Side 6 af 9

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: søn 27. apr 2014 14:27
af 12V
Hov, var lige inde og se efter. Det er en S1Pro jeg har :-)

Men de er sku alle lækre de Schubert. Jeg har den i blank sort, overvejede også mat. Men så ser man hver fedtfinger og så er splattede fluer nok nemmere at vaske af på en blank :-)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: søn 27. apr 2014 17:29
af Nikolaj Y
12V skrev:Hov, var lige inde og se efter. Det er en S1Pro jeg har :-)

Men de er sku alle lækre de Schubert. Jeg har den i blank sort, overvejede også mat. Men så ser man hver fedtfinger og så er splattede fluer nok nemmere at vaske af på en blank :-)
Arrh okay :wink: Ja Schuberth er bestemt en lækker hjelm!

Men i dag har jeg udover at kigge på motorcykelhjelme, været ved at rense den udstødning jeg "satte i gang" for et par dage siden. Udstødningen blev fyldt med et halvt kilo kausisk soda (fast form), og derefter blandet med udstødningens samlede volumen af vand på ca. 5 liter :D Da jeg rensende blot den ene udstødning lyver jeg ikke, hvis jeg siger at der nok kom 1 kilo sod og skidt ud til sammen! Det i spanden på billedet er kun en lille del!

Men nu er den anden udstødning "sat over" for at få sammen tur - tror det bliver godt :(y)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: tirs 29. apr 2014 13:05
af Knud
"Brænder" det ikke sammen, når du fylder den faste kaustiske soda og kommer vand i bagefter? (btw.: solid lille træk-vogn der holder i din indkørsel :thunge )

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: tirs 29. apr 2014 15:52
af Nikolaj Y
Knud skrev:"Brænder" det ikke sammen, når du fylder den faste kaustiske soda og kommer vand i bagefter? (btw.: solid lille træk-vogn der holder i din indkørsel :thunge )
Jo det gjorde det første gang da jeg prøvede, da jeg fyldte det i fra toppen. 2. gang fyldte jeg i fra bunden og rystede den bagefter... det virker noget bedre :(y)

Jeps sådan en gammel unimog er noget der virker :(y)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: tirs 29. apr 2014 20:59
af Allan M
Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?

Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: tirs 29. apr 2014 21:13
af Knud
Jeg prøver en lidt anden vej - først: afløbsrens fra Netto (det er sikkert ikke helt så stærk som den blanding du har prøvet) - så får vi at se

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: tirs 29. apr 2014 23:21
af kreidlerhansen
Allan M skrev:Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?

Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
Så kan man jo skære lyddæmperen af og svejse et glat rør på, i stedet = HERLIGT og bilerne skal nok holde afstand, medmindre de har blå blink og vissen humor.

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: ons 30. apr 2014 07:51
af Nikolaj Y
Allan M skrev:Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?

Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
NEJ! :hihi det er bedst at fylde det kaustiske soda i fra den ende som monteres på cylinderen (enden med proppen), og derefter fylde efter med vand fra lyddæmperenden - og så til sidst stoppe begge ender til og ryste til det bliver opløst :D

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: man 26. maj 2014 18:37
af Nikolaj Y
Så er der kommet nye dæk :(y)

Brigdestone BT45

For: 100/80 - 18"
Bag: 110/90 - 18"

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: ons 4. jun 2014 20:00
af Nikolaj Y
Hej igen - så fik jeg endelig fat i en tændingsplade til at justere tændingstidspunktet. Den er rykket 4mm (4 grader), MED uret - hvilket skulle give de 2 ekstra heste på baghjulet, men nu må vi se :mrgreen:

Fremgangsmåden var utrolig nem... 0-punktet skulle fikse lige hvor motorblokkene samles (dette blev sammenligning med hvor den gamle plade sad - og det passede fint), derefter var det blot at rykke den de 4 grader og vupti :(y)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: ons 4. jun 2014 20:54
af strynboen
ser teknisk ud med scala .. :hihi næsten synd at lukke den inde...

:offtopic
min dt 125 har fået flyttet tændings punktet..da jeg skiftede krumtap....monterede en gammel ok luftkølet tap i den vandkølede motor...og nu passer tændingen ikke...det må vel være noten til svinghjulet som er skåret anderledes..da pick up systemet er anderledes på lc motoren...gad vide om jeg kan ændere min ankerplade som du har gjort

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: ons 4. jun 2014 21:05
af Nikolaj Y
strynboen skrev:ser teknisk ud med scala .. :hihi næsten synd at lukke den inde...

:offtopic
min dt 125 har fået flyttet tændings punktet..da jeg skiftede krumtap....monterede en gammel ok luftkølet tap i den vandkølede motor...og nu passer tændingen ikke...det må vel være noten til svinghjulet som er skåret anderledes..da pick up systemet er anderledes på lc motoren...gad vide om jeg kan ændere min ankerplade som du har gjort
Ja købte den af Allam M, her fra forum, til 300 kr - hvilket er en fin pris, hvis det kan yde 2 hk ekstra... jeg kunne også blot have filet i den gamle tændingsplade... men som du selv siger Lars.. det ser lidt blæret ud med scale på :thunge

Jeg ved ikke hvor meget forskel der er på tændingstidspunktet.. men det er vel et forsøg værd??? :)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: fre 13. jun 2014 21:22
af Nikolaj Y
Jeg var i onsdags selv ude og få blæst de sidste dele til rd'en :) Jeg havde hørt om løsningen med tøris-blæsning, som IKKE skader overfladen, men kun fjerner rust, maling, skidt osv - dette skulle selvfølgelig prøves!

Bremseskiver er tørisblæst for at fjerne den sorte maling (hvilket har givet et noget modnere look), fælge er granitblæst, bremsekalibre er granitblæst på forsiden og tørisblæst på bagsiden - synes selv det blev helt godt :(y)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 14. jun 2014 16:16
af malte39
Det ser bare godt ud! :D slet ikke misundelig.. nej da!

hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??

Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde ;) de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov ;)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 14. jun 2014 17:27
af Nikolaj Y
malte39 skrev:Det ser bare godt ud! :D slet ikke misundelig.. nej da!

hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??

Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde ;) de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov ;)
Når de skriver brænder sammen er det når du blander vand med kausisk soda, laver man nærmest en tyk grød som kan sætte sig rimelig godt fast - fandt jeg ud af :hihi men hvis man LANGSOMT hælder kogende vand ned oveni grøden bliver den stille og roligt opløst :(y) :D

Ja dækkene skulle efter signe være rimelig gode - de er i hvert fald meget bedre end de gamle der sad på... jeg tror endda at fordækket var det originale fra fabrikken - hårdt som beton :lol:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 14. jun 2014 18:41
af malte39
Nikolaj Y skrev:
malte39 skrev:Det ser bare godt ud! :D slet ikke misundelig.. nej da!

hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??

Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde ;) de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov ;)
Når de skriver brænder sammen er det når du blander vand med kausisk soda, laver man nærmest en tyk grød som kan sætte sig rimelig godt fast - fandt jeg ud af :hihi men hvis man LANGSOMT hælder kogende vand ned oveni grøden bliver den stille og roligt opløst :(y) :D

Ja dækkene skulle efter signe være rimelig gode - de er i hvert fald meget bedre end de gamle der sad på... jeg tror endda at fordækket var det originale fra fabrikken - hårdt som beton :lol:
Nårre, på den måde ;) haha, kunne godt være at det blev varmt eller så noget. Jeg har også originalt yokohama for dæk på den ene af mine RD125ère.. også rimlig sikker på at det er originalt ud fra udsenet.. fra 1978 :oops: haha ;)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: man 16. jun 2014 19:31
af Nikolaj Y
Fik fat i et sæt relativt billige originale micron udstødninger, som engang i fremtiden evt. skal omforkromes?? hvis pengene er til det... Hmm..
De vejer det halve af de originale, og ser ikke helt så klodsede ud?? Men der mangler flanger som jeg skal have anskaffet mig... og ved eventuel brug så skal karburatorene dyses om.. så nu må vi se :D

Desuden har den ene udstødning været nede og ligge.. kan det mon repareres???

Spøøøød lyd :D " onclick="window.open(this.href);return false;

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 21. jun 2014 19:26
af Nikolaj Y
Udstødningerne er rengjort så godt det nu kunne lade sig gøre - regner stadig med en omforkromning på et tidspunkt! Og der er købt lidt olie til oliedyret :(y)

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 21. jun 2014 19:31
af strynboen
ja olie koster jo ekstra..når de drikker det som sodavand..men der er mange km i 1 liter...men hvad bruger den i bensin+olie pr 100 km...bare for at drille lidt..køre du 5-8 km liter??

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

: lør 21. jun 2014 19:35
af Nikolaj Y
strynboen skrev:ja olie koster jo ekstra..når de drikker det som sodavand..men der er mange km i 1 liter...men hvad bruger den i bensin+olie pr 100 km...bare for at drille lidt..køre du 5-8 km liter??
Den skulle faktisk have forbedret benzinforbrug efter der er kommet O-ringe i topstykket... jeg har hørt fra flere at det skulle øge rækkevidden til omkring 16-18 km/l :hihi