honda

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: honda

Indlægaf strynboen » fre 22. feb 2013 17:15

det er nok kondens damp..hvis den har været startet mange gange..uden at blive rigtig varm...så ophobes der en masse bensin og vanddamp i olien..det fordamper og ryger ved koldstart...når du har skiftet olie,,og kørt første lange tur..er det væk

her er et klip fra jeg lige havde fået min..der var 2 knækkede stempelringe..og slidt knastkæde..så den raslede lidt..men resten af maskinen var god stand..så det var bare at ordne motoren om vinteren...så var den køreklar..

https://www.youtube.com/watch?v=qURw6wJzqnA
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: honda

Indlægaf Glaede » lør 23. feb 2013 11:30

Det er det garanteret nok :)

Har lige fået en MC donkraft, clips ons og nye gaskabler hjem (kom hjem fra Japan på 2 dage?!). Så nu går jeg i gang med at skille dyret ad og få den sendt til pulverlak forhåbentlig indenfor de næste par uger.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: honda

Indlægaf strynboen » lør 23. feb 2013 11:56

lige et godt råd..her sidst på vinteren...del dit procjekt op i ting som skal laves ,,,,og ting du gerne vil have forbedret...eks hjul. udstødninger. osv.gem dem til næste vinter..elsystem..det kan være farligt(tidsrøvende) at rive alt af..og tro man kan hækle et kostum lednings net sammen på en weekend...DET kan man ikke..

det er alså sikrest at beholde det gamle system eks,, er styrkontakter meget komplekst at genskabe..
det er bedst at lappe det gamle og køre første seson som standart...der kommer masser af andre udfordringer første seson...helt andre ting,,som man ikke har drømt om..bare at skifte forlygte og få en masse ledninger stoppet derind er problematisk

kaburatore baghjuls tromle bremse..elsystem forbremse. stator i ladesystem og brændte ledninger.er noget af det vigtigeste..inden foråret kommer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05

Re: honda

Indlægaf Thomas A » lør 23. feb 2013 15:44

Hvor skal ånde slange føres hen. Den gik i det gamle luftfilter. Men er det original.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: honda

Indlægaf strynboen » søn 24. feb 2013 15:10

ja den føres ned i bunden af luftfilter kassen..når motoren køre,,vil vaccummet i luftfilteret suge dampene ud af motoren..
men på min kommer der ingen damp/olie ud..så har bare slangen stukket ned bag motoren...men en slidt motor vil spøtte sort skidt ud..så der er det nok en fordel at have slangen på..
det oprindelige system samler olie spild op i bunden af filter kassen..så det kunne tappes af i en studs i bunden...men det har aldrig virket ordenligt..der er en rist og insats i bunden af filteret som skulle opfange og kondensere oliedampene...men dampene gik i stedet op i papir filteret og stoppede dem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen


Tilbage til "Motorcykler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron