suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Indlæg af wolfe »

har købt mig sådan en suzuki gsx 400 fz. fire cylinderet bandit fra 1982

forgaflen trænger til en omgang ny olie, men problemet er det den er monteret med det meget smarte Anti Dive!

har fremskaffet den originale rep. håndbog over forgaflen på sådan en. og kan sagtens få olien ud via en skrue i siden af benet, men når olien skal på igen, er der en skrue i det højre ben i toppen, men det venstre ben hvor anti dive anordningen er monteret er der en blindprop i toppen uden skrue i. og i bogen er det ikke beskrevet nogle steder hvordan man kommer olie i igen. har mål på olie og det hele, og hvordan man skiller ad, bare ikke påfyldning af olie på "anti dive benet"

har søgt på nettet uden held. Så håber der er et klogt hoved her inde som har prøvet noget ligende før. :(y)

Tim C
Tim C
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Indlæg af strynboen »

jeg kender ikke de "moderne" forgafler.
..men har uden held forsøgt at pumpe olien ind gennem aftapnings hullet.(med en smøretryk kande)..det duer ikke...selv om man forsøger at løfte benet...så olien ikke kommer i overtryk...efter at have vasket hele gulvet i atf olie. :sad ..det sprøjtede ud da jeg fjernede den hjemmelavede nippel..måtte jeg tage proppen i toppen..og hælde i på gammeldaws måde..


på heidis suzuki er blændproppen i toppen låst af en næsten usynlig låsering.under plastproppen..man trykker stål proppen lidt ned i røret..så kommer låseringen frem..den luskes op..og så kommer stål proppen op..den har en oring som tætning

(men ved ikke om din er på samme måde)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Indlæg af wolfe »

var også sådan jeg er kommet frem til det skal gøres, mit system er opbygget på fuldstændig samme måde som du beskriver. :(y)

en anden ting har du eksperimenteret med at juster blandingsskruer når der er 4 karburatorer? :shutup

Tim C
Tim C
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Indlæg af strynboen »

jeg drejer dem bare 1,1/2 omgang ud..men det er en honda pd 46 mikuni kaburator
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: suzuki gsx 400f spørgsmål ?

Indlæg af wolfe »

ja oki, tænkte mere om en måde og juster dem på den rigtige måde når der er fire, for på en gammel fs1 er det nemt nok, den er jeg med på. men der er vel ikke andet for end og gøre det samme på en med 4 på, bare dreje alle fire på en gang, må vel give det samme?

Tim C
Tim C
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"