"Ny" motorcykel - RD350..

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

"Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Nu fik jeg den så hentet.... Yamaha RD350R fra 94', med YPVS og 59 hk. Den blev hentet i Silkeborg, og blev kørt hjem med prøveplader.

Cyklen har snart kørt 37.000 km, men fik en fuld motorrenovering for omkring 500 km siden, med nye stempler, honede cylindre, nye simmerringe, nye pakninger osv. :D

Den har nogle småting, som skal laves bl.a. skal fælgene males + nogle andre småting, den skal have nye dæk, forgaflen skal poleres op og så har kåben en flænge i bunden, som måske skal laves - det er dog ikke sikkert endnu :)
Vedhæftede filer
IMG_7430-1200.jpg
IMG_7431-1200.jpg
IMG_7432-1200.jpg
IMG_7433-1200.jpg
IMG_7434-1200.jpg
IMG_7436-1200.jpg
IMG_7438-1200.jpg
IMG_7439-1200.jpg
IMG_7440-1200.jpg
IMG_7442-1200.jpg
IMG_7447-1200.jpg
IMG_7450-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

den spiser stempler som andre skifter underbukser...men når de køre..er de superfede..der er nok ikke mange tilbage..så en sjælden fugl...lææææker maskine
der er bare acc i sådan en ypvs..med flere hk end min 550..til den halve vægt

må du overhoved køre sådan en muskel bike.... :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:den spiser stempler som andre skifter underbukser...men når de køre..er de superfede..der er nok ikke mange tilbage..så en sjælden fugl...lææææker maskine
der er bare acc i sådan en ypvs..med flere hk end min 550..til den halve vægt

må du overhoved køre sådan en muskel bike....
Haha, ja du har du sikkert ret i :lol:

Den kører super godt - og lyder bare skide godt :mrgreen: Jeg må lige optage en film på et tidspunkt :D

Og ja den har mange hk pr. kg... hvilket gør at jeg faktisk først må køre på den når jeg bliver 22 år... dog regner jeg med at få den droslet (hvis man kan det), og så få den at køre på når jeg bliver 20 :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af dalgaard »

Nostalgi ! Sådan en havde min kammerat som var lidt ældre end mig i 94 imens jeg var 17 ! Kan huske at jeg var meget imponeret af accelerationen og at den var god for lige omkring 200 ! Fik vist lov at prøve et par gange inden jeg selv fik pappet ! Fed maskine
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

dalgaard skrev:Nostalgi ! Sådan en havde min kammerat som var lidt ældre end mig i 94 imens jeg var 17 ! Kan huske at jeg var meget imponeret af accelerationen og at den var god for lige omkring 200 ! Fik vist lov at prøve et par gange inden jeg selv fik pappet ! Fed maskine
Ja det er ren nostalgi, og jeg har ikke prøvet/turde vride håndtaget endnu - hvilket så heller ikke er så smart nye stempler og honede cylindre :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af juhl-drengen »

Nu ved jeg ikke hvor slem revnen er i bunden af kåben Nikolaj

men hvis du ikke ønsker at gøre det store med at lakere hele kåben osv.
så kan rette stedet til du lægge glasfiber i indersiden af kåben på hvor stedet er brudt
pudse det værste af fiberen ned og så give ydersiden hvor revnen er med en hvid lak tusch :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Krelleh »

Tillykke med kværnen.
Har selv overvejet at købe sådan en maskine, synes simpelhen fronten på de ældre RD'er, med dobbelt forlygten er super fede :dust
Mvh. Christian
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nabo Jan »

Tillykke med det nye vidunder det er en fin maskine og årg. 94, så er det vist en Brasilianer :D
Den ser pæn og velholdt ud!
Jeg har haft en årg. 86 (63hk) med Jolly Moto effektpotter og vist lidt ekstra peppet, når jeg startede ved et lyskryds, lidt frisk og ombestemte mig til fuld rulle så var det tungen lige i munden for ikke at forhjulet skulle komme højere op end 30 cm over asfalten :shutup
Vedhæftede filer
P8150047.JPG
P8150047.JPG (169.08 KiB) Vist 14271 gange
P8150048.JPG
P8150048.JPG (166.67 KiB) Vist 14271 gange
P8150049.JPG
P8150049.JPG (164.15 KiB) Vist 14271 gange
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

juhl-drengen:
Ja jeg ved det ikke helt endnu... dog tror jeg det bliver en fuld lakering - jeg skal dog lige have fundet ud af hvad prisen er på sådan noget, hvis det skal gøres af en prof :oops:


Krelleh:
Tror du mener de nye, med dobbelt forlygter? Min er nemlig en af de sidste årgange der blev lavet, de stoppede produktionen helt i 95' :D og det er simpelthen en fantastisk maskine - måske ikke lige til helt nybegyndere, medmindre man er lidt varsom på gassen :wink:

Nabo Jan:
Ja det er det nemlig - nogle skriver at de er i en lidt ringere kvalitet - bl.a. med hensyn til gummi... med umiddelbart kan jeg ikke se noget :whew Den har vist været fint velholdt, men der skal laves nogle småting som jeg også skriver - men så har jeg noget at få vinteren til at gå med :(y)

Den du havde ser nu heller ikke værst ud :what2 ! Og med RD500 sæde (røv)... det ser nu også lidt fedt ud synes jeg :hihi :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af juhl-drengen »

2000 nemt..(plejer det at koste for en forkofanger ved en af de lokale og han er billig) og du skal jo have skaffet stafferinger oveni..

Men FEEED kværn :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

juhl-drengen skrev:2000 nemt..(plejer det at koste for en forkofanger ved en af de lokale og han er billig) og du skal jo have skaffet stafferinger oveni..

Men FEEED kværn :thunge
Ja og så er der arbejdet med glasfiber oveni... og det er jo ikke plastik men glasfiber... og der skal noget specielt maling til, som kan give sig :?

Stafferinger har jeg fundet i England til 500-600 kr for et helt sæt til den :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af juhl-drengen »

Malingen har jeg ikke forstand på..

Mht. glasfiber tror jeg du uden problemer kan lave det selv med et god resultat!
bare husk ikke at lægge fiberne på ydersiden kun indersiden! :)
og til en pris til 50-60 kr kan det vist noget bedre betale sig en hvad en autolaker tager for det! :roll:

mht. lakken skal du vist ikke regne med det er billigt..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

juhl-drengen skrev:Malingen har jeg ikke forstand på..

Mht. glasfiber tror jeg du uden problemer kan lave det selv med et god resultat!
bare husk ikke at lægge fiberne på ydersiden kun indersiden! :)
og til en pris til 50-60 kr kan det vist noget bedre betale sig en hvad en autolaker tager for det! :roll:

mht. lakken skal du vist ikke regne med det er billigt..
Ja nu må jeg lige se tiden an :D den skal ikke ud og køre indenfor mindst 1½ år, så der er god tid :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af juhl-drengen »

Så husk at tømme den for at undgå fremtidige problemer....
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

juhl-drengen skrev:Så husk at tømme den for at undgå fremtidige problemer....
Altså nu bor jeg jo på landet... så at sige den ikke kommer ud og køre - er måske en overdrivelse :teeth2 :shutup :thunge
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

glasfiber er meget nemmere(og bedre) at reppe på..biltema har måtte og poliester.og.topcoat..du kan selv lave et perfekt rep arbejde..og måske forbedre lidt hist og her...men se en bådbygger arbejde først..og få alle fiduserne..ellers bliver det grimt..og holder dårligt..der skal slibes helt i bund til måtten..før repstykkerne pensles/rulles på..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nabo Jan »

Nikolaj Y skrev: Nabo Jan:
Ja det er det nemlig - nogle skriver at de er i en lidt ringere kvalitet - bl.a. med hensyn til gummi... med umiddelbart kan jeg ikke se noget :whew Den har vist været fint velholdt, men der skal laves nogle småting som jeg også skriver - men så har jeg noget at få vinteren til at gå med :(y)

Den du havde ser nu heller ikke værst ud :what2 ! Og med RD500 sæde (røv)... det ser nu også lidt fedt ud synes jeg :hihi :(y)
Den havde også skavanker her og der, de har som regel haft et hårdt liv!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Twinsport »

Hej
strynboen skrev:den spiser stempler som andre skifter underbukser...
Det er en skrøne. Den er mindst lige så holdbar som alt muligt andet. Selvfølgelig kan man tage livet af den, men det kan man også med alt andet, hvis man kører med fuld gas hele tiden. Har selv kørt RD de sidste mange år og det er så absolut én af mine mest fejlfri maskiner..

Billede

Jeg er sikker på at du får meget glæde af den. Personligt ville jeg nok rykke cylindrene af den, for at dobbeltchecke at portene er blevet rejfet i forbindelse med boringen, så den ikke spiser stempelringene.

God fornøjelse med den! Du får svært ved at tørre smilet af, hver eneste gang du triller en tur.

/Steen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Kim B S »

Hej Nikolaj.
Tillykke med den nye tohjuler. :(y) Den er faktisk ret fed, noget federe end MCer i disse årgange plejer at være. :wink: Og jeg ved at den model trækker fra mange, selv noget større maskiner. :D Så jeg tror ikke man særlig tit har brug for at hvride øret max, selv om det nok er fristene at prøve det. :lol: Men lær den endelig godt at kende inden. :wink: Jeg har på fornemmelsen at du får masser af køreglæde på denne maskine. :D :hihi
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

tja så levede skrønerne godt på langeland...jeg kender 3 som startede på disse maskiner..og det var ikke småpenge de ofrede på motore...inden de fik solgt maskinerne ..med tab.
..de højtydene 2 takt maskiner var bare ikke holdbare i forhold til 4 stroke maskiner...som var ofte dobbelt cc for at holde samme hk..for holdbarhedens skyld..
disse maskiner var presset for hårdt i cc/hk forholdet...til at leve længe..det er en kensgerning...de var sjovere den tid de holdt..det er også en del af sandheden..

cross maskiner skifter også stempler pr 20 timer..man kan jo ikke køre "pænt" når hk skal piskes ud af motoren

men nic kan saktens køre i årevis..hvis den virkelig er nyhonet og med nye stempler......men har den nu også det...jeg ville også skille den af...for en sikkerheds skyld...nye simmeringe.lejer pakninger. indsugenings gummier...uden revner.kølvædske..vandpumpe..osv osv....før skaden sker..dert er billigere at forebygge..end købe nyt..når alt er smasket..og også sjovt at kende sin motor indvendig

ellers går det som med dt"eren...før eller senere

jeg elsker kompriløse mc...har selv en med 6 kaburatore...gider ikke kedelige mc...ups har en cb 550..den er vist lidt kedelig..men sjov aligevel..på den langsomme måde

lige et ps..
min mester torben rising. langelands elektro...han købte en rd 350 for 15,000..den holdt en uge..ofrede 15,000 på motoren..over flere gange...og solgte den for 15,000..til sidst.
kawasaki 250"erne var det samme...de døde

ps syntes virkelig det er en god handel..og en sjov og spændene yamaha...det skal der ikke være tvivl om
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"