"Ny" DT 175 - 94'

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

"Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

Tja, jeg var så heldig at jeg på stumpemarked i Herning, i lørdags, fandt denne super flotte Dt 175, fra 94. Den er blevet trukket rundt med hele sit liv er, og har i alt "kørt" 10 km :lol:
Den har været brugt på teknisk skole i Holstebro, desværre for skolen (og heldigt for mig) blev karburatoren stjålet fra den 2 gange over en kort periode, og derfor valgte skolen at gennem den væk. Den har så stået i skolens kælder siden engang i 90'erne, og er knap nok blevet skruet på!

Der er umiddelbart nogle småting som skal ordnes, før den er køreklar:
- Udstødning skal males, da den har været skåret op for at fjerne begrænsningen
- Kobling skal laves
- Karburator skal skaffes (jeg har en 26mm liggende, men den køre originalt med 28mm)
- Nederste del af kablet til karburatoren skal skiftes
- Der mangler batteri
- Der mangler kæde
- Der manglet et luftfilter
- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om :)

Resten af den er som I kan se på billederne i super stand :(y) Lækkert fund
Vedhæftede filer
IMG_8135-1200.jpg
IMG_8136-1200.jpg
IMG_8137-1200.jpg
IMG_8141-1200.jpg
IMG_8143-1200.jpg
IMG_8145-1200.jpg
IMG_8148-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af malte39 »

Tillykke med den!
kan ikke helt finde ud af om jeg virkelig elsker eller hader de 90èr farver og straferinger.. men fed det er den da helt klart! ;) de går også skide godt.. min bror havde engang en næsten magen til ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af 12V »

Fedest! Tillykke :-)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nabo Jan »

Tillykke med din nyerhvervelse, supert fund :(y)
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af claus olieklud »

hej yde... den ser helt ny ud så det er sikkert et godt køb, det ville ellers være spændende at høre hvad du har givet for den ?
mht. afgift måtte jeg jo betale 183 kr for min dt 50er - den er årgang `91 og jeg mener at der blev oplyst speedometervisning på 34000 km, daværende nyværdi blev anslået til 11000 kr og skivebremse som luxusudstyr...
i dit tilfælde mener jeg sådan en kostede 17000 kr i sin tid - nu skal jeg ikke kunne sige om din meget beskedne kilometerstand vil påvirke afgiftsberegningen negativt for dig, men du må endelig fortælle om det... jeg tror du skal forvente mindst 2000-3000 kr

hvis du syntes afgiften er for høj kan du jo bare lade være med at betale den og bruge cyklen som en god holdbar crosser - hvis du vil sælge den igen er der nok flest penge i at hugge den op til dele, det skulle ikke undre mig hvis du kunne sælge stumper for 10000 kr pga. det er helt nye dele...

hvis du kan leve med en uoriginal kopi kaburator, så har mopedspeed lige den kaburator der passer på, du kan få den i 24, 28 eller 30 mm til 400 kr - der følger ekstra dysesæt med til en kaburator, og hvis de ikke passer kan du jo bare rive dyserne op så det passer... på et tidspunkt tænkte jeg selv på at købe sådan en kaburator til kreidleren, men da det viste sig at min mikuni vm32 akkurat lige kunne sidde der, fik jeg derfor aldrig købt sådan en discount kaburator... jeg tror det er en kopi af en moderne mikuni, ihvertfald er de med fladspjæld og udvendig justering af blandingsforhold ved lukket eller næsten lukket gasspjæld... nu sælger mopedspeed jo meget skrammel, men det ville da højst være 400 kr du på den måde kastede ud af vinduet hvis det skulle vise sig at være noget lort

iøvrigt meget fed farve sammensætning, min har også samme farve stel som din

god vind med dine cykler

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af 12V »

Claus, det er en Keihin PWK kopi. Hvis vi tænker på den samme vel og mærke. De fungerer rigtig godt, en god kammerat triller rundt med sådan en i 28 mm. Hold da op et brøl den giver fra sig med åbent filter!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Twinsport »

Hej Nikolaj

Fed maskine!
Nikolaj Y skrev:- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Inden du gør det, så bør du lige undersøge hvilke krav der stilles til maskinen ved indregistrering. Hvis den ikke tidligere har været i brug (læs: indregistreret), så risikerer du, at den skal leve op til de samme regler mht. fx forurening, som en helt ny maskine. Vi taler muligvis om katalysator osv. :cry:

Prøv at se, om du kan finde en genvej igennem systemet - inden du kører til syn, betaler afgift osv.

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af kreidlerhansen »

Ellers har jeg da en Dellorto VHST28 med div. dyser og et par nåle på lager. Jeg har fundet din indsugningsplade og dygtigt filede membranhus - det skal jo sendes, alligevel. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Allan M »

1: Køb gammelt lig af samme type, som har været indregistreret, evt bare et stel, kunne også være i udlandet (EU). Bare papirer er med.
2: Få malet det "indregistrerede" stel
3: flyt alt over på det "indregistrerede" stel og kør til syn.

Iøvrigt sidder der en begrænsning mere oppe i ekspansionskammeret.
Jeg er så gammel, at jeg fulgte med i motorcykelbladene, da den kom på markedet herhjemme. (det var før nettet). Oprindeligt havde motoren 24 HK, men allerede dengang skulle den drosles for at leve op til støjkrav, selv i udlandet, og det gjordes ved at ændre indvending på kammeret, vistnok en kegle/tragt. Muligvis noget med at den så ikke kan tage så mange omdrejninger.
Senere kom den til Danmark med yderligere en drosling i forrøret og kom ned på 17,5 HK.
Når den blev leveret var der endda en yderligere drosling (ring i udstødningen ved cylinder), som fik den ned på ca 10 HK - den drosling blev angiveligt (igen iflg testen i "Motorcyklen" dengang) fjernet ved første service.

Så du kan altså få rigtigt meget effekt ud af den - det er dog værd at bemærke, at bremserne ikke matcher 24 hk på asfalt!
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej Alle :wink:

Ja jeg ved ikke selv om jeg kan lidt farven... men hva fan... den er original :thunge
Mit eget gæt er at afgift kommer til at ligge på omkring 3000-3500 kr., og det burde ikke være en problem da der er papirer på den? Men jeg vil selvfølgelig tjekke afgift osv. før jeg betaler noget :D

Jeg vil prøve at starte den op, med den 26mm karburator jeg har liggende, når jeg får lavet koblingen... så må vi se derfra :) Hvis den på et tidspunkt skal sælges videre, så er det nok bedst at have den originale karburator på... men nu må vi lige se, om det overhovedet er til at finde :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

Twinsport skrev:Hej Nikolaj

Fed maskine!
Nikolaj Y skrev:- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Inden du gør det, så bør du lige undersøge hvilke krav der stilles til maskinen ved indregistrering. Hvis den ikke tidligere har været i brug (læs: indregistreret), så risikerer du, at den skal leve op til de samme regler mht. fx forurening, som en helt ny maskine. Vi taler muligvis om katalysator osv. :cry:

Prøv at se, om du kan finde en genvej igennem systemet - inden du kører til syn, betaler afgift osv.

/Steen
Det havde jeg overhovedet ikke tænkt på Steen. Hvor finder jeg ud af det? Skal jeg vende forbi synshallen og spørge? :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Knud »

Rigtig fed "knallert", tillykke med den! hvor heldig kan man være??
:mrgreen:
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Nikolaj Y skrev:Hvor finder jeg ud af det?
Jeg tror ikke at du skal spørge synshallen. De ved alligevel kun, hvordan man laver periodisk syn..

Prøv Færdselsstyrelsen, eller evt. Rigspolitiets afdeling D. Det er mine bedste bud :D

/Steen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af strynboen »

pas på at smide for mange penge i dem...salgs prisen er ca 8000...for en i samme stand=3500 km...jeg købte et vrag med papire...og flyttede alt over..det er det billigeste og hurtigeste....og så får du de dele med i købet som der mangler...
tror du kan købe et vrag for ca 1000-2000...der står en del..med smadrede motore/stjålende vrag som dukker op..og ikke kan betalesig at renovere..når ejeren får dem tilbage fra politiet...sådan fik jeg mit stel...

ps din udstødning er en gammel rusten,, som en har byttet ud på skolen..de er det dyreste på maskinen 3500 kr..så bliver altid byttet ud med en brugt...om natten...
Vedhæftede filer
yamaha dt billede på hav is.jpg
yamaha dt billede på hav is.jpg (55.84 KiB) Vist 12969 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Guess who »

Uanset hvad og hvorledes - så er det en fed maskine især når den ikke har kørt.

Lad os nu tænke tanken at det var en Yamaha fs1 4gear, der dukkede op i den stand med 10km på uret og lidt fejl og mangler - så havde kommentarerne været helt anderledes :thunge

Tillykke med købet, syntes den er sej og håber du får den ud og køre på legal vis..

Mvh
Benny
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

Twinsport skrev:Hej igen
Nikolaj Y skrev:Hvor finder jeg ud af det?
Jeg tror ikke at du skal spørge synshallen. De ved alligevel kun, hvordan man laver periodisk syn..

Prøv Færdselsstyrelsen, eller evt. Rigspolitiets afdeling D. Det er mine bedste bud :D

/Steen
Det vil jeg prøve en dag :(y)




Til Lars:
Ja nu må jeg se hvad det bliver til... og den skal sælges eller beholdes ved jeg ikke helt endnu :) Men ifølge manden som stod på standen, er udstødningen den der sad på fra ny, jeg spurgte nemlig selv til det, da jeg kunne se den var svejst i. Han sagde at begrænsningen i udstødningen var en af de første ting som han og eleverne på skolen havde fjernet :D
Ang. hvad jeg har tænkt mig at bruge på den... så bliver det i første omgang ikke mere end at få den ud og køre :)


Til Benny:
Ja det er nu lidt fedt at finde sådan en gammel ged, som ikke er mere brugt/ødelagt... men du har ret... hvis det havde været en fs1, så havde interessen nok været noget større :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af strynboen »

hej jeg har tjekket..jeg har en næsten hel 175 motor..skærme sideplade tank sæde forgaffel forhjul..men kaburator er sendt til australien..og gaskabel er rustent..så duer ikke..så har ikke de dele du mangler mest..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

I dag var dt'en så heldig at få ny DID kæde... nu mangler jeg bare olie og en rigtig karburator for at den forhåbentlig kan komme ud at køre :D
Vedhæftede filer
IMG_8209-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af juhl-drengen »

Den er bestemt ikke "ny" den er NY!! :hihi



ELSKER DEN og farverne :(y) godt fund nikolaj :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" DT 175 - 94'

Indlæg af Nikolaj Y »

Så fik jeg fundet hvad jeg manglede til den, nemlig: karburator, gaskabel og nogle andre småting :(y) :mrgreen: Delene kom fra en donermaskine med få kilometer, og er derfor også som nye!

Efter at have renset karburatoren totalt igennem og monteret gaskabel - startede dyret efter nogle forsøg... og den spinder som en mis :wink: Jeg mangler at få lavet baglys... men derudover virker ALT el :D FEDT!
Vedhæftede filer
IMG_8255-1200.jpg
IMG_8259-1200.jpg
IMG_8261-1200.jpg
IMG_8263-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"