Teknisk spørgsmål om CDI box

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Michael »

Hej
Jeg ved godt at det er et knallertforum, men jeg prøver herinde fordi vi tidligere har behandlet komplexe problemer. Så Please help.
Jeg har et problem med min kones Kawasaki GPZ 600
Når jeg starter den går den fint. Efter ca 2 min går den ud og jeg kan ikke starte den før jeg tager stikket ud af CDIén og sætter det igen, mens jeg kører med stateren. ( Jeg ved godt at det ikke er så smart, men det er den eneste måde den starter på ). Så går den lidt igen (et par minutter) så går den ud igen. Når den så har gjort dette ca 5-8 gange. Så kører den fint resten af turen og fenomenet opstår ikke igen de næste 2 timer. Næste dagnår den skal starte er det det samme igen. Jeg har målt på mine pickupper. De ser ok ud- både som kold og varm. De er også stellet ok. Det skal siges at det er en cykkel der kun kører ca 300 km om året. Så den bliver ikke rørt så tit. Er der noget om at der er nogle kondensatorer inde i CDIén der kan blive trætte-Giver det udslag i ovennævte problem. En ny box er jo røvdyr. Hvad kan det være. Hvad er det der sker når jeg trækker stikket ud og montere det igen. Hvis det var en løs forbindelse ville det jo også forerkomme på resten af turen. HJÆÆÆÆLP :crying
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Kai »

Inden du starter den næste gang så prøv at lune CDI boksen lidt op med hårtørreren, og se om problemet er væk.

Det kan være alt lige fra døde lytter til cpu eller ram der fejler når den er kold.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Morten - Webmaster »

HVIS cdi'en skal skiftes så kan du overveje at købe en billigere programmerbar fra ignitech, de ved altså hvad de laver :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Michael »

Kai skrev:ignitech
Hej Tak for hurtigt svar. :(y)
Du skrev:Det kan være alt lige fra døde lytter til cpu eller ram der fejler når den er kold.
Jeg har lige tre spørgsmål. (Jeg ved ikke så meget om "Finelektronik" :hihi)
De der lytter, er det noget man kan skifte?
Vil du mene man kan reparere den.
Hvad er det der sker når jeg trækker stikket ud og sætter det i igen og den så tænder igen.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Michael »

Morten - Webmaster skrev:HVIS cdi'en skal skiftes så kan du overveje at købe en billigere programmerbar fra ignitech, de ved altså hvad de laver :(y)
Hej Morten
Tak for hurtigt svar.
Jeg prøver at søge på ignitech.

Og så vil jeg prøve at varme boxen op næste gang som Kai har beskrevet.
I skal nok høre nærmere :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af strynboen »

du er helt sikker på det ikke er støtteben kontakten..som hænger lidt...eller er overgang i..den bryder også tændingen..men burde ikke gøre vrøvl når frigear indikatoren overstyre den
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Nabo Jan »

Jeg havde computer problemer på min Toyota Corola, problemet var et dårligt batteri, hver gang jeg havde taget strømmen fra var der ingen problemer men så kom det igen.
Efter nyt batteri var der ingen problemer mere :D
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Kai »

Michael skrev:
Jeg har lige tre spørgsmål. (Jeg ved ikke så meget om "Finelektronik" :hihi)
De der lytter, er det noget man kan skifte?
Vil du mene man kan reparere den.
Hvad er det der sker når jeg trækker stikket ud og sætter det i igen og den så tænder igen.
Hvis den kan skilles ad så kan de muligvis også skiftes, det kommer an på om hele printet er pladret til i lak så er det nemlig noget rigtig lort at reppe på.
Nu kender jeg ikke CDI boksen på sådan en Kawasaki, men den indeholder sikkert en dc-dc converter (12v til.. ~200v) og cpu og en rom eller ram kreds til tændingskurve osv. Hvis den går død i programmet, eller der er en ind/udgang der hænger eller hvad det nu kan være, så svarer det lidt til at reboote computeren når du hiver stikkene af.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Teknisk spørgsmål om CDI box

Indlæg af Michael »

Hej
Så er der lidt feed-back på jeres gode råd.
60C i 20 minutter i ovnen. På med CDIén. Hmmm så kørte den perfekt.
Tak for hjælpen. Men jeg kunne godt tænke mig at jeg ikke skulle bruge en ovn hver gang.
Hvad vil være mest sansynligt man skal skifte.?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"