Endnu en baby til min samling.

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af juhl-drengen »

bare lige for at forsvare mig jeg mente yamasakien er godkendt til 90 men havde hørt den kunne køre 120.. OG at cobraen kunne køre mere end den var godkendt til. altså ikke nødvendigvis at cobraen kunne køre 120 (kunne bare ikke huske hvad den var godkendt til og hvad den kunne køre)
:)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:bare lige for at forsvare mig jeg mente yamasakien er godkendt til 90 men havde hørt den kunne køre 120.. OG at cobraen kunne køre mere end den var godkendt til. altså ikke nødvendigvis at cobraen kunne køre 120 (kunne bare ikke huske hvad den var godkendt til og hvad den kunne køre)
:)
Og vi andre har i åresvis hørt på, at FS1 render 120-130km/t med Protunas 12.8HK cylinder og Boss-udstødning, og at Kreidleren så let som ingenting kan komme til at rende 150km/t...

Lige hvad knallerthastigheder angår, kan man som oftest gå ud fra, det er løgn og latin, når det beskrives som 'let nok at køre over 100km/t'.
Skulle Yamasakien rende ret meget over 100km/t, skal den op omkring de 13-15HK og geares tungere. Den tungere gearing går sikkert an med 60kg fører, som ligger ind over tanken, men hvem gider lige dét hele tiden? ;)

Historier er historier - bidrag med egne erfaringer, i stedet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Per »

Jeg har også skrevet til Morten, at det jo blot var en nem afhentning for ham :lol:
Havde den stået på denne side af Storebeælt, så havde jeg hentet den i stedet for den blå RS 125 :D
Mvh Per.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Og vi andre har i åresvis hørt på, at FS1 render 120-130km/t med Protunas 12.8HK cylinder og Boss-udstødning, og at Kreidleren så let som ingenting kan komme til at rende 150km/t...

Lige hvad knallerthastigheder angår, kan man som oftest gå ud fra, det er løgn og latin, når det beskrives som 'let nok at køre over 100km/t'.
Skulle Yamasakien rende ret meget over 100km/t, skal den op omkring de 13-15HK og geares tungere. Den tungere gearing går sikkert an med 60kg fører, som ligger ind over tanken, men hvem gider lige dét hele tiden? ;)

Historier er historier - bidrag med egne erfaringer, i stedet.
Præcis, nogen gange bliver man træt i ansigtet når folk kommer over til een ved bageren søndag morgen og skal fortælle om deres Yamaha som, præcis som du skriver, "gik 120 med 12.8 HK tunsæt købt i tyskland.

BVVAAAAAADDDDD :thunge HOLD NU OP !!! men jeg nikker som regel bare og siger at det kan man ikke, realistisk er 85-90 grænsen idag som dengang.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af juhl-drengen »

haha nu er det jo ikke ligefrem nemt for en 16. årig at komme med erfaringer hvad en lille mc kan køre og ikke kan køre :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af kreidlerhansen »

Nej, der er ingen grund til at blande sig med ufunderet fakta og tredjehåndsoplysninger. :)

Lars >> Pletskud med både stavning og kontekst! ;)

Morten >> Af uforklarlige årsager har nær alle ældre, alkoholiserede herrer haft eller kendt til en Kreidler med 26HK vandkølet motor, som gik 210km/t på toppen.
For at sætte den påstand i relief, kan jeg afsløre at hollænderne Big Boss Race er overstået. Alle motorer er fra 74-91cc og den heftigste ligger i nærheden af 24HK og vinderen blev målt til 170km/t! Tredjepladsen gik til Luc Foekema, som oplevede stemplet sætte sig ved 164km/t. :P

Men der er NÆPPE 30-40km/t gemt i de sidste par hestekræfter, og slet ikke i en væsentligt mere momentsvag 50cc motor!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af strynboen »

jeg edit"ere lige..har trukket mit indlæg..for ikke at støde nogen..kom i tanke om det gamle forum råd...skriv positivt...eller skriv ikke..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af olebole »

:wink: Ja ! Lars :(y) Det vil jeg lige demonstrere !!
Hej ! Per :D Den ser godt nok meget velholdt ud ! Jeg har også tit søgt på små yamaha mcèr Men de fleste har haft et hårdt liv bla. som vinter køretøj :? Det er vist ikke tilfældet her !! Mvh. Ole :thunge
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af kreidlerhansen »

Heh... Ja, ups fra undertegnede. :oops: Emnet gik da lige over gevind, men alt til trods håber jeg Juhldrengen kan overleve et par sure opstød. ;)

Og beklager OT. Stop mig dog for pokker!!! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af juhl-drengen »

stoppe dig ? arg selv en bil har en hvis bremselængde :thunge og jeg klarer den skam :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Guess who »

Så er der kommet plader på Per's tidligere baby, som efter en lille byttehandel er havnet i Yamahaland.

Efter koblingskablet blev masseret og smurt, slap den perfekt igen. Samme omgang skal forbremsekablet ha'.

Ellers er den nysynet og godkendt uden fejl og mangler.
MEEEEN!!! De grinede i synshallen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Det kunne man da ikke kalde en MC og så lå gearne jo helt forkert og den var langsom osv...

Ja, ja, stolt og nysynet kom den ind i bilen igen - men på den første prøvetur må jeg jo give manden ret! Den er svær og drive over de 75km/t med en voksen mand ovenpå i det danske sommervejr ( Læs: Blæsevejr! )
4gear er nærmest overdrive, hvor den ikke trækker,men bare falder i fart. Kunne jo være rart den kunne følge normal landevejstrafik :roll:

Skrev lidt med den anden ejer af dette køretøj, som oplyste at han havde skiftet platiner, da de originale var brændt af. Han havde været nærrig og købt et sæt som passede på en fs1 50ccm - det var gået MEGET ud over trækkraften og han foreslog de originale... Jeg har søgt flere steder, men intet reservedelsnr er at finde - spørgsmålet er også om det vil hjælpe på topfarten.. Men hvis knasten på platinerne er mindre på dem til en FS150ccm har det måske en indflydelse..

Nogen der har erfaringer med disse motorer?

Mvh
Benny
Vedhæftede filer
IMG_4163.JPG
IMG_4163.JPG (115.83 KiB) Vist 15556 gange
IMG_4164.JPG
IMG_4164.JPG (119.08 KiB) Vist 15556 gange
IMG_4165.JPG
IMG_4165.JPG (116.19 KiB) Vist 15556 gange
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Per »

Storttillykke, Benny :(y) :tuba
Dejligt at se den køreklar igen.
Jeg kan oplyse, at reservedelsnummeret på platinerne til sådan en er: 481-81321-M0.
Jeg husker også fra min Yamahatid, at ved omkring de 10.000 km. gav det en del mere trækkraft at brænde udstødningen ud. Det foregik ved, at jeg fjernede fløjten og forrøret, og med en gasbrænder samt trykluft blæste ild og luft igennem potten. Når der så kom godt brand i potten, så kunne jeg fjerne gasbrænderen og ellers bare blæse luft igennem, til der ikke kom mere røg ud :lol: :lol: :lol:
Mvh Per.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Guess who »

Hej Per
Tak for det, jeg vender tilbage når den runder 100km/t evt med en anden udstødning
:lol:
Mvh
Benny
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Per »

Guess who skrev:Hej Per
Tak for det, jeg vender tilbage når den runder 100km/t evt med en anden udstødning
:lol:
Mvh
Benny
Det burde kunne lade sig gøre. Ellers må du tune den lidt :lol:
Mvh Per.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Jensmc »

Der er noget, der har undret mig gennem årene fra den kom på markedet.
Hvad betyder "De Luxe" mærket på dækslet? Eller rettere. Hvad står det for?
Jeg har virket lagt knolden i blød. Uden at finde noget svar.
Ellers skal maskinen tages for det, den er. Og som sådan, er det en meget fin maskine.
Når man sammenligner med FS1, kan man måske bedre forstå FS1`s manglende trækkraft og tophastighed.
Held og lykke med den.
Jeg giver en kasse øl den dag, du kan fremvise en bødeforlæg fra en landevej med begrænsning på 80km/t. :(y)
Forseelsen skal naturligvis være begået på YB100 De Luxe! :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Lars J »

YB100 platiner kan du få her http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-YB100- ... 33834af7dc" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af Guess who »

Ja, men har fundet et sæt i original pose
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af the eagle »

mojn benny jeg har lige fået den samme som din :lol: den ligner din på en prik . men nu er den begyndt at brænde tændrør af :( ind til nu har den brændt 4 styks efter en lille snak med per i dag :D har jeg skiftet til nyt bat og ensretter og kigget alle ledninger efter og sat nyt tændrør i igen . men nej den gjore det igen har du en ide om hvad det kan være :whew
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Endnu en baby til min samling.

Indlæg af the eagle »

mojn igen så køre den :lol: efter at jeg har haft skildt alle ledninger af og givet kontakt sprey så køre den yes og den går bare godt . per H mener den er tunet med alle de omdr den kan tage :hihi men jeg tager lige en tur på den når det bliver mørkt der er jo ingen plader på :sad så skal du lige få min top fart at vide :(y)
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"