Nippler (kabel forkortning)

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Nippler (kabel forkortning)

Indlæg af juhl-drengen »

Står og skal forkorte et par kabler efter springet fra højt til lavt styr..

Så er der nogen herinde der har erfaringer med de forskellige typer nippler der fås til kablerne?
tænker primært om jeg skal vælge typen med en skrue der skrues ned i kablet eller den her type jeg går udfra skal fyldes op med loddetin?
http://www.wemoto.com/parts/picture/hl-814465_50/

Og ved selvfølgelig yderkablet skal forkortes og der skal de blanke endestykker på som jeg kan ses kan skaffes både ved wemoto og jmpb
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Nippler (kabel forkortning)

Indlæg af knallert »

du kan jo dreje dem selv..af et stykke messing stang...jeg har fremstillet masser af forskelige

..problemet er loddningen..skal det være sølvslag lådning.( gas ilt brænder).eller er bly/tin stærkt nok..så kan en normal gasbrænder klare suppen

en anden problem stilling er afrensning af enden hvis kablet er brugt..jeg har oftest brugt skruetypen på olie fourænet kabel..de holder til knallert brug...men ville ikke løbe an på en mc..der er over dobbelt hastighed..og 4 gange energien at bremse
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nippler (kabel forkortning)

Indlæg af juhl-drengen »

Det er faktisk mest af alt til koblingskablet :-) (tvivler nemlig på det er til at finde kortere kabler.. selv den fra fs1 er nok for lang)

Ja det kunne man jo selvfølgelig men til 4 kr stykker er det vel ikke fordi det sprænger budgettet :-) jeg ved ærligt ikke om tin er stærkt nok da koblingen på RD'en(det er noget kronisk ved de luftkølede rd modeller) er meget hård ift. en fs1 eller andet knallert værk...

Når jo den gamle lærersætning dobbelt fart 4 gange så meget energi at bremse/bremselængde.. :)

Man kunne jo også lave problemet om til en ombygning selvom det bliver omfattende, tænker hydraulisk aktiveret kobling som jeg ved flere har haft helt med at udføre, også selvom det nok liiiiige er i overkanten :o
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"