2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Nu har jeg efterhånden rodet med mine dejlige RDère igennem længere tid, og syntes da at i skulle have chancen for at følge lidt med, det er trods alt meget begrænset hvor tit man får chancen for det eftersom at der er omkring 4 stk. i hele DK ;)

Planen med den adskilte er som i nok kan se at den skal bygges om til en Cafè racer, og måske skal trimmes lidt i motoren ( lidt hjælp/vejledning fra kreidlerhansen og knud og de andre tuningsrødder ville være dejligt) jeg går og overvejer om jeg også skal skifte plejestangs og krumtaps lejer eller om jeg skal vente til næste vinter med det.. begge plejestænger viser 2 mm slør :( ved ikke med den brunes motor.. den kan måske bruges til race i stedet.. sædet bygger jeg selv fra bunden af glasfiber som i kan se, og tanken er en FS1 tank der er spartlet op og forlænget :thunge ingen af delene på billedet er færdigt, blot på begyndt :D Den er svensk importeret- uden papire, men har fået den synet og indregistreret her i danmark før den blev skilt af! den samlede afgift var på hele 0 kr så det var jo fint!

Den brune er norsk, også uden papirer eller noget. så den skal igennem samme tur.. den stod tilsalg til en slik og kunne derfor ikke lade være, planen er indtil vider bare at den skal stå.. måske indregistres.. det må tiden vise.. efter lidt nyt benz og en reparation af platinerne køre den nu som en drøm ;)

Hondaen i baggrunden er min CBR 125- også kendt som hverdagsgeden, Det er ikke nemt at være 18 og køre mc med de regler vi har nu om dage..

kom gerne med ris eller ros, ideer eller tip eller andre kreative inputs omkring dem :D





Billede

Billede

Billede
Billede
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Kan det passe at man maxs kan uploade 4 billeder?? eller er det fordi at de fylder for meget? har nemlig nogle lidt bedre billeder taget udenfor, men kan udmidbart ikke uploade dem :oops:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

malte39 skrev:Kan det passe at man maxs kan uploade 4 billeder?? eller er det fordi at de fylder for meget? har nemlig nogle lidt bedre billeder taget udenfor, men kan udmidbart ikke uploade dem :oops:
Jeg tror det der er problemet er at du har billeder der pr. fil er for store.
Spændende projekter .. jeg har jo selv en ´74 look-alike RD125/200 undervejs, som jo bliver vist her:
viewtopic.php?f=6&t=13984" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

okay, dette er vel ikke lige til at lave om på? med billederne.

og ja, kan se du går lidt hårde og mere professionelt til værks end mig og mit garage fusk :teeth2 Men resultaterne plejer nu at blive ok :lol:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

malte39 skrev:okay, dette er vel ikke lige til at lave om på? med billederne.

og ja, kan se du går lidt hårde og mere professionelt til værks end mig og mit garage fusk :teeth2 Men resultaterne plejer nu at blive ok :lol:
Du kan vælge at redigere billederne i et egnet program og reducere billedernes grafiske opløsning, jeg tror det er max 5Mbyte pr. billede
Jeg er sikker på at dine MCer bliver rigtigt fine ! :D
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

okay, jeg må lige kigget lidt rundt på goggle efter sådan et program ;)

og ja, det er ikke lakken man køre på! ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af FS1originalen »

Glæder mig til at se den færdige Caferacer engang!!!

Jeg er vild med billede nr. 3. Den FS1 motor HAR taget afsæt og er ved at springe ind i det dejligt store stel :hihi

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Glæder mig også som et lille barn til at komme ud og tullere lidt på den, og se det færdige resultat ;)

og ja, det kunne den nok godt tænke sig frem for det pladestel ;) Ang fs1èn så køre den altså fint og er rimelig ny restaureret.. styret, sædet og tanken mangler bare ( RDèren nappede lige styret til sig selv og tanken for at se hvordan den ville se ud på den :lol: )
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

lille update- Har fået lidt dele hjem fra england her idag.. så det er jo super. krumtappen bliver sendt til mekanikeren for at få skiftet plejestangs og midter leje her snart, har jo ikke ligefrem en presser osv. til det.. sædet og tanken er jeg kommet videre med.. og vigtigts af alt skal jeg have påbegyndt min lille mision med at porte cylinderne og have fundet et par tilsvarende ekspansions potter.. planen er ikke noget vildt, bare en mild portning og en højglans polering af div. kanaler :D Billede
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

http://postimg.org/image/uz7ijv4yn/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://postimg.org/image/mq10ndf15/" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er jeg kommet lidt vidre med det.. krumtappen er sendt til mekanikeren for at få skiftet plejestangslejer osv.. det skal nok blive godt! :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

...
Senest rettet af malte39 man 27. jan 2014 23:21, rettet i alt 1 gang.
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Billede
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

langt fra færdig " formet " men det nærmer sig! :D

Billede
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Hej Malthe Hvilken tank gemmer sig under "skummet" - er det den oprindelige, kaldet kuffert-tanken?
Hvis det er meningen at din racer skal yde mere end normalt, er der jo en nem vej og en svær (aka dyr) vej.
Den nemme er lidt større karburatorer (RD125 er i forvejen ikke økonomisk at køre på), porte udstødningen lidt højere, måske 1 mm, et sæt expansions udstødninger og en trimning af topstykkerne, aka højere kompression og afgratning af porte og pakflader (aka blue-printing) og så et sæt CDIer til tændingen med tændings avancering og så skal man altså være helt skarp på inddysning og balancering af de to karburatorer.
Den dyre er en RD200 motor med samme trimning som angivne. (Jeg har en til at ligge i dele)

Skulle du være træt af den forskærm på cafe raceren, så er jeg interesseret :wink:
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Hej knud, Det er en gammel bulet fs1 tank der gemmer sig bag alt spartelmassen ( ja den vejer et par kg eller 4 ) dog er forlængelsen helt hul inden i så der er plads til metal " buen " i stelllet tanken originalt sidder på, og for at spare på vægt og spartelmasse :D

ang. tuning så er det hjemme tuningen / den billige som jeg går efter, så det skal nok blive godt :P

200cc motoren kunne jeg godt have vært intresseret.. vis det ikke var fordi jeg allerede har sendt tappen til min 125èr til mekanikere med de nye plejestangs lejer osv.. ( gætter på at det ikke er samme krumtap ?? ) :D forskærmen tror jeg at jeg selv beholder :wink:

mvh.
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Nu vi snakker tuning... så er der en eller anden stiv svensker der har leget lidt med de cylindere der sad på den defekte motor jeg fik med i købet.. udstødnings kanalen er simpelthen sænket et par mm :what2 :what2 :what2 så der er en meget stejl skårning " ned" af, hvilket vis i sig selv skulle være fint nok - så længe at man ikke ligefrem sænker porten.. nu har jeg jo læst Graham Bells bog om 2 taks tuning.. og han nævner netop at man kan gøre dette - så længe man også filer / fræser en lille skråning på selve stemplet der matcher udstødnings porten.. evt. også på skylle kanalerne?? og sænker dem en mm eller 2.. ved dette smadre man jo fundstændigt squiz bandet.. vis ellers man har lavet et, og forringer kromprisionen.. nogen der har en ide til hvad der ville være bedst i mit tilfælde? squis band eller filet stempel?

dette har jeg som noget af det eneste intet erfaring i.. og den defekte motor var netopt defekt pga. noget cylinder / stempel bøvl ( motor haveri kraftigt nok til at smadre plejestangs lejet på en elles sund motor med få km ) og mistænker lidt at den sænkede udstødnings kanal kan være skyld i dette?? selvom det umidbart ikke burde have nogen effekt i det den ikke er fræst mere end ½ mm breder.. Der sad HELT skinnende nye stempler i motoren med det defekte plejestangs leje.. dog viser stemplerne intet tegn på at der er sket noget så volsomt.. der er også nogle ret seriøse ridser i cylinderen med det defekte plejestangs leje.. kunne godt ligne at de er blevet monteret efter motoren brød sammen første gang, og at der så evt. er kommet noget gammelt stempel ned i plejestangs lejet som så har forsaget skaden.. hmm..

mvh. malthe.
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

At sænke udstødnings kanalen dvs. file nedad - giver for mig kun mening for at få stempelkant til at flugte med udstødningsportens laveste flade - normalt, når man "porter" en cylinder filer man topfladen på porten op ad - dvs. op i mod topstykkets pakflade.
Men udstødnings portens udformning: bredde/højde og forløb er meget vigtig for motorens ydelse: porten skal have en kontinuert og jævn svag trompet/kegle form og afgangsrøret skal forsætte denne gradvise forøgelse af det effektive areal og ved expansions potter forsætter dette yderlige og her ændres arealet dramatisk for til sidst at afsluttes gradvist med mindskelse af arealet.

Jeg har hørt at en af de hyppigste årsager til havarier på RD125/200 motoren er manglende olietilførsel fra autolube pumpen (når man ikke bruger pre-mix)
.. skal man øge 2T motorers ydelse kan dette gøres ved at ændre på skylle tider og udstødnings tider og/eller øge kompressionen og ved at bruge expansions potter (afstemte potter i fht. portningen med "suge virkning"), større /bedre karburator og avancerede tændingssytemer - Yamaha har desuden gået et skridt videre med YPVS (Yamaha Power Valve System) hvor udstødnings portens timings er gjort variabel.

Squish band er et MUST hvis man skal udgå havarier med højkomprimerende topstykker og der er bla. her scooter motorer henter deres store ydelse: topstykket skal passe til stempel og koncentrere forbrændingen i center området af stemplet og mindske mængden af "afklemt" benzin dampe ved stemplets periferi - det er en videnskab at lave dette "rigtigt". Nabo Jan, Frandsen, KreidlerHansen o.a. har experimenteret meget med dette.
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

ja, den skal lidt op af vis der skal hentes et højre trækpunkt, og ikke ned af, men kan se pointen i vis man samtidig filer stemplet.. så får man jo en dejlig skrå " hjælpende " hældende udstødnings port.. når udstødnings gassen jo kommer delvis oppe fra, men man smadre jo squish bandet.. Har set trådene med squish bandene, hvilket ikke ser ud til at være direkte simpelt, men med lidt loddetråd en multisliber og en god planing skulle jeg nok kunne fremstille noget brugbart- vis ellers jeg lader stempeltoppen være ihvertfald..

kunne jo godt være at der var en der lige netopt havde erfaringer eller en ven der havde ekspermenteret med at file stempeltoppen ned efter de forskellige porte ;)

ang. auto lube systemet så har jeg også hørt historier om det med at de typisk er skyld i motor haveri, ( derfor jeg altid smider alt der har med auto lube a *** til og selv blander ;) ) om dette er tilfældet her er jeg ikke sikker på eftersom at cylindervæggen ser fin ud bortset fra ridserne, men det kan være at den har fået en mild horning.. og at vedkommende ikke har kunne finde nogle rigtige stempler i overstørrelse og derfor ikke har hornet ridserne væk.. Men skal ikke kunne sige det.. Man ved jo aldrig hvad så nogle svenskere finder på :hihi
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Filerier på stemplet: Det er tidligere kaldet "evil tricket" og brugt af cross folk. Men da lige netop den del af stemplet i forvejen er meget hårdt belastet er det i min optik helt godnat at file... der skal overhovedet ikke files noget som helst i kanten af et stempel, med mindre man søger problemerne, squish band ca. 50% af arealet + 0.6- 0.7 mm gab ude i kanten og svagt stigende længere inde.. flade stempler gør designet nemmere..se bare hvad man gør på scootere. Når et autolube system virker er det langt at foretrække, da der ikke skal gives for lidt/meget olie men netop en passende mængde olie afhængig af belastningen aka omdrejningstallet .. på Steen ubergeile V4 -RD500 er autolube systemet oven i købet elektronisk reguleret ...og så er det lige så vigtigt at dyserne har den rigtige størrelse.. lidt til den fede side og i sær mellem området kan være drilsk.. CDI tænding med avancering kan gøre ting og sager ...se blot hvad Nabo Jan fik ud sine anstrengelser..man bliver aldrig helt færdig med at tune...årstidernes -og temperatur skift (og hvis man kører i bjergene: lufttrykket) giver alle sammen ændrede forhold der skal trimmes til, jeg overvejer at få fremstillet en expansion potte til min bigbore Racer, der ligner lidt den ene cylinder på en RD125.. standard potterne er tit for "tyndmavede" til store krumtaphuse og har for stejle konusser til at være gode til 4 gear motorer (det går fint til vario motorer aka plastik raketternes motorer) :mrgreen:
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Det kan du selvføldig have fat i, det er måske ikke det smarteste sted at gå igang med multi sliberen.. den originale tænding ville jeg gerne beholde eftersom at det måske ikke er det mest optimale.. at få en cdi tænding til at smide 2 gnister er nok ikke det nemmeste? ;)

lyder som et spændene projekt med en hjemmebygged potte.. mener at kreidlerhansen fik nogle ganske udmærkede resutater ud af det på sin kreidler :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"