MZ ts 150 1969

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

MZ ts 150 1969

Indlæg af strynboen »

har endelig fundet en banan...
har altid haft lyst til en banan mz..den med svingarm både for og bag..støbt bagskærm i alu..og alu fælge..de er fede på deres egen måde..og teknisk ret gode..noget af det sidste mz udviklede ,før de fik forbud mod at vidreudvikle så en mc fra degang de stadibg var på forkant i DDR..men det var mod slutningen

..de senere fik teleskob foraksler igen..og 12 volt..og skivebremse..men ellers var det samme motor og kedelige østtyske udtryk..der var ingen udvikling..kun afvikling..
Vedhæftede filer
mz 150 es 1969-250.jpg
mz 150 es 1969-250.jpg (74.38 KiB) Vist 23389 gange
mz forfra-250.jpg
mz forfra-250.jpg (77.97 KiB) Vist 23389 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Kim B S »

Hej Lars.
Tillykke med købet, det er da en fin gammel MZ. :(y) Din MZ hedder dog MZ ES 150, de hedder nemlig altid ES når det er vertioner med lys-ligeud forlygten. En MZ TS er udgaven hvor forlygten drejer med styret. Begge modeller blev produseret sideløbende i en længere årrække. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af 12V »

Den er virkelig fed, på en meget speciel måde. Første gang jeg så den synes jeg den var grim, men med tiden kan jeg sagtens se mig selv på sådan en :D
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Kim B S »

12V skrev:Den er virkelig fed, på en meget speciel måde. Første gang jeg så den synes jeg den var grim, men med tiden kan jeg sagtens se mig selv på sådan en :D
Ja, man skal lige vende sig til udseendet, men så bliver den efterhånden rigtig fed og meget charmerende. :(y)
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MZ es-1 150 1969

Indlæg af strynboen »

ja jeg tjekkede lige skiltet. du har som altid ret.....mine værksteds bøger er netop til den nyere model med dreje lygte. derfor fejltagelsen..så skal have fundet de rigtige bøger..

ja når man lige vænner sig til den,,bliver den faktisk bedre og bedre.

..jeg skal have skiftet lednings nettet..renoveret/dynamoen..og fundet er godt malings tema...nok blåt /hvidt/polerede fælge/nav

forgaflen er faktisk en god off road..det giver en lidt kortere aksel /hjul afstand med denne sving arm fork..til gengæld er den tungere end teleskob..

kan godt forstå navnet bananen..når man ser forskærmen :hihi

er sikker på at den bliver ekstra lækker..når cirkus maletemaet fjernes..og den bliver orginal hvid/blå
Vedhæftede filer
mz es-1 150 skilt-250.jpg
mz es-1 150 skilt-250.jpg (76.98 KiB) Vist 23360 gange
zschopau skilt-250.jpg
zschopau skilt-250.jpg (66.56 KiB) Vist 23360 gange
mz es.png
mz es.png (26.53 KiB) Vist 23359 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af strynboen »

Mz 150 er et stjerneskud� med hensyn til den lave pris, der uden tvivl er et resultat er �sttysklands jagt p� fremmed. valuta og muligvis ogs� lave arbejdsl�nninger, for det er ganske udelukket at en maskine med det udstyr og den kvalitet vil kunne fremstilles p� en' vest europ�isk fabrik til den pris.

Men MZ ES 150 er ogs� i teknisk henseende et stjerneskud med' mange interessante nyheder og en glimrende motor.

Tilsyneladende er man g�et ud fra en korrekt og p� alle m�der hensigtsm�ssig k�restilling,' der har givet grundlag for maskinel m�l og siden er alle detaljer. blevet fejet sammen til en fuldkommenhed, der kun kan begejstre en `gammel motorcyklist

Stelkonstruktionen:

Man har valgt et lukket stel fremstillet af presset plade, der er falset sammen til firkantede r�r med forst�rkningsprofiler, hviler en konstruktion, der tydeligt tager sigte p� udpr�get masseproduktion, og samtidig undg�r man de sp�ndinger, som .ofte kan forekomme i et slagloddet r�rstel.
Til stellet er svejset kronhoved og beslag for motoroph�ng samt -bag til en fast gaffel til montering af bags�de passagerens fodhvilere, akkumulatorkonsol og lejring for baghjulets svinggaffel.

K�rerens fodhvilere kan ikke indstilles, men det er ogs� ganske un�dvendigt, for afstanden mellem sadel og fodhvilere er s� godt afstemt, at man sidder fortr�ffeligt p� maskinen, uanset hvor lange eller korte ben man har. Monteret til den h�jre fodhviler sidder bremsepedalen, og selve fodhviler klodsen drejer med pedalen. P� denne m�de opn�r man For det f�rste en us�dvanlig solid lejring af bremsepedalen, og for det andet skal man ikke tr�de p� pedalen, men kun vippe foden nedad for at opn� en effektiv bremsevirkning, som man har fuld f�ling med. Fra bremsepedalen g�r et kabel til baghjulet, og det forsvinder ind i hjulets nav, hvor bremsearmen er anbragt - samme system anvendes naturligvis p� forhjulet. Dette givet ikke alene et p�nt og rent udseende, men bremsearm og navnlig kablets nippel uds�ttes ikke for fugt og snavs.



I �vrigt har man v�ret si konsekvent, at ogs� stoplygte kontakten og speedometer drevet indbygget i baghjulets nav. Begge hjul er monteret med stikaksler til lange svinggafler. Forhjulsbremsernes ankerplade fastholdes ved det h�jre fjederaggregat monteringsbolt et lille stykke over den egentlige svinggaffel, og derfor kan man kun ved blokering af forhjulsbremsen alene ved ganske lave hastigheder f� maskinen til at rejse forenden under opbremsning , mens der p� landevejen hverken m�rkes dyk eller rejsning ved forgaflen.

Der er us�dvanligt godt lys p� maskinen, blandt andet fordi der benyttes en lampe p� 45 watt, hvor 25 eller 35 watt er det normale selv p� maskiner med meget stor tophastighed. Yderligere moderne asymmetrisk n�rlys.







Dobbeltsaddel er bem�rkelsesv�rdig god, fordi den kan fjedre betydeligt og selv mange timers k�rsel er man ikke �m i bagdelen. Baghjulets fjederaggregater kan indstilles til ren solok�rsel eller til k�rsel med bags�depassager - der er effektive hydrauliske dampere i alle fire fjederaggregater. Den meget store lydd�mper neds�ttet

udbl�sningsst�jen til en sagte mumlen, der kun ved h�rd acceleration h�res af k�reren. Bagk�den er rent og hensigtsm�ssigt monteret i gummi-k�def�rende lukkede tunneler.

Motor og transmission



Motoren er p� det n�rmeste kvadratisk med 56 mm boring og 58 mm slagl�ngde, hvilket giver et slagvolumen p� 143 ccm, og det venter man sig i grunden ikke s� meget af, men med et kompressionsforhold p� 9:1 udvikler den ikke mindre end 10 hk ved 5500 omdr./min. - alts� en litereffekt p� n�sten 70 hk, og der er alligevel tale om en us�dvanlig velafstemt konstruktion.

K�reegenskaberne

Kun ved kold morgenstart skal maskinen tippes en enkelt gang, og der lukkes for luften. Motoren skal derefter have lov til at g� tomgang et par sekunder, inden man �bner lidt for luften (h�ndtag p� styret), og efter yderliggere nogen sekunder kan man �bne helt for luften, og dermed er opvarmningsperioden overst�et, for maskinen tr�kker omg�ende tilfredsstillende.

N�r man kommer fra en st�rre maskine, vil man naturligvis skifte gear lidt for tidligt, men efterh�nden som ens �re har synkroniseret hastigheden og omdrejningstal, k�rer man den op til ca. 4000 omdr./min., hvor motoren afgiver sit maksimale drejningsmoment, accelerationen f�les da overraskende god, n�r man tager i betragtning, at man k�rer en 150 ccm. maskine.

K�restillingen er us�dvanlig god med en naturlig benstilling og et ganske smalt styr, der s� nogenlunde holder skulderbredde m�lt mellem h�ndtagenes midte. Overkroppens stilling er ogs� ganske ubesv�ret, da man ikke som p� de smalstyrede italienske maskiner sidder foroverb�jet tungt hvilende p� armene, og man bliver derfor ikke �m i skulderpartiet efter en dags k�rsel.


Gearskiftningen sker ganske let og pr�cist, blot man vipper med foden, men selve skiftningen er ikke s� bl�d som p� de fleste engelske maskiner, men v�sentligt bedre end p� det vesttyske gennemsnit. Bremserne er et kapitel for sig, for man beh�ver kun at bruge et par fingre til forhjulsbremsen for at klare en h�rd opbremsning, og bremsepedalen er s� godt anbragt, at man ikke kan aktivere den for kraftigt ved en katastrofeopbremsning - utallige motorcykelstyrt er sket p� den m�de, at der er blevet tr�dt eller stampet p� bremsepedalen med det resultat, at baghjulet har blokeret og maskinen er skredet ud. Forh�bentlig er det ved at g� op for de fleste motorcyklister, at forhjulsbremsen er hovedbremsen, og foruden at v�re den mest effektive er den ogs� den sikreste.

k�reegenskaberne p� landvejen er perfekte - hverken mere eller mindre. Det varer ganske vist lidt, for man bliver helt klar over det, For MZ'en har ikke de lette bev�gelser, som kendetegner visse italienske og japanske maskiner. men den har til geng�ld; en str�lende vejkontakt og en styring ud over det almindelige. F�rst n�r man begynder at spekulere over, om alle sving i dette land da er blevet rettet ud, bliver man klar over, at MZ 150 ES ligger uhyre overlegent og stabilt i alle sving.

Tyngdepunktet er h�jt nok til at give fuldst�ndig retningsstabilitet og lavt nok til at give tilstr�kkelig styref�lsomhed p� de krogede veje. Selv p� de mest uj�vne veje k�rer man overordentligt komfortabelt, uden at rystelserne forplanter sig til ens legeme, og det skal dertil bem�rkes, at man p� de samme str�kninger kan have det ret livligt i de fleste personvogne af nyeste �rgang.

Ikke desto mindre var det i grunden byk�rsel, der imponerede mig mest, for motor og transmission udg�r en bem�rkelsesv�rdig smidig enhed. For eksempel kan man i f�rste gear n�rme sig et gadekryds i langsom skridtgang med venstre arm rakt ud, og maskinen g�r alligevel med fuldt tilkoblet motor ganske j�vnt og st�jfrit, hvilket ikke alene skyldes motorens j�vne gang, men ogs� den fortrinlige st�dd�mpning i baghjulsnavet. I topgear kan man g� helt ned til 35 km/t, og fra 40 km/t kan man med f�lsom behandling af gash�ndtaget accelerer.

F�rste gear virker p� ingen m�de unormalt lavt, og med andet gear kan man tr�kke op til ca. 80 km/t. Selvom tophastigheden i oprejst stilling �kun blev m�lt til 95 km/t (lidt optimistisk speedometervisning p� over 100 km/t ved denne hastighed), manglede jeg p� intet tidspunkt af pr�vek�rslen det kraftoverskud, som man meget ofte mangler p� scootere med dette slagvolumen, og overhalinger gik derfor friskt fra h�nden uden den langtrukne og derfor farlige k�rsel i overhalingsbanen.

Man lagde straks m�rke til, at den lille maskine absolut ikke var overv�ldende f�lsom overfor med- og navnlig modvind.



Maskinen er alts� p� ingen m�de overgearet, og den taber da heller ikke pusten op ad bakkerne, s� der er vel ikke noget at sige til, at man forventer et forholdsvis stort benzinforbrug, men 3, f liter pr. 100 km ved 80 km/t svarende til 29,4 km pr. liter kan vist ikke g�res ret meget bedre, og det gennemsnitlige forbrug under pr�vek�rslen svarede til godt og vel 25 km pr. liter ved udpr�get h�rd k�rsel.

Med en k�rer, der vejet 90 kg i fuldt ornat, accelererer maskinen fra st�ende start til 60 km/t p� ),~ sek., og fra st�ende start til 80 km/t p� 15,2 sekunder.

P� grund af det store kompressionsforhold, der er medvirkende til det lave forbrug, b�r der anvendes superbenzin, og man m� derfor tanke op med selvblandende olie eller ved hj�lp af blande kande, da den f�rdigblandede totakt benzin har for lavt oktantal, hvis man vil udnytte motorens accelerationsevne fuldt ud.

Man g�r ikke alene en god forretning ved anskaffelsen af en MZ 150 ES, men man f�r ogs� en us�dvanlig fin motorcykel


skrev de i 1969.... :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af strynboen »

har adskildt spedometeret da det var "lidt løst i nålen"...utroligt at bronze bøs kan slides så meget..uden at selve mekanikken er ødelagt..

jeg drejede nye bøs..pressede dem forsiktigt i ..med en dråbe lockteit...retterd spiral retur fjederen ud..og monterede det hele..virker fint igen..

gad vide om man kan få spedometer faces til mz...og en spedo nål..med 1,2 mm aksel mål
Vedhæftede filer
mz reno spedo-1-250.jpg
mz reno spedo-1-250.jpg (58.39 KiB) Vist 23302 gange
mz reno spedo-2-250.jpg
mz reno spedo-2-250.jpg (72.46 KiB) Vist 23302 gange
mz reno spedo-3-250.jpg
mz reno spedo-3-250.jpg (56.41 KiB) Vist 23302 gange
mz spedo reno-4-250.jpg
mz spedo reno-4-250.jpg (70.2 KiB) Vist 23302 gange
mz spedo reno-5-250.jpg
mz spedo reno-5-250.jpg (76.05 KiB) Vist 23302 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af strynboen »

nu med film



har monteret en spedo nål fra et vandsøjle måle ur..den blev malet hvid..og passede lige på akslen..med et let tryk..
ladesystemet er med 3 ladenievoer..styret at et normalt relæ..og mellem modstand 4,5 ohm..som kobles ind/ud af relæet...efter mange test..og internet søgening..fandt jeg ud af at relæet skulle direkte på batteriet på terminal 51...der manglede en ledning..så da jeg fik en sat på..virkede tilbagestrøms relæet..og den kunne køre uden batteri(med lys på)..dynamoen er 90W..så er fin stor til en mc med 45W hovedlys
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af claus olieklud »

hej lars... som jeg husker har kontakten oven på lygtehuset flere indstillinger, en af dem er til start med fladt batteri, den funktion leder dynamoens strøm direkte til tændspolen uden om batteriet ( jeg tror det er indstillingen helt til højre )

for ca 16 år siden havde jeg også sådan en 150 ccm banan, den var uden nummerplade, men kunne køre... jeg købte den for næsten ingenting og solgte den desværre også igen for ingenting - det skulle jeg aldrig havde gjort fordi i mellemtiden er de blevet eftertragtede samlercykler - ganske ligesom en wartburg er blevet værdifuld

gad vide hvad man burde opkøbe nu som iløbet af de næste 15-20 år bliver værdifuldt ?

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af strynboen »

jep.... det er stilling 5 på knappen på lygten...det fungere..jeg kan dog køre uden batteri i alle stillinger..hvor der er tænding på..den lader også meget 60W normalt..og 90W ved max..efter bogen...
har self haft dynamoen ude og rense..og teste alle dele..lod dog ankeret sidde ..det havde en fin komutator..uden slid mærker..så en finpudsning og afblæsning var nok..formodstanden sider ikke i relæet..(som normalt) men i dynamoen..den var brændt af..men fik den iosoleret og nye ledninger på...så fungerede det hele..og filet kulholderen så de køre let og frit...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Stub »

Hej Lars .
Hvordan går det med dit MZ projekt ?
Mvh Jan
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af knallert »

jeg leder efter en person sidevogn...skal have fundet en super elastic orginal ..før jeg syner.
.bagbremse lys kontakten skal lige renses..er lidt u stabil..støddæmperene er for bløde..trænget til nyt olie.
.og en gang slibning og maling.
.så er den klar..ca 1 uges arbejde..
den har fået nyt batteri ..styr gummi fodviler gummi..fikk købt dobbelt..det var så billigt..at jeg købte både til es og ts..hvis noget er skiftet(.gearpedal eks..de er forskelige)
der er for øvrigt flere billige magen til min på g&g til under 4000 kr..ligeudlys model
strynboen på test profil
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Stub »

Okay ,, snakkede du med ham Ole fra Hauge om han evt havde en sidevogn ?
Hvilken farve vil du male den i ?

Mvh Jan .
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af knallert »

hej... nej det har jeg helt glemt.
.har arbejdet med sædet på det sidste..ved ikke rigtig om jeg vil ombygge det til skum ,i stedet for stål fjedre..det er lidt hårdt og grimt...kunne få en pænere facon med et skum fyldning..men så er den jo ikke orginal...

jeg vil have den blå hvid..det er rigtig pænt..og så polerede fælgkanter..det er jo rigtig fine alu fælg på dem alle..tror jeg vil finde en reserve motor og total renovere med nye lejer og simmeringe..de bliver jo hårde og sprøde med alderen..men den køre entelig rigtig godt
strynboen på test profil
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Stub »

Han kunne godt risikere at have en sidevogn eller vide hvor der evt , er en ,, han plejer at være billig at handle med jeg købte et helt motor renoverings sæt til min MZ med lejer , pakninger , pakdåser og tænderør for lidt under 400 kr ,, det synes jeg er en ok pris .

Jeg vil give dig ret i at den blå/hvide er super flot det skal nok komme til at se godt ud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af knallert »

ved du om man kan ændre simmeringene til større "normale" standart..dem i krumtappen er smalle små..som sidder i et metal hus..jeg ville hellere bare have en større som sad direkte i blokken..men self sidder de mere fast.når det har metal kappe..min dt Yamaha har skudt den ud flere gange..pgs de ikke er holdt godt nok fast i blokken
strynboen på test profil
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af Stub »

Nej jeg kender ikke den gamle motor men til min etz findes pakdåserne i større og uden metal ,, men prøv at spørg Ole det ved han sikkert ,, du kan bare ringe til ham han er en hyggelig fyr at snakke med og har en stor viden om MZ
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af knallert »

så er der sket lidt på mz fronten...afrenser og grundmaler bagstykke til bagskærm er klar..tanken er grundmalet lygtehuset og smådele er på vej..der er lige sneget sig en drejebænk ..og honda cd 50..med i grundmalingen
Vedhæftede filer
mz malet.JPG
mz malet.JPG (185.79 KiB) Vist 5294 gange
DSCF5078.JPG
DSCF5078.JPG (164.06 KiB) Vist 5294 gange
drejebænk sprøjtemalet.JPG
drejebænk sprøjtemalet.JPG (183.68 KiB) Vist 5293 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: MZ ts 150 1969

Indlæg af knallert »

så er det sket lidt mere..har fået lidt farve på alt det grundmalede....har adskildt støddæmperne...de manglede olie..det der var tilbage var temmelig sort...så efter en rens..og lidt maling er de samlet med ny olie 0,7 dl tror jeg de skal ha...eger er malet nav er pudset og poleret bremseplader slebet til ren alu..og forsøges at polere dem...det er østtysk støbninger..ikke helt perfekte..men solidt...aksler til svingarme er lidt pittede..de skal smøres med olie..og tætnes med o ringe..lidt specielt..mine aksler skal enten skiftes...eller metal blæses ,op til diameter..kunne være fint med bronce blæst på..da svingarmene er stålbøs(uden bøsninger)..fik et fint stelstykke fra grækenland..da tæring havde spist det orginale..det mærkelige øst alu er fuld af zink..så explodere hvis man svejser i det...men det var kun 500 kr incl fragt..meget rimeligt




Vedhæftede filer
mz baghjul fælg.JPG
mz baghjul fælg.JPG (182.2 KiB) Vist 4209 gange
mz støddæmper adskildt.JPG
mz støddæmper adskildt.JPG (183.79 KiB) Vist 4209 gange
DSCF5115.JPG
DSCF5115.JPG (164.33 KiB) Vist 4209 gange
støddæmpere samlet uden kapper.JPG
støddæmpere samlet uden kapper.JPG (177.8 KiB) Vist 4209 gange
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"