honda

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

honda

Indlæg af Thomas A »

Her er lidt billeder som lovet. Jeg har lavet en dele el arbejde på den. Som det kan kan ses på alle de kronmuffer..
Vedhæftede filer
P1090549.JPG
P1090549.JPG (160.64 KiB) Vist 18031 gange
P1090551.JPG
P1090551.JPG (157.96 KiB) Vist 18031 gange
P1090552.JPG
P1090552.JPG (157.94 KiB) Vist 18031 gange
P1090553.JPG
P1090553.JPG (171.12 KiB) Vist 18031 gange
P1090554.JPG
P1090554.JPG (169.88 KiB) Vist 18031 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

den ser fin ud..med den rigtige 4 i 4 udstødning..og sædet ser meget bedre ud end mit kopi sæde..det er en 500 af den sene model..som deler alle dele med 550..
alle fordelene med den stærkere kobling..de blev kun solgt i nord europa i den model..amerikanerne er meget misundelige på netop denne 500 model..da de ikke fik den

men tjek sohc 4 forum..jeg har en bygge tråd på viking engelsk
din kaburator ser anderledes ud end min..mener ellers at 77 og 78 har samme..men måske din har nogle gamle modeller skruet på..det tjekker jeg lige mener de hedder pd 45


http://forums.sohc4.net/index.php?topic=60973.0;nowap" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Okay L ars. Du ved godt nok meget :(y) Der står også honda 550 på udstødingeren.
Men tror du så ikke også at luftfilter vil passe fra 550.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

ja det er helt magen til..men ved ikke med k modeller og f modeller..der er små forskelle,,bla udstødning og kickstarter. og baghjuls nav...men mon ikke fillter huset er ens..selv om kaburanaderne er forskelige

var det start relæ det gule der lå i bunken....et fra en kina atv kan fint bruges..de kostrer vel 50 kroner
Vedhæftede filer
honda med den nye 78 patina tank.jpg
honda med den nye 78 patina tank.jpg (88.94 KiB) Vist 17913 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Nej det relæn var sæt til hornet. Med der stod faktisk made in japan på den. Men den fyldte godt nok meget inde i lygtehuset. Den er virkelig flot din honda Lars.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

her er et kort klip
" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

her er en luftfilter kasse..der mangler dog de gummi rør til kabu
http://www.ebay.de/itm/Honda-CB-500-Fou ... 20ce976ed4" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Mange tak Lars. Men jeg har snakket med en mc hugger. som mente at han havde en til at ligge. Så jeg afventer lige svar fra ham.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

fint..men så har du da en pris ide om hvad de handles til...eller forsøges at sælges til..det er jo ikke sikkert den sælges til prisen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Nå jeg fik snakker med ophuggeren. Men Luftfilternekassen var ødelagt hmm. :(n). Så det bilver nok en fra ebay. Honda ha været lidt svær at starte. Men så opdage jeg at gnisten sprang fra tændrørshætten over på topstykket. Så der komme 4 nye hætter på. Nøje det hjælp man skal bare kigge på knappen til selvstarten og den springer igen :thunge
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

Fed cykel! :) Har selv lige købt en Honda CB 500 K3 fra 1978 med 550 motor.. Den er jeg ved at gøre klar til syn (nye dæk m.m). Efter det er planen at jeg vil ombygge den til en cafe racer.

Hvor handler i dele henne her i Danmark? Synes ikke jeg har fundet mange forhandlere.. Jeg har købt de fleste dele på Ebay, men det kunne være fint med en dansk forhandler.

Ang. karburatorer, så har jeg samme model på min.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

jeg køber en del dele fra cms.nl..og dax erik ..og e bay .......de tyskerne har masser af dele
det er en svaghed..især de billige u orginale tændspoler giver overgang i vådt/tåget vejr..de orginale har også til lidt svært ved fugtighed..jeg køre aldrig på min 550 i regn..den køre kun på 2-3 cylendre i regn..
er det den 500 fra gul/gratis..der er den rigtige motor på den...dén nye type 5oo motor ,magen til 550..

jeg har fundet ret billige dæk på nettet mener de kostede ca 600 stykket
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

strynboen skrev:jeg køber en del dele fra cms.nl..og dax erik ..og e bay .......de tyskerne har masser af dele
det er en svaghed..især de billige u orginale tændspoler giver overgang i vådt/tåget vejr..de orginale har også til lidt svært ved fugtighed..jeg køre aldrig på min 550 i regn..den køre kun på 2-3 cylendre i regn..
er det den 500 fra gul/gratis..der er den rigtige motor på den...dén nye type 5oo motor ,magen til 550..

jeg har fundet ret billige dæk på nettet mener de kostede ca 600 stykket
Hej

Ja den er fra gul og gratis.. En blå sag. Men der sidder 550 motor på.

Dæk har jeg købt online til omkring 1300 kr for begge. Har lige fået ny o-ring hjem til benzinhanen da den drypper. Skal også have kigget på svømmeren i enten karburator 3 eller 4 da en af dem drypper har jeg en formodning om.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

tjek lige cylender blokken..der står cc det er trykt i støbningen..hvis det er den samme maskine..som jeg ringede på for 2 år siden..vi havde en snak..hvor jeg fortalte at 500 havde koblingssnegl og 550 havde mekanismen i selve koblings dækslet..sælger har så måske skrevet at hans motor var en 550. fordi vi havde talt sammen..senere opdagede jeg at der var solgt en hybrid model i nord europa..hvor honda har brugt en 550 bund og 500 cylendre..så din kan være helt orginal..med mindre det ikke er samme maskine...

kaburatore der drypper..er typisk honda..der er altid reglen at slukke bensinen,,,før man drejer nøglen...der er 3 muligheder..et flækket stigrør i bundkarret...et utæt sæde i aftapnings skruen..en utæt nåleventil(tit pga fin rust i tanken)...og så lige en ekstra...at flyderen er forkert justeret.
..mine har været tætte de sidste års tid..men den første sommer..den kom på vejen..efter reno..var der flere gange de drillede..
jeg ville ikke bruge en masse penge på nye nåleventiler...men bare rense det hele og justere flydrenes højde

hvis du får de orginale dele til overs i cafe byggeriet..er jeg altid intr i sæde og sidedæksler..blinklys...osv...og andre dele ..men du gemmer dem måske til at kunne føre den tilbage til orginal stand
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

strynboen skrev:tjek lige cylender blokken..der står cc det er trykt i støbningen..hvis det er den samme maskine..som jeg ringede på for 2 år siden..vi havde en snak..hvor jeg fortalte at 500 havde koblingssnegl og 550 havde mekanismen i selve koblings dækslet..sælger har så måske skrevet at hans motor var en 550. fordi vi havde talt sammen..senere opdagede jeg at der var solgt en hybrid model i nord europa..hvor honda har brugt en 550 bund og 500 cylendre..så din kan være helt orginal..med mindre det ikke er samme maskine...

kaburatore der drypper..er typisk honda..der er altid reglen at slukke bensinen,,,før man drejer nøglen...der er 3 muligheder..et flækket stigrør i bundkarret...et utæt sæde i aftapnings skruen..en utæt nåleventil(tit pga fin rust i tanken)...og så lige en ekstra...at flyderen er forkert justeret.
..mine har været tætte de sidste års tid..men den første sommer..den kom på vejen..efter reno..var der flere gange de drillede..
jeg ville ikke bruge en masse penge på nye nåleventiler...men bare rense det hele og justere flydrenes højde

hvis du får de orginale dele til overs i cafe byggeriet..er jeg altid intr i sæde og sidedæksler..blinklys...osv...og andre dele ..men du gemmer dem måske til at kunne føre den tilbage til orginal stand
Der står 544 cc på cylinderen, så jeg tror at motoren er udskiftet engang :-) Men det gør nu ikke noget for mit vedkommende..

Har du nogle dele til at ligge som du skal af med?

Ang. mine dele, så er det ikke planen at de skal sælges da jeg gerne vil kunne bringe den tilbage til org. stand hvis nødvendigt. Men jeg har da en bagagebære, topboks og vindskjold hvis det er noget?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

det gør mig glad at du gemmer delene..så der er mulighed for at føre den tilbage..
.jeg har en bagage bære..og en windjammer..til min...så mangler entelig bare nogle lækre side boxe for at lave en tourings maskine...men bruger den som gademaskine..har min cbx hvis jeg skal på længre ture...
men regner med at min cb 500t skal være en mild cafe..den er lækker som den er..men sædet og side dækslerne,,og styret ..og udstødningerne skal udskiftes..så skal lige have lavet et cafe sæt..men ikke mere end den hurtigt kan bringes tilbage til orginal...

den er i god stand..har lige skifter stempel i bremse caliberen..og ordnet forgaffel med tætninger og ny olie..så den er klar til syn..skal lige have et nyt batteri..
Vedhæftede filer
cb 500 t før reno 2.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Thomas A »

Hmm. Jeg ville lige starte honda her i aften. men så vil den ikke :what2 . Hvilke tændrør bruger du Lars.?
Den tænder ikke på nr2 cylinder. Jeg tror også den drunker selv rimlig hurtigt.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

Jeg fyrede også op i min i går og den kørte kun på 2 cylindere (2 og 4). Men jeg havde ingen tank på, så det var kun lidt benzin i slangerne, så jeg tror måske ikke der har været benzin nok til at fylde de andre karburatorer op. Der kommer i hvert fald gnist ved alle fire cylindre. Og jeg mener bestemt den kørte på alle fire da jeg købte den for et par uger siden, så håber og tror på at det løser sig selv når jeg får en ny tæt tank på.

Ang. stand, så er min egentlig også i OK stand. Der er sådan set ikke noget galt med gevind, stel eller noget i den stil. Men man kan godt se at det er en gammel dame og at der har været skruet i den før (nye "forkerte" bolte osv.). Ledningsnettet skal jeg også have kigget på da det er lidt suspekt. Derfor vil jeg lave en mindre renovering samt en lettere cafe ombygning (dog uden at ødelægge noget).
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af strynboen »

hej bruger standart tændrør ngk ..men er holdt op med at sætte nye i mine motor renoveringer..de dør nogle gange i første forsøg..så har bare et par ekstra i værktøjs posen
de bliver lige glasblæst..og tjekket med megger for overgang...de er ikke for stabile..så køb så i har nogle ekstra...alle fabrikater er alle lige dårlige/gode...så tjek taivansen de har dem..

type ngk D-7ES..
type ND-nippon denso..X-22ES..

tændspolerne deles mellem cyll 1 og 4..bruger en tændspole og platin sæt...cyll 2og3 det andet sæt..de køre vast kick..så den gnister for hver omgang...

en tank fra en cb 500 t..er en lækker cafe tank...ellers har jeg en ekstra 550 tank..hvis du mangler...den skal bare have en ekstra grundig rens..måske med syre..

men var det ikke din bensin hane der var problemet
Vedhæftede filer
guld tank -250.jpg
guld tank -250.jpg (35.77 KiB) Vist 17566 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlæg af Glaede »

Jo troede det var pakningen ved hanen, men det viste sig at der var en lille hul :( Surt.. Men har i dag besluttet at jeg giver den hele turen nu. Gider ikke halve løsninger, så jeg starter med at splitte det hele ad i morgen og så vil jeg have pulverlakeret stel, bagsvinger, fælge osv. Så nu piller jeg pladen af den da jeg ellers skal syne i næste uge hvilket jeg ikke kan nå, så nu ryger pladen af og så kan jeg bedre gå og hygge mig med at sætte den i stand :-)

I øvrigt, så fik jeg startet den op i dag og nu kører den på alle fire efter der er kommet nok benzin på.. Men jeg bemærkede at den røg bagerste fra motoren? Omkring der hvor nogle slanger fra karburatoren kommer ud og et dræn eller sådan noget oppe fra luftfilter boksen.. Den røg en hel del, som om noget væske blev varmt eller lignende. Har du en idé til hvad det kan være?
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"