.06.040)
Det foreslås, at nyregistrerede motorcykler (to-hjulede, tre-hjulede og to-hjulede med sidevogn) fra 1. januar 2017 skal opfylde luftforureningsnorm Euro 4. Fra 1. januar 2018 skal knallerter opfylde luftforureningsnorm Euro 4. Fra 1. januar 2021 foreslås der en yderligere skærpelse til luftforureningsnorm Euro 5 for både knallerter og motorcykler. Kravene svarer til bestemmelserne i forordning 168/2013/EU.

Indførelsen af Euro-normerne for motorcykler og knallerter gælder nyindregistrerede køretøjer, og adskiller sig ikke nævneværdigt fra de forandringer køretøjer blev udsat for i 90-erne, hvor lignende regler blev implementeret for biler.

Da vi for nyligt havde et møde i Færdselsstyrelsen, var der bred enighed om, at disse forhold helt klart alene er gældende for nye køretøjer. Færdselsstyrelsen meddelte i øvrigt, at man sjældent havde problemer med at aldersbestemme ældre køretøjer der endnu aldrig havde været indregistreret, dette enten ud fra data om selve køretøjet eller direkte ud fra køretøjets fremtræden.

MhS vil naturligvis følge implementeringen af denne nye lovgivning for motorcykler og knallerter tæt, så vi aktivt har muligheden for at henvende os til rette myndigheder, såfremt vi observerer et skred i den praktiske eksekvering af lovteksten.

Men umiddelbart er der ikke noget der tyder på, at lovgivningen rent administrativt skulle gennemføres på anden vis end lovgivningen blev for bilerne, og vi tror derfor heller ikke at ejere af historiske motorcykler og knallerter vil blive ramt af lovteksten.

Såvel A-plus som Færdselsstyrelsen selv har sidenhen på skrift givet samme opfattelse til kende.

Lars Genild, Motorhistorisk Samråd


dejligt for os veteran folk
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
ikarus
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 3. jan 2009 00:41
Kontakt:

Re: Slut med indregistrering af gamle MC'er i 2017.

Indlæg af ikarus »

Jeg har i dag været til syn med min Dax 50 for at få den indreg som mc - ingen problemer. Nu afventer jeg bare besked fra SKAT om at afgiften er kr. 0,00 ;-)
Der er jo tale om et brugt køretøj, så ingen ABS problemer.
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"