Ok, men vidste de hvordan den skulle behandles? Havde de forstand på at tolke de advarselssignaler der kom fra motoren? Fandt de nogensinde ud af årsagen til fejlene? Det er jo ikke svært at komme af med pengene, hvis man ikke lærer af sine fejl.strynboen skrev:tja så levede skrønerne godt på langeland...jeg kender 3 som startede på disse maskiner..og det var ikke småpenge de ofrede på motore...inden de fik solgt maskinerne ..med tab.
Du har ret - hvis man forudsætter at der køres med fuld gas altid. Men det udsagn kan du knytte til næsten alle motorkøretøjer. Det har ikke noget med Yamaha'en at gøre.strynboen skrev:..disse maskiner var presset for hårdt i cc/hk forholdet...til at leve længe..det er en kensgerning...de var sjovere den tid de holdt..det er også en del af sandheden..
Og det skal man jo netop ikke med en RD350. Den er faktisk ikke så hysterisk at køre på. Se lige en effekt/moment-kurve her:strynboen skrev:..cross maskiner skifter også stempler pr 20 timer..man kan jo ikke køre "pænt" når hk skal piskes ud af motoren
Han har givetvis heller ikke anet ret eget om, hvad han havde med at gøre. 15.000 kroner i dele, rækker til en komplet ny motor, hvis man blot har blokken.strynboen skrev:..min mester torben rising. langelands elektro...han købte en rd 350 for 15,000..den holdt en uge..ofrede 15,000 på motoren..over flere gange...
Forstå mig ret: Jeg påstår ikke at en RD er problemfri. Slet ikke. Men jeg vil påstå at mange af skrønerne og historierne er opstået, fordi ejerne her været helt blanke ud i basal totakts-kendskab. Det er der set masser af eksempler på. Men at give maskinen skylden, er ikke rimeligt. Den slags mennesker skulle slet ikke have haft en RD fra starten. Hvis de havde købt en GS500 i stedet for, så havde de været mange af problemerne foruden. Gør det en RD350 til en ringere maskine end en GS500? Slet ikke - men den er lettere at køre og sværere at ødelægge, simpelthen fordi der er mere brugsmaskine og mindre ræs i den.
/Steen