honda

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

det er nok kondens damp..hvis den har været startet mange gange..uden at blive rigtig varm...så ophobes der en masse bensin og vanddamp i olien..det fordamper og ryger ved koldstart...når du har skiftet olie,,og kørt første lange tur..er det væk

her er et klip fra jeg lige havde fået min..der var 2 knækkede stempelringe..og slidt knastkæde..så den raslede lidt..men resten af maskinen var god stand..så det var bare at ordne motoren om vinteren...så var den køreklar..

" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

Det er det garanteret nok :)

Har lige fået en MC donkraft, clips ons og nye gaskabler hjem (kom hjem fra Japan på 2 dage?!). Så nu går jeg i gang med at skille dyret ad og få den sendt til pulverlak forhåbentlig indenfor de næste par uger.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

lige et godt råd..her sidst på vinteren...del dit procjekt op i ting som skal laves ,,,,og ting du gerne vil have forbedret...eks hjul. udstødninger. osv.gem dem til næste vinter..elsystem..det kan være farligt(tidsrøvende) at rive alt af..og tro man kan hækle et kostum lednings net sammen på en weekend...DET kan man ikke..

det er alså sikrest at beholde det gamle system eks,, er styrkontakter meget komplekst at genskabe..
det er bedst at lappe det gamle og køre første seson som standart...der kommer masser af andre udfordringer første seson...helt andre ting,,som man ikke har drømt om..bare at skifte forlygte og få en masse ledninger stoppet derind er problematisk

kaburatore baghjuls tromle bremse..elsystem forbremse. stator i ladesystem og brændte ledninger.er noget af det vigtigeste..inden foråret kommer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Hvor skal ånde slange føres hen. Den gik i det gamle luftfilter. Men er det original.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

ja den føres ned i bunden af luftfilter kassen..når motoren køre,,vil vaccummet i luftfilteret suge dampene ud af motoren..
men på min kommer der ingen damp/olie ud..så har bare slangen stukket ned bag motoren...men en slidt motor vil spøtte sort skidt ud..så der er det nok en fordel at have slangen på..
det oprindelige system samler olie spild op i bunden af filter kassen..så det kunne tappes af i en studs i bunden...men det har aldrig virket ordenligt..der er en rist og insats i bunden af filteret som skulle opfange og kondensere oliedampene...men dampene gik i stedet op i papir filteret og stoppede dem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"