"Ny" motorcykel - RD350..

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Tak alle sammen :D
Og bare rolig Jesper der skal nok komme nogle film, hvor man kan høre den forvoksede knallert arbejde lidt :wink:
Den skal bare vrides i øret, til den går i stykker - det er snart vinter, og du trænger sikkert til noget at lave! :thunge

Mit forslag:

http://www.trinityracing.com/blog/2011/ ... eetah-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er rigtigt - den skal dog liiiige køres til inden det sker :wink:

Men ellers ser jeg denne som en klar konkurrent til den du henviser til " onclick="window.open(this.href);return false; :twisted:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af kreidlerhansen »

Brrrerm-plarp-plop-plop-plop-BWAAAAAAAAAARP!

:teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:Brrrerm-plarp-plop-plop-plop-BWAAAAAAAAAARP!

:teeth2
Lige mine ord :mrgreen:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Knud »

Den lyder temmelig ond! :mrgreen: men hvad er der med de posts ang. dens udstødning det er sgu´ da lie mejet´ med om
den er bow´et eller lige ?
:mrgreen:
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Apropos udstødning... så har jeg i dag modtaget nogle super flotte flanger, til mine micron udstødninger, lavet af jan - er fra forum... tak for hjælpen :(y)
Så mangler jeg bare nogle fjedre - for at kunne teste dem på :P
Vedhæftede filer
DSC_0566-1200.jpg
DSC_0567-1200.jpg
DSC_0563-1200.jpg
DSC_0565-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Schuberth sr1 technology mat sort motorcykelhjelm, den sidste Schuberth havde på lager, og til 2500 kr. under normalpris - det kan man da ikke sige nej til??? :wink:
Vedhæftede filer
IMG_9398-1200.jpg
IMG_9404-1200.jpg
IMG_9400-1200.jpg
IMG_9406-1200.jpg
IMG_9407-1200.jpg
IMG_9396-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af juhl-drengen »

:bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Så er det igen gået lidt tid med at slibe, efter jeg har fået svejst mine lydpotter :(y) De er i rustfrit stål, og i 2mm tykkelse. Designet er noget jeg selv er kommet op med, efter at have kigget rundt på nettet. Den kører meget anderledes med disse micron-udstødninger monteret. Ikke noget særligt bundtræk, men over 6-7000 omdr. så siger det bare røvhul :mrgreen:

Om jeg vil køre med dem fast, ved jeg ikke før de bliver testet på en længere tur (når pladen kommer på). Nu mangler jeg bare at slibe svejsningerne af den anden side, før den også kan blive poleret.

Oooog så har de en feeeeed lyd :wink: :twisted:

I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder:
Vedhæftede filer
DSC_0768-1200.jpg
DSC_0767-1200.jpg
DSC_0820-1200.jpg
DSC_0821-1200.jpg
DSC_0818-1200.jpg
DSC_0859-1200.jpg
DSC_0854-1200.jpg
DSC_0856-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af kreidlerhansen »

Alt under 10.000rpm er tomgang!

Fotos er ikke nok!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:Alt under 10.000rpm er tomgang!

Fotos er ikke nok!!!
Hvordan vil du have en film oploadet?? :D Jeg har et par stykker til at ligge på pc'en :wink:

Kan du forresten hjælpe med et problem... jeg var for 5 min siden lige ud og teste den igen.. og omkring 4-5000 omdr. hakker/sprutter den en del og trækker ikke godt - hvor den først ved omkring de 6-7000 trækker som bare pokker. Hvad kan problemet skyldes? :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:Fotos er ikke nok!!!
Jaja... hr hansen... så får du da din film " onclick="window.open(this.href);return false; :lol:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af kreidlerhansen »

Bah... al det tomgangskørsel er kedeligt! ;)


Hvis den sprutter ved en bestemt stilling på gashåndtaget ved de omdrejninger, er jeg ret sikker på, det er karburatorerne, som leverer lidt skævt.

Spørgsmålet er, om ikke den skal dyses specifikt til Micron-udstødningerne?

Mit umiddelbare bud er, at nålene måske er til den fede side, men jeg ville nok gå i gang med at finde frem til, om der er en specifik indstilling til de udstødninger. Hvis du da ikke allerede har gjort det, og nu bare er i finjusteringsfasen.


Den er jo langt fra så bovlam som en bette knallertmotor, så karburatorbøvl tror jeg ikke, den viser lige så udpenslende, som vi er vant til. Dvs. den nok skal trække sig forbi div. problem-områder, uanset om den går for fed eller for magert.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

MEN magert trækområde område kan brænde stempler..husk det..tror det er bedre den får lidt rigeligt med høj nål..især i starten..og ja potte resonansen trækker forskeligt i prm..så det vil føles som kaburator ..men risikoen for mager er vel den samme??eller..det er vel altid luft/brændstof forholdet som ændres
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:Bah... al det tomgangskørsel er kedeligt! ;)


Hvis den sprutter ved en bestemt stilling på gashåndtaget ved de omdrejninger, er jeg ret sikker på, det er karburatorerne, som leverer lidt skævt.

Spørgsmålet er, om ikke den skal dyses specifikt til Micron-udstødningerne?

Mit umiddelbare bud er, at nålene måske er til den fede side, men jeg ville nok gå i gang med at finde frem til, om der er en specifik indstilling til de udstødninger. Hvis du da ikke allerede har gjort det, og nu bare er i finjusteringsfasen.

Den er jo langt fra så bovlam som en bette knallertmotor, så karburatorbøvl tror jeg ikke, den viser lige så udpenslende, som vi er vant til. Dvs. den nok skal trække sig forbi div. problem-områder, uanset om den går for fed eller for magert.

Jeg må hellere låne en gopro af en ven i ferien - så kan i se hvor den flytter sig lidt :D
Tænker også selv at det kunne være karburatorene... Men jeg har fået at vide: "Micron udstødninger kræver normalt ikke større dyser." Så jeg må hellere tjekke begge karburatorere igennem for fejl... den eneste forskel der er fra før, er udstødningerne + højre karburator har været taget af. Måske der en fejl på den efter den er blevet monteret igen - hmmm? Ellers er der jo muligheden med justering på nålene.

Godt jeg snart har ferie :lol:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:MEN magert trækområde område kan brænde stempler..husk det..tror det er bedre den får lidt rigeligt med høj nål..især i starten..og ja potte resonansen trækker forskeligt i prm..så det vil føles som kaburator ..men risikoen for mager er vel den samme??eller..det er vel altid luft/brændstof forholdet som ændres
Ja det er et godt spørgsmål.... det kan også være at jeg skal have en RD-ekspert på besøg engang for at få den indstillet så det er helt i orden :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hej yde... jeg syntes den lyder 100 perfekt - jeg er vild med den måde den falder ned når du slipper gassen & tomgangen er perfekt hvergang... husk på en motor som din med en litereffekt på ca 200 hk. altid vil lyde noget racer agtig, desuden forstærkes lyden af 4 takt pludring enormt i effektpotterne - du har 2 motorer i een, en ved lave omdrejninger op til ca 6000 omdrejninger og en anden over ca 6000 omdrejninger... det er helt normalt at den kører "urent" ved lovlig motorvejsfart, sådan skal det være !

ta`evt. en snak med steen (twinsport) - hans RD500 skal i nærheden af 150 kmt. før man kan sige at den går " rent " - jeg har ligget bag i ham med temmelig høj fart og hørt den lyd... urent er ikke et grimt ord i denne sammenhæng

ellers ser det helt kanon ud det du laver, faktisk lige lovlig perfekt, men det ved du jo godt selv

hilsen olieklud
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... nu hvor du jo sådan set har hævet kompressionsforholdet en smule ved at fjerne toppakningerne, samt monteret disse unægteligt mere effektive effektpotter, så bør du jo sådan set også give motoren lidt mere at leve af... jeg vil mene at du bør skifte hoveddyserne ud med næste overstørelse ! det vil ikke påvirke det nedre register, ej heller mellem registeret, men vil give lidt mere benzin fra 2/3 gas og op... jeg mener ikke du har nøde at pille ved nålene, ihvertfald ikke i første omgang... de ændringer du har lavet vil jo føre til mere effekt, men det kræver også mere brændstof

din RDèr har vel std. 63 eller 64 hk ??? det skulle ikke undre mig om den nu vil havde mindst 65 hk eller mere - at håbe på 68 - 70 hk er nok lidt optimistisk, men ikke urealistisk

nu skal jeg ikke bestemme over din mc, men var det mig ville jeg geare 1 tand ned på forkædehjulet ift. std. - 6 gear er aligevel et overgear som den ikke kan trække, forstået således at den kan køre lige så stærkt i 5. gear som i 6. gear - ved at geare lidt ned bliver den bare endnu mere ond, du mister intet - derimod vinder du på alle fronter

sådan en motorcykel som din kaster dobbelt så store motorcykler af på småveje hvor høj hastighed aligevel ikke kan lade sig gøre - det er fordi det er en hidsig letvægts 2 takter

hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Tak for input Claus :(y)

Hvis I har en konto på rd-forum så kan I læse den tråd ang. "power-jet karburatorer" som jeg for nylig har oprettet og diskuteret lidt frem og tilbage med :D http://www.yamaha-rd.dk/viewtopic.php?f=4&t=3094" onclick="window.open(this.href);return false;

Men kort fortalt: Dyserne som sidder i karburatorene er end tand større end normale. Men powerjet dysen er stadig den normale... Men hvad er powerjet så? Ja det er sådan mænd et system... eller nærmere et hul som åbnes når spjældet hæves helt på. Der suges dermed ekstra benzin fra bundkaret ind gennem en dyse og op i en slange. Dette er gjort for at hoveddysen kan være mindre - til glæde for lave omdrejninger, og så få noget mere at leve af ved de høje omdrejninger.
Denne dyse er umiddelbart ikke til at skifte, da den sidder presset ind i bundkarret - så disse skal udskiftes. Lige nu venter jeg på svar fra en der vil prøve at bytte fra bundkarret mangen til min, og over til en med større dyser. Hvis det gør en forskel vil jeg i hvert fald tage det op til overvejning :(y)

Min RD er den droslede udgave fra Brasilien - med "kun" 59 hk. Alle begrænsninger skulle dog gerne være fjernet efterhånden (udover bundkarret - hvis man kan kalde det for en drosling). De lidt tidligere modeller havde 63 hk. Så det skulle min også gerne være nået op efterhånden :wink:

Ang. gearing.... ja så er det da værd at overveje... Lige meget hvad så skal jeg ikke ud på en længere tur uden at vide om den kører for mageret... orker ikke flere stempler med hul i toppen :lol:

claus olieklud skrev:ellers ser det helt kanon ud det du laver, faktisk lige lovlig perfekt, men det ved du jo godt selv
hilsen olieklud
Tager jeg som en kompliment :hihi
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Lige lidt flere billeder af mit udstødnings-gejl... efter den anden side er blevet poleret op i dag :D Nu mangler udstødningen bare en gang sandblæsning, og derefter noget varmefast sort maling - så skal det nok blive godt :(y)
Vedhæftede filer
DSC_0870-1200.jpg
DSC_0871-1200.jpg
DSC_0873-1200.jpg
DSC_0882-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... ville det ikke være synd at male de fine potter ? der er da ikke noget der holder bedre end crom & rustfri stål - lidt sølvtøj på kværnen gør da ikke noget

du kan altid male, men aldrig gå tilbage

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"