Yamaha RD 125 DX twin 1981

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af juhl-drengen »

Hmm.. på den anden side var der ingen problemer der kunne relatere til dette sidst jeg havde liv i den?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af kreidlerhansen »

Efterspænd alt, først og fremmest.

Har du dobbelttjekket at spjæld, dyserør, hoveddyse, nål, tomgangsdyse, svømmervægt og -stand er ens i begge karburatorer?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af juhl-drengen »

Hele skidtet er ens i begge karburatorer (okay bliver faktisk lidt i tvivl med svømmer nu men mener det.. og skal nok dobbeltjekke..)

Tilgengæld ved jeg at spjæld og nål er "Fed" i begge karburatorer W6 nål og 30 spjæld (som ideelt nok bør være 40)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af kreidlerhansen »

Tomgangsdyse 35-40 ville jeg tippe på var rigtige; 40 som udgangspunkt indtil hoveddyserne er på plads.

W10, 11 eller 12 vil du formentlig end med. 10 er den mest magre, 12 er den fedeste. W6 er vanvittigt fed, ja.

Spjældet bliver ret sikkert 40 eller 45. Jo højere tal, desto mere mager. 50 er det mest magre, så vidt jeg ved.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af juhl-drengen »

Nå ja har fået skaffet mig/monteret et par originale dellorto 40 spjæld, det hjalp nu kan den stå i "tomgang" eller oversat med den højre karburators tomgangs skrue skruet HELT ind fordi at den venstre cylinder stadig er i koma åbenbart.. overvejer om det måske er tændrøret som er dødt men ved ikke lige hvor jeg har smidt mine tændrørs nøgler så kan ikke tjekke det ligenu og her :o nålene er selvfølgelig stadig for fede men jeg ser dem ikke som en mulig grund til kun at køre på 1 cylinder :)

I den anden boldgade så er stel stikket til baglygten irret over(er fixet) og der er kommet en løs forbindelse ved plus ledningen der går udfra ledningsnettet og til sikringen til batteriet har dog ikke lige fået tilset det nærmere endnu..

Har også fået fingrene i en koblings konsol fra en Virago så det matcher med bremse master, der viste det sig dog at da jeg kom hjem med det at det eneste jeg ikke havde tjekket på konsollen også var det eneste der fejlede noget, bolten der gør at den spændes fast på styret er knækket nede i hullet (eller faktisk ved spænde revnen så der kan ikke svejses en møtrik på) så jeg må igang med boremaskinen og gevind tapperne! -_- typisk sælgere at sige de intet fejler men nu tilså jeg det selvfølgelig selv så det er kun min egen røv jeg kan rise for det.
14543361_10206921501946819_144011852_n.jpg
14543361_10206921501946819_144011852_n.jpg (67.07 KiB) Vist 7623 gange
PS hvis nogen har et originalt virago koblings greb liggende er jeg interesseret køber, det der fulgte med konsollen er uoriginalt og pasformen er ikke helt som der kunne ønskes.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af wolfe »

hva juhl er du gået i stå i det gode sommer vejr? :hihi

vi høre intet til dig eller dine projekter :teeth2

er der ingen af dem som køre?
Tim C
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af juhl-drengen »

wolfe skrev:hva juhl er du gået i stå i det gode sommer vejr? :hihi

vi høre intet til dig eller dine projekter :teeth2

er der ingen af dem som køre?

Foxi projektet har jeg lidt afskrevet så er begyndt at sælge dele fra den ligeså stille :)

RD'en skal nok komme videre om jeg så skal myrde nogen i processen ;) jeg er igang med LED blink til den, lygteholdere foran til, har lige købt et 7ah batteri til den idag (det gamle på 5ah var dødt) og en masse små ting, har også fået svejst den ene af de to tun udstødninger (udover monterings beslag) kan dog ikke huske om jeg allerede har skrevet det :D

Men sidst jeg havde den startet kunne jeg starte den med hånden :D

Men har ikke nået det vilde, har haft travlt med en masse inkl. et skateboard projekt, en hverdags cykel, en racer cykel og et opkommende rc bil projekt....

PS: længere tid siden jeg skrev sidst end jeg huskede det, så der kan også skrives et sæde og et par andre luftfiltre oveni listen får lige skudt et hurtigt billede af den her til aften (den har ingen udstødning på lige pt. da rullerne til pit standen ikke kan være der for de originale)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Yamaha RD 125 DX twin 1981

Indlæg af wolfe »

spændende !
bliver sjovt og høre hvordan den køre når du er færdig :)
Tim C
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"