"Ny" motorcykel - RD350..

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

nå, men så må jeg hellere havde pengene tilbage... jeg syntes også det ser dumt ud med sådan en stænkklap der nærmest bliver slæbt hen over jorden

hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Allan M skrev:Det er forældet!
Loven er (for år tilbage) lavet om, nu er der ingen regel som den du beskriver længere.
Nu er der kun en regel om at "der skal være en skærm over hjulene", og den skærm kan i princippet være sædet.....

Så ingen problemer med din korte skærm dér, der er synet talrige motorcykler med mindre skærme, og vi er en del, som har lavet den samme afkortning på vore RD350´ere, også uden problemer med syn eller politi.
Fedt fedt :(y) så behøver jeg ikke bøvle med det :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Allan M »

claus olieklud skrev:nå, men så må jeg hellere havde pengene tilbage... jeg syntes også det ser dumt ud med sådan en stænkklap der nærmest bliver slæbt hen over jorden

hilsen olieklud
Det får du næppe :thunge
Jeg tog selv kørekort mens reglen gjaldt, og det var jo helt vildt lange bagskærms-forlængere, som sad på f.eks. en Suzuki GS500 for at komme ned under akselhøjde... Kan også godt huske, at der rent faktisk blev udskrevet bøder fra politiets side - de tog sgu reglen alvorligt :crying
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af knallert »

jeg har også den sjove ekstra skærm liggende..som sad på dt 125 orginalt...den blev synet uden..heldivis..

...forstod det var et sikkerheds påbud...for at man ikke kunne blive trukket ind mellem hjul og stel ved uheld....der er jo set mange som er kommet slemt til skade..ved at blive ædt af baghjulet...når man står af..og hjulet griber fat i tøjet..og trækker en ind under stellet/baghjulet..så bliver man jo "rundsavet"...
strynboen på test profil
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Nu det er juleferie har jeg haft lidt tid til at gå og hygge i garagen :(y)

Jeg har bl.a. fået afmonteret motoren, samt renset nogle ting derfra. Jeg var også så heldig at få noget power-wrap i julegave - som selvfølgelig skulle monteres straks :mrgreen:
Vedhæftede filer
IMG_7837-1200.jpg
IMG_7838-1200.jpg
IMG_7839-1200.jpg
IMG_7840-1200.jpg
IMG_7841-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

hvad nu?? var den ikke hoved repp...hvorfor åbne motoren... :?:
wrap af forrørene..det sætter varme længre ud i potterne...nok fint så kan den bedre brænde løbesoden..tror kun det er en fordel på 2 takt..4 taktere bliver nok for varme på udstødnings ventilen..hvis varmen ikke slipper væk i forrøret hurtigt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jammen hr yde skulle bare lige se hvorfor den gik så godt, eller også skulle skyllekanalerne lige poleres !
gad vide hvorfor man kommer det der isoleringsbånd på udstødningen ? jeg ved at man kan gøre det på små oliefyr fx webasto i forbindelse med udstødningsslanger over 2 meter - dette gør man for at undgå kondensvand når omgivelserne er kolde.

jeg tænker at varm udstødningsgas fylder mere end kold og der derved skulle være en effekt i det, men omvendt skal noget af det jo slå tilbage når der er tale om expantionspotte - her er det vel ikke en fordel med højere temperatur ???
måske er det bare for at man ikke får så slemme brandsår hvis man rører ved dem ? måske "klinger" potten mindre ?

hr yde kommer nok med en forklaring

hilsen olieklud
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Kai »

Det holder i teorien temperaturen højere på udstødningsgassen, og der er noget med at trykbølgen bevæger sig hurtigere jo højere gastemperaturen er = det svarer til en lidt kortere resonansvej, igen lig med at motorens trækområde flyttes en anelse op ad.

Til gengæld får det udstødningen til at ruste op på rekordtid.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja jeg tænkte godt at det ville holde på fugten hvis den står udendørs

hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

I har fat i det rigtige :(y) Jeg har skrevet med nogle rd nørder... og de siger at hvis man montere powerwrap vil den få 2 ekstra hk - pga. den forøgede temperatur på udstødningsgasserne :D
Jeg har udenover wrappen sprøjetet noget sealer på, som skulle forhindre dem i at blive rigtig fugte! Jeg tænker også at hvis den bare bliver varmet godt op efter vask - så burde det ikke være det store problem med rust?

Og hvorfor skiller jeg den ad??? :whew Som Claus også siger... for at tjekke hvorfor den kørte så god :teeth2 :(y) Og så skal jeg have monteret O-ring i topstykket. Det vil øge kompressionen - og derved igen forøge hk! Det vil koste omkring 300 kr. at få gjort... og jeg får 2 sæt O-ringe med, hvor jeg alligevel skulle ud og have fat i en ny original toppakning (til 400-500 kr.!)... Det er nemlig kun de originale der holder - alt andet skulle efter signe være ubrugtligt :)
Jeg har også tænkt på at få den optimeret en smule ved skyllekanalerne - hvis jeg kan finde en der kan gøre det for en rimelig pris :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Som tidligere vist havde min nyindkøbte kåbe fået en revne under fragten + nogle af de andre kåbedele havde også lidt småskader. Dette har jeg nu været ved at rette op på.
Jeg har kigget rundt på nettet, og fundet ud af at nogle havde haft held med at opløse legoklodser i acetone, da disse er lavet af samme materiale som kåben. Når acetonen så fordamper bliver massen igen fast, og har nærmest smeltet sig ned i kåbedelen – og lapper dermed revnen! :D

Her er en guide jeg fulgte: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalb ... ___m__lego" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har også været ved at tjekke op på motoren. Cylindrene er blevet malet. Den havde problemet med at kickstarteren – men heldigvis var det fordi den havde været monteret forkert!
Jeg håber på at min ven kan komme i gang med at male delene til den i løbet af ugen.
Vedhæftede filer
IMG_7683-1200.jpg
IMG_7843-1200.jpg
IMG_7845-1200.jpg
IMG_7846-1200.jpg
IMG_7849-1200.jpg
IMG_7850-1200.jpg
IMG_7851-1200.jpg
IMG_7853-1200.jpg
IMG_7854-1200.jpg
IMG_7855-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Jeg fik lige en ny gearskifter hjem i dag :(y) den var godt nok lidt peberet... men den gamle var desværre ret slidt :(
Vedhæftede filer
IMG_7857-1200.jpg
IMG_7858-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

Så er der sket lidt nyt :(y)

Jeg har fået lavet O-ringe i topstykket = højere kompression. Dog for ikke at få for høj kompression er der sat 1mm bundpakning i :D

Mine sorte dele er kommet fra maler, og det er blevet super fint! Jeg nåede lige at smække et par ting på her til aften :D
Vedhæftede filer
IMG_8002-1200.jpg
IMG_8003-1200.jpg
IMG_8004-1200.jpg
IMG_8006-1200.jpg
IMG_8008-1200.jpg
IMG_8010-1200.jpg
IMG_8011-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af claus olieklud »

hej nikolaj... det er en fryd for øjet og se hvor gundig du er med tingene, det bliver super godt !!! jeg kan forstå det er moderne at lave toppakningen om til o-ring, jeg ved alså ikke helt hvorfor fordi alm. toppakninger har da altid virket fint, men det ser helt prof ud med de o-ringe... man må gå ud fra topstykket har været spændt op i tændrørsgevindene og så drejet riller eller hvad ??? det kræver godt nok nogle unormalt nøjagtige tændrørsgevind så måske det er i en cnc maskine topstykket har været opspændt ???
jeg syntes det er et fornuftigt valg at bruge extra tyk bundpakning for at kompensere for manglende toppakning - det giver også et par grader mere åbningstid for skylleporte & udstødningsport = der vandt du nok 2 hk mere end standart, det kan være du også skulle rive hoverdyserne en anelse op

alt ialt skide godt hr yde

hilsen olieklud
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Allan M »

Jeg tror ikke det nødvendigvis er en god ide at hæve cylindrene - af to årsager:

1) du mister den fordel, du netop havde opnået. Squish-band med toppakning er fra fabrikken helt i skoven - det er netop det, som o-ringene retter op på ved at bringe top og stempel tættere på hinanden. Og så giver det en højere kompression, men det er primært squish´en, som er (var) fordelen.

2) når du hæver cylinderen, så ændrer du samtidig på en række parametre, idet alle porte skifter højde, både bundkant og topkant. Det kan være godt - og det kan være skidt..... Under alle omstændigheder bør der regnes på det.

Jeg er ikke den store mekaniker selv, så jeg prøver ikke at kloge mig - blot viderebringe, hvad jeg selv har læst mig til på RD-forumet.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af kreidlerhansen »

Squishafstanden skal bringes ned på den rette afstand. Dvs. det, som Allan er inde på, ikke bare er et spørgsmål om at jokke en tilfældig tykkere bundpakning mellem cylinder/blok.

Det kan meget vel være, du fortsat skal benytte den oprindelige bundpakning.

Jeg kender ikke det anbefalede mål for squishafstanden, så find hellere ud af det. Du kan snildt hente 1-3HK alene ved at trimme squishafstand og optimere kompressionsforholdet.

I øvrigt er jeg af den holdning, at RD350LC ikke ligefrem savner kræfter... :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Nikolaj Y »

claus olieklud skrev:hej nikolaj... det er en fryd for øjet og se hvor gundig du er med tingene, det bliver super godt !!! jeg kan forstå det er moderne at lave toppakningen om til o-ring, jeg ved alså ikke helt hvorfor fordi alm. toppakninger har da altid virket fint, men det ser helt prof ud med de o-ringe... man må gå ud fra topstykket har været spændt op i tændrørsgevindene og så drejet riller eller hvad ??? det kræver godt nok nogle unormalt nøjagtige tændrørsgevind så måske det er i en cnc maskine topstykket har været opspændt ???
jeg syntes det er et fornuftigt valg at bruge extra tyk bundpakning for at kompensere for manglende toppakning - det giver også et par grader mere åbningstid for skylleporte & udstødningsport = der vandt du nok 2 hk mere end standart, det kan være du også skulle rive hoverdyserne en anelse op

alt ialt skide godt hr yde

hilsen olieklud
Tak for det Claus :(y) det er dejligt med lidt ros!.. :mrgreen:

Hmm... jeg ved ikke hvor meget forskel der er mellem O-ringe og alm toppakning... men det skulle i hvert fald give et par ekstra hk! Jeg ved ikke om det er lavet på drejebænk eller hvordan - men jeg synes det er flot arbejde :(y)


Til Allan og Jesper:

Jeg har ikke bare valgt en tilfældig bundpakning... de personer på rd-forumet som har lavet topstykket for mig, har været ved at tjekke hvor meget squish der skulle være... og med 1mm bundpakning ville det virke - da der "spares" 1,1mm når toppakningen fjernes :D Spuish skulle være mellem 1,1 til 1,3mm...
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af kreidlerhansen »

Fedt, der er styr på det! Det ville med overmåde være træls, hvis så stort og gennemført et stykke arbejde skulle sige *PUF*!

Hul i stempeltoppem sviner sår'n! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af Allan M »

Nikolaj Y skrev:Til Allan og Jesper:

Jeg har ikke bare valgt en tilfældig bundpakning... de personer på rd-forumet som har lavet topstykket for mig, har været ved at tjekke hvor meget squish der skulle være... og med 1mm bundpakning ville det virke - da der "spares" 1,1mm når toppakningen fjernes :D Spuish skulle være mellem 1,1 til 1,3mm...
Der er givetvis styr på det så :(y)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Ny" motorcykel - RD350..

Indlæg af strynboen »

hvad med vandkølingen..uden toppakning??? skal der smøres flydne pakning omkring vandkanalerne..går ud fra at begge flader er planslebet for fuldstændig planhed

kan godt forstå du har valgt at købe ny gearskifte kugleled...der er ikke noget mere ireterende end slør i pedalen..jeg købte også nye led til cbx..og drejede bøs til pedalen..så det køre 110%
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"