Suzuki GT 250.
: tors 12. jun 2014 20:21
Tja, så skete det igen...
Jeg kom til at købe endnu en lille motorcykel - veteran, selvfølgelig.
Efter i nogen tid at have gået med en tanke om at prøve lidt andet end Yamahaer, udvidede jeg min søgning på diverse salgsportaler. Pludselig faldt jeg over en Suzuki GT 250 registreret første gang i 1972, men en 73´er model. Historien på den er den, at en dansker - bosiddende i England tilbage i 1972, købte maskinen som ny. Han var vældig glad for den, så da han flyttede tilbage til Danmark, ja så skulle 2-hjuleren selvfølgelig med. Han fik betalt afgift og fik den registreret på en dansk plade. Manden døde, og sønnen arvede den. Jeg tror det må være sønnen, der er begyndt på en let renovering. Tank og sidedæksler er blevet malet røde med en sort kant på tanken (desværre). Stort set alle bolte og skruer er skiftet ud med rustfrie unbrako-skruer (desværre igen). Stel og andre sorte dele er sortmalet med pensel (desværre igen igen). Det originale speedometer og den originale omdrejningstæller er skiftet ud med et sæt fra en nyere model og i km/t i stedet for mph (heldigvis fulgte de originale med). Sønnen kørte træt og solgte den til en i Skærbæk, der bare har haft den stående uden at køre på den. Og endelig er Suzukien havnet hos mig, og jeg agter bestemt at få den på vejen. Den starter og kører perfekt, og alt virker på den. Den eneste jeg har skiftet er den fingerskrue, der holder sidedækslet ind til batteriet. Fætter Ebay havde en til 130 kr Den har også fået en let polering, men ellers står den som jeg købte den.
Jeg kom til at købe endnu en lille motorcykel - veteran, selvfølgelig.
Efter i nogen tid at have gået med en tanke om at prøve lidt andet end Yamahaer, udvidede jeg min søgning på diverse salgsportaler. Pludselig faldt jeg over en Suzuki GT 250 registreret første gang i 1972, men en 73´er model. Historien på den er den, at en dansker - bosiddende i England tilbage i 1972, købte maskinen som ny. Han var vældig glad for den, så da han flyttede tilbage til Danmark, ja så skulle 2-hjuleren selvfølgelig med. Han fik betalt afgift og fik den registreret på en dansk plade. Manden døde, og sønnen arvede den. Jeg tror det må være sønnen, der er begyndt på en let renovering. Tank og sidedæksler er blevet malet røde med en sort kant på tanken (desværre). Stort set alle bolte og skruer er skiftet ud med rustfrie unbrako-skruer (desværre igen). Stel og andre sorte dele er sortmalet med pensel (desværre igen igen). Det originale speedometer og den originale omdrejningstæller er skiftet ud med et sæt fra en nyere model og i km/t i stedet for mph (heldigvis fulgte de originale med). Sønnen kørte træt og solgte den til en i Skærbæk, der bare har haft den stående uden at køre på den. Og endelig er Suzukien havnet hos mig, og jeg agter bestemt at få den på vejen. Den starter og kører perfekt, og alt virker på den. Den eneste jeg har skiftet er den fingerskrue, der holder sidedækslet ind til batteriet. Fætter Ebay havde en til 130 kr Den har også fået en let polering, men ellers står den som jeg købte den.