Side 1 af 1

suzuki de fede mc fra luftkøling. oliekøling til vandkølet

: lør 9. jun 2012 21:55
af strynboen
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: suzuki de fede mc fra luftkøling. oliekøling til vandkøl

: søn 10. jun 2012 09:33
af kreidlerhansen
De har gjort det helt godt, ja! Jeg synes, den kønneste er modellen fra '96, efter den smed 20kg, og den satte mig bekendt ret pludseligt en ny standard for nær alt, efter man havde haft 10 år med (næsten) kun fokus på motorudvikling.


Det mest imponerende ift. gadecyklerne er den nyere 1.000-motor, hvor man i høj grad har præsteret at kompensere for den temmeligt korte slaglængde, så den har bundtræk som var uhørt for en så overkvadratisk maskine; Den får bare flere og flere kræfter i takt med omdrejningerne stiger, og den er ikke halvt så hysterisk, som den burde være ift. motordesignet.

Og så smider folk en anden potte + motorstyring på for at vinde 5-15HK, hvorpå den bliver snothysterisk og dermed stiller helt andre krav til føreren... på grænsen til ubrugelig på gaden. Jeg har talt med et par stykker, som ret hurtigt er gået tilbage til standard, omend stadig med brølejern monteret.

Det er imponerende, hvordan man kan manipulere med karakteristikken via elektronisk styring af sprøjt, spjældhuse og knaster, efterhånden. Knastakslerne er allerede forsøgt erstattet med hydraulik og med ret gode resultater for både brændstoføkonomi og effekt. Fantastisk, indtil det går i stykker, heh...