Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
: tors 10. jul 2014 16:37
For et par år siden købte og restaurerede jeg en Yamaha RS 125. Da den var færdig, stillede jeg den hen i et hjørne til bedre dage. Nu her i min ferie, fik jeg lyst til at starte den op igen, men nej. Den kunne hverken startes på kickstarteren eller løbes i gang.
Batteriet var selvfølgelig både tørt for syre og kunne ikke genoplades. Den fik et nyt fra biltema.
Af med karburatoren. Der lå noget i svømmerhuset, der lignede kødsovs. Efter en rengøring, startede den i første huk. I dag blev jeg så enig med mig selv om, at der skulle plade på, så jeg kunne komme ud at nyde min store knallert. Jeg hentede et prøvemærke i Padborg, og en time efter, stod den køreklar med plade på.
Den er i sandhed en stor knallert. Den er encylindret, totakts motor og hammer sjov at køre på. Jeg var forundret over bundtrækket, da jeg jo har været vant til at køre på RD 125, der skal have lidt tæsk for at flytte sig. Det skal denne her ikke. Den har et dejligt solidt bundtræk, den har omdrejningstæller, skivebremse foran, emblemtank, 5 gear - ja alt det vi går og ønsker os af vores FS1´ere. Forskellen er bare, at denne her gav jeg 4000 kr for - helt original og komplet. Den har selvfølgelig kostet en del at renovere, men ikke nær så meget som det koster at sætte en FS1´er i stand. Og så er den, i min optik, lige så sjov og mere sikker at køre på som en voldtunet FS1´er. En herlig knallert
Her kommer lige de seneste dugfriske billeder, efter en dejlig og underholdende køretur på ca. 30 km.
Batteriet var selvfølgelig både tørt for syre og kunne ikke genoplades. Den fik et nyt fra biltema.
Af med karburatoren. Der lå noget i svømmerhuset, der lignede kødsovs. Efter en rengøring, startede den i første huk. I dag blev jeg så enig med mig selv om, at der skulle plade på, så jeg kunne komme ud at nyde min store knallert. Jeg hentede et prøvemærke i Padborg, og en time efter, stod den køreklar med plade på.
Den er i sandhed en stor knallert. Den er encylindret, totakts motor og hammer sjov at køre på. Jeg var forundret over bundtrækket, da jeg jo har været vant til at køre på RD 125, der skal have lidt tæsk for at flytte sig. Det skal denne her ikke. Den har et dejligt solidt bundtræk, den har omdrejningstæller, skivebremse foran, emblemtank, 5 gear - ja alt det vi går og ønsker os af vores FS1´ere. Forskellen er bare, at denne her gav jeg 4000 kr for - helt original og komplet. Den har selvfølgelig kostet en del at renovere, men ikke nær så meget som det koster at sætte en FS1´er i stand. Og så er den, i min optik, lige så sjov og mere sikker at køre på som en voldtunet FS1´er. En herlig knallert
Her kommer lige de seneste dugfriske billeder, efter en dejlig og underholdende køretur på ca. 30 km.