2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Ang. CDI: :D der skal være en CDI pr. cylinder for at gøre det simpelt
Overvej seriøst at få en kyndig person til at plane topstykkerne og lave en O-rings gang i dem
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

det lyder som det mest fornuftige ja, :D men fik selv et ganske fint resutat på min maxi efter at have fræst det op fra 38mm til 45 mm og planet det så det passede på / til min 45mm cylinder.. håber lidt på at kunne gentage det igen - 2 gange :hihi
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Kunne jeg få dig til at måle deckheight (afstanden fra stempel kant til pakflade med en alm bundpakning
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Ja, selvføldig :) når stemplet og cylinder er monteret, så højden fra stempel toppen op til pakfladen helt ude i kanten? :)

mine 4 cylindere er til sandblæsning lige pt. men får dem snart igen, så skal jeg nok lige få kigget på det :)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Min skumle plan er at barbere af i toppen af cylinderen og lave O-rings gang på topstykkerne - så kan man porte ved at fylde bundpakninger på og sammentidigt øge kompressionen. :mrgreen:
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Det lyder meget smart ;) har også overvejet det,

men er det ikke noget med at det ikke kun er portenes højde der har noget at sige, men også forskellen på dem? den ændres jo ikke med bare bundpakninger... men det har måske så lidt betydning at det er irrelevant ;)

men må lige få kigget på hvad jeg gør når jeg får krumtap og cylindere osv. hjem igen.. kan huske at kreidlerhansen / jesper ekspermenterede med det på hans kreidler- dog ved at " sænke " topstykket ned i cylinderen, men resutatet på rullen bliver vel det samme eftersom at det i princippet er det samme man ændre på- bare på 2 forskellige måder ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Hvis skylle portene i standard cylinderen er placeret sådan at stempel kanten stadig blokerer vejen kan denne fremgang måde hjælpe helt fantastisk, skylle/udstødnings perioder forlænges en del bare ved at løfte cylinderen 1 mm.
Tiden mellem udstødnings porten åbner og skylle portene åbner (blow down) kan man kun (læs: lettest) ændre ved at hæve udstødnings porten, men ikke for meget, der er typisk ca. 7-8 mm mellem dem, ligger skylle portene så stadig for lavt (hvad de jo typisk gør i gl. designs) så er der kun den svære tilbage: høvle af topkanten på skylle portene, dette skal gøres med den største varsomhed/omhyggelighed: balancen aka åbningstidspunkterne for alle skylle porte-par skal matche 100%. Dvs højre hoved port skal åbne på samme tidspunkt som venstre hoved port. Jeg har læst om forsøg med at lave "staggered" engelsk: lagdelte skylle porte designs, men kun i forbindelse med den 3die port (aka bagporten). Skylle fasen er den vigtigste fase af alle delperioder i forbrændingen: der er altid en uforbrændt + en rest gas aka røg, tilbage i cylinderen, der enten ikke bidrager til effekten eller hæmmer 100% genfyldning af cylinderen i indsugnings fasen. Effektpotter (expansions potter) hjælper med dels at returnere uforbrændt gas med et højere tryk end den omgivende atmosfæres tryk (overfyldning), dels at suge forbrændt gas ud og trække ekstra gas gennem karburatoren i udstødningsfasen- dette gør de bedre ved visse omdrejningstal end andre: de er et afstemt system, der på sin vis virker på samme måde som en orgelpipe: den og hele kanalen fra indsugning/karburatoren til baflen (slut-konus) på expansions potten er et afstemt svingningsystem hvor flowet i expansionspotten sker med supersonisk hastighed (hurtigere end lydens hastighed) - det trænede øre kan høre dette og ikke mindst: man mærker dette ved at motoren "pludselig" tager fat, specielt cross udstødninger er fex. indrettet sådan: med nogle meget korte men stejle moment kurver og motoren er her det, der er kaldet "peaky". En karakteristik jeg ikke bryder mig om: jeg havde engang en Suzuki RM125LC, den var skrup hysterisk og jeg opgav at prøve at lege med den: jeg blev kastet af den eller snurrede bar rundt.

Det med at lave nedsænkede topstykker: jeg har skrevet lidt med Hansen om det, men jeg orker ikke mere ad den vej: hvis jeg endelig skulle prøve noget bliver det med færdige og afprøvede off-the-shelf -dele... en dag...så prøver jeg med en vandkølet scooter-type cylinder (det er meget biligere og nemmest!) med en M.F. stor karburator på cylinderen på min racer FS1er (og fortryder sgu´nok beslutningen: det smadrer ret sikkert motoren/gearkassen.. koblingen skal jeg nok få lavet en der kan tage de ca. 16 Hk.. men så har jeg udlevet den ultimative galskab med en FS1 motor)
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Ja okay :D Dejligt med detaljeret forklaring :bravo

nu vi snakker udstødninger og de forskellige design- har du så prøvet den oplagte cross udstødning til fs1? fra protuna.. Min ellers standart men ubegrænsede fs1 ( 5,3 hk opsætning ) kom op og rende stærkere i 3 gear med den oplagte- en den normalt gjorde i 4. gear med den nedlagte skråskårende 5,3èr :shock: :teeth2 gætter på at suzuki rm 125éren havde et noget ligende trækpunkt ;)
den var ikke spicelt hurtig i optræk pga. det ekstremt snævre trækpunkt fordelt ud på 4 gear men den tog satme ved når først den kom der op :mrgreen:

Min plan med udstødninger til RDèren ligger stadig på 2 fuego universal potter.. selvom det måske ikke er helt optilmalt.. hvordan køre din fs1 / iwy med det? har den et højt eller lavt træk område?

plan B kunne evt. være at få fat i 2 ens knæk udstødninger fra scooter / plastik verden af, og så lave dem " lige " - altså fjerne knækket,
mine erfaringer er at der er udmærkede kræfter at hente i så nogle, at deres udforming typisk giver et ret snævert trækpunkt hvilket mest egner sig til variator og konstante motoromdrejninger er jo så det- men tror godt at jeg kan bikse noget fornuftigt sammen :D

lyder fedt med Lc plastik raket cylinderen, kunne være vildt :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Info: Den skråt-skårne potte er ikke en expansions potte og ændrer ikke meget ved karakteristikken som motorens andre parametre definerer, den har ikke som standard potten det "rådne" begrænser rør og er længere og bruger 32mm forrør, det er en myte at større forrør giver mere "skrald", det modsvarer blot mere (hvis noget) det der sker i en expansions potte, 5.3Hk udstødningens forrør er kortere og derfor tillader højere omdrejninger, da første konus (den eneste) kommer tidligere så den suger bedre end den astmatiske standard FS1 potte, bare en 1X5 potte virker bedre og ligner meget den skråt afskårne aka 5.3Hk pottens karakteristik, men til forveksling ligner den jo en lovlig potte.
Update: faktisk ville det være meget bedre at lade den skråt-afskårne pottes for rør starte med ca. halvdelen af et alm 28 mm forrør (aka inden anden bøjning) og svejse det sammen med resten af 5.3HK potten, når dennes første halvdel er skåret af... det kan man passende gøre når 5.3Hk pottens forrør igen er knækket i overgangen mellem potte og rør.
Btw.: NielsFup havde engang prøvet diverse potter, Protunas Boss (Banan potten), den skråt afskårne 5.3Hk og så: YB1 potten, den sidstnævnte er vistnok den han stadig har på sin MC FS1er og er bedst tilfreds med (af disse nævnte). Den har jeg også prøvet... og den virker god og lamer ikke lige så meget.. ligner lidt den forgangne 8.5Hk potte, som nogle få har tilbage....

Protuna potten: jeg er blevet fortalt at den giver en meget "explosiv" effekt, det er en "smal" potte med stejle konusser og sikkert for lille.
Knæk udstødninger er på samme måde: smal-spektrede og beregnet til meget høje omdrejninger aka du´r generelt ikke til gearmotorer
Om "trut hornet" du nævner og som jeg bruger på min Iwy (lidt endnu) du´r til en RD125: det tvivler jeg meget på: den er generelt ALT for lille og giver for stort modtryk aka "kapowww" på din RD125. Jeg ville ikke gøre det.

Info: som en ting jeg lige har funderet over og som jeg mener er vejen at gå: hvis ikke du kan øge antal hk ved at øge antal ccm er der een meget god vej at gå (ud over at anvende de rigtige expansionskamre): at øge kompressionen og udstødnings portens brede (når alt andet er på plads), pris: det slider meget hårdt på krumtap lejer at øge kompressionen og udstødningsportens brede skal ikke være mere end ca. 60% af boringens diameter. Faren for smadrede stempler læs: detonations forårsagede skader vokser kraftigt med voksende kompressionsforhold og kan KUN lade sig gøre med meget nøjagtigt designede squishbands og under anvendelse af bedre toppaknings metode end den gængse kobber pakning, fladerne skal være helt co-planare aka afdrejede og afrettede/slebet sammen.
BMEP er kodeordet- det er styret af motor størrelsen aka antal ccm, dens moment kurves maxima ang. omdrejnings tallet og dens maksimale ydelse- tallet definerer også diameteren på expansions potten, en 2T ligger almindligvist maximalt i intervallet 8.5 - 10 bar og de meget hårdt pumpede ligger helt op imod 12 bar (til sammenligning ligger en "nitro-raket" aka Drag-racer på 80 -100 bar men også mange "diesel bankere" når op på 14 -18 bar når der er turbo+ intercooler monteret).
Ved at ændre BMEP fra 8 til 12 bar vokser belly-diameteren fra ca. 50 mm til ca. 80 mm og den afstemte længde vokser fra 768 mm til 839mm, men vore FS! motorer skal være ret meget voldtunede for at yde en BMEP på 8 bar, den ligger mere i omegnen af 6-7 bar (43mm/39mm bore/stroke, max 11000 omdr/min, 9 HK)
Tændingen SKAL også have omdrejnings styrede tænd-tidspunkter aka avancering.. det hele skal gå op i en højere enhed hvis det skal holde mere end blot til at "tøffe ud af indkørslen..". Der er bare ikke nogen lige og nem vej til højere ydelse og prisen er høj... men det er dælme´sjovt!
Senest rettet af Knud tors 6. feb 2014 13:31, rettet i alt 4 gange.
:mrgreen:
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Kai »

Knud skrev: jeg havde engang en Suzuki RM125LC, den var skrup hysterisk og jeg opgav at prøve at lege med den: jeg blev kastet af den eller snurrede bar rundt.
:hihi Det er bare typisk Suzuki :hihi Især de "gamle" modeller uden regulering på udst.porten/e
Jeg har haft Luftkølet RM80 og 125 og en 250LC "slingshot" Enten hader man dem..eller så klemmer man knæene sammen om tanken og holder ved når den når i trækområdet. Selvom 250'eren havde AETC (Suzukis svar på YPVS) så var den rimelig brutal hvis ikke man var forberedt på den lukkede op for hanen. Helt galt går det hvis ikke man gider servicere systemet når det er slidt.. så flipper den på et splitsekund fra.. ja vel 20-25hk til 50hk når de 3 små guillotiner åbner helt op for udstødningsportene.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

ved godt at den skråskårende ikke har nogen disederet effekt, men det var også bare for at sammenligne med hvad cross potten gjorde ved den stakkels motor ;)

ang. udstødning til rdéren så er fuego potten for bette og for stor modstand, og knæk potten er for stor med for lidt modstand, er der noget du kan anbefale der ligger der imellem der ikke koster 100 euro stk.? har forgæves kigget lidt rundt på nettet hist og her :oops:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Det ultra korte svar er: nix! det kan ikke lade sig gøre, ... det lidt lige som med skat (ikke lille-mor!) betal med et smil (hun... der imod, kan ikke "spise af med så lidt".
Find et par billige sønder-pulede microns (som jeg var heldig at få fat i) og .. smile, smile smile :) :) :) -- eller "roll-your-own"
Du kan prøve at lege lidt med IWT Racing PC programmet og så ellers gå på jagt efter kasserede udstødninger og svejse noget sammen af diverse rør og konusser... det kan kun blive bedre end de standard prut-rør der sidder på den som standard.. en RD125 er godt nok RaceDevelloped anno 1973 med de begrænsninger som Yamaha gav den dengang... igen en hulens masse kompromisser.. men dengang var den "the Shit", der skal noget af en "make-ower" for at bringe den op til "par" med nutidens øjne.. men vær dog så glad for at den er enkel at lave/holde vedlige og ... moderat tuning giver da nemt 5-6 hk oven i de spartanske 18HK det er ski´da også fint.. den kan selvfølgelig tunes til den helt store explosion.. som tidligere nævnt... og så er der jo også muligheden for at finde noget RD200 eller RD350 at sætte på den.. hvis man tør, stellet er sku´te bygget til det.. det til dags dato mest rådne jeg har set er et FS1 stel med en RD350 motor på og det var een har fra DK (nordjylland??) der lavede denne....
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

Okay, jeg må lige se hvad jeg finder ud af når jeg får motoren hjem igen ;) :wink:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

update-

tank og sæde begynder for alvor at ligne noget, jeg har indkøbt 2 brugte Stage6 pro replica udstødninger der så skal svejses om, tilpasses og " rettes " ud ;) krumtappen har lagt ved mekanikeren i 3 uger nu men skulle snart være færdig ( godt vi aftalte pris på forhånd ) sandblæst og påbegyndt portning og polering af cylinder kittende og lidt andet godt ;)

de forskellige meninger af udstødnings valg kan diskuteres, men fik dem billigt så nu prøver jeg med dem i første omgang ! :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

yiiis, så fandt man enlig en person der mener at kunne lave tappen... OG dreje de 1,2 mm der af cylinder toppen så jeg kan hæve skylle kanalerne samt plane og lave O-rings pakning! :D motorcykel værkstedet gav op ang. det med at skifte plejestængerne og midter lejet :oops: pga. manglende spicial værktøj..

det skal nok blive godt! :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Jeg er spændt på at høre, hvordan den yder med de ændre porttider og med de potter du har valgt (nu huskede du vel at notere opførslen inden disse ændringer-- men, der var vel noget med at karburatorerne ikke var helt OK?)
Hvor meget ændrer kompressionsforholdet sig ved ændringerne af topstykket? og... foto, foto og atter foto :hihi
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af Knud »

Check lige denne:
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-RD125- ... 19e93d94cc" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

ang. ydelse så er vi 2.. men ham gutten her har VIRKELIG styr på hvad han laver lyder det til... billeder kommer når han er færdig, han bor i hjørring området af så der er lidt vej ;)

potterne er ikke optimale nej, men de fungere!
kaburatorene har det fint udover de skal dyses op uden det originale filter på.. samt med min lille trimning og polering..

og den er godt nok fin! ;) den skulle ikke køre mange gange rundt om min seng da! :teeth2
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

UPDATE : motoren har idag vært startet op for første gang! og de spinder bare som en lille vild mis på begge cylindere! så det kan jo ikke blive meget bedre! Desværre for mine naboer og andre i nærheden er udstødningerne ikke helt færdige endnu.. så den larmede måske bare en lille smule :teeth2 fri udblæsning direkte fra cylinderne når det er bedst ! ;) ellers er den så småt ved at være samlet igen, der er stadig lidt vej med tanken og sædet men det begynder at ligne noget, spicelle bagudvendte fodvihlere er også ved at være klar, så den er snart klar til første køretur! :thunge
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: 2 stk Yamaha RD 125 DX årg. `78-82 / forvokset FS1

Indlæg af malte39 »

: første per køretuere er overstået med en øm røv og mindre rids på inderlåret... det er ikke nemt når man sidder på stellet og den lige pludslig trækker fra en så man glider ind i sæde beslaget med inder låret :teeth2 haha

sæde, bagbremse, alt i el - retter sagt ALT ud over en fs1 tank sat på med gummi stropper, stel, hjul og motor er overvuderet ;) vægt besparelse når det er bedst.

Den mangler lidt små justeringer i tænding og kaburatorerne, og et par pakninger til udstødningen og sådan lidt, Men i betragtningen af det er der satanedemne spark i den bette pjevert ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"